Coronavirus

Naar mijn idee testen ze echt alleen als je in een bepaalde toestand in het ziekenhuis ligt.
Maybe heb ik dat fout hoor.

M’n zusje heeft al de hele week ook vrij pittige verkoudheidsklachten, de huisarts vanochtend nog gebeld en die zei bel ook de ggd even maar daar werd ook gezegd dat ze alleen getest zou worden als ze word opgenomen in t ziekenhuis🤷🏻‍♀️

1 like

Jep waar ik naar de supermarkt ging waren de vleesvervangers (zelfs in de aanbieding) er nog in overvloed (vlees was dus wel gone). En zijn nog goed tot midden april! Dus mooi dat mee en de wijn en chips was er ook genoeg dus jammer van dat brood wat ik wilde maar hè je kan niet alles hebben.

2 likes

Ja dit dacht ik dus ook maar die vriendin geloofde dat niet. Had ik toch gelijk hehe :stuck_out_tongue:

@Wonderland, dank! Exact wat daarin staat inderdaad

2 likes

Ja dan kom je inderdaad boven de 100. Maar ook wel veel afzeggingen vandaag hoor.

1 like

Ik vraag me af of het dan nog veel uitmaakt. Je bent doodziek want je ligt al in het ziekenhuis dus je krijgt ook al de hulp die je nodig hebt. Zal het dan nog veel uitmaken of het gewone griep is of Corona?

2 likes

Naar mijn idee wordt dit helemaal niet zo duidelijk gecommuniceerd nu via Rutte bijvoorbeeld. Wat een heldere uitleg! Maar het zegt dus ook dat de aantallen in Nederland hoger zijn dan dat we horen.

Wat mij tot de volgende vragen brengt:
Hoe hebben China en Italie zo veel testen kunnen afnemen? (edit: ik kan me voorstellen dat zij meer test capaciteit hebben omdat zij groter zijn, natuurlijk. Maar het gaat wel om duizenden verschillen zegmaar, vandaar)
En is het niet nodig voor onderzoek, wetenschap en dergelijke om wél te weten hoeveel besmettingen er zijn? Die cijfers worden door deskundigen toch gebruikt? Ook voor de toekomst… hoe kunnen we dan als land reële cijfers ‘doorgeven’ (ja, hoe zeg je dat eigenlijk haha) aan wereldwijde deskundigen? Of is dit niet nodig? Weet iemand dit?

7 likes

Ik vind het ergens wel fijn dat dit alles goed is voor het millieu

25 likes

Wat ik ook een heftige gedachte vind: die 181 positieve testen die er vandaag dus weer bij zijn gekomen. Dat zijn dus ook echt zeer waars (of het grootste merendeel dus), de kritische gevallen…

7 likes

Brabant. Verdenking op longembolie is serieus, want heeft ze al eerder gehad en zelfde klachten. Doorgestuurd nav bloedonderzoek. Geen koorts of luchtwegklachten. Ze heeft astma, diabetes en het verleden met die longembolie dus vind dit het best rot dat ze dan op een paar meter afstand van verschillende mensen met corona zit die dan ook nog eens hun mondkapjes niet op doen.
Ik zit nu te denken dat ik haar straks maar moet vermijden en naar huis moet voor zij thuis komt. Maar dat vind ik wel rot.

1 like

250 nieuwe doden in Italië… :disappointed_relieved:

@Qwerty123 haha same! Mocht je in het Gooi wonen, wees welkom om een :roll_of_toilet_paper: rolletje te halen:)

1 like

13-03-2020 | 14.00
5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen

Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.

In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

is het enige tot nu toe wat ze erover zeggen! op rivm

1 like

Hier helemaal niets aan de hand in de supermarkt! Even als tegenhanger voor alle plunderfoto’s. Heb gewoon afhaalbroodjes, pizza en chips kunnen kopen.

9 likes

Ik hoor ook allemaal mensen hier in de buurt klussen dus wie weet! Lekker voor de thuiswerkers :+1:

Maakt hij grondstof voor verf én medicijnen? Wat is dat voor magisch middel?

4 likes

Ik wilde ook gaan verven, het is dat ik nog geen kleuren heb kunnen kiezen

2 likes

Bij mijn supermarkt was alles er nog behalve wcpapier en afbakbroodjes haha. En ik was vanmiddag op een crematie en twee mensen hadden een mondkapje om maar niet op hun mond maar om hun nek :woman_shrugging:t2:

5 likes

Ik had vandaag gelezen dat mensen gaan hamsteren uit angst dat andere mensen gaan hamsteren. En daarom gaat dus uiteindelijk iedereen dat doen. Was een video van nu.nl

8 likes

Goed dat je dit ook deelt! Al de foto’s van lege schappen op social media ook zorgen ook alleen maar voor meer paniek eigenlijk

1 like

Ahh dat bericht van jou had ik niet direct gelinkt aan het filmpje, excuus