Coronavirus

Dacht het niet :drooling_face:

• Ananas (+ 0,50)
  • Nog een beetje ananas (+ 0,50)
  • Nog een klein beetje dan (+ 0,50)

0 stemmers

Een vriend van me vraagt net of iemand zin heeft om vnv bij hem te borrelen. Hij snottert wel zegt ie.

Nee bedankt :neutral_face:

12 likes

Was best wel sneu trouwens. Ik moest vandaag mijn diabetesverpleegkundige geruststellen. Of dit was een tactiek van haar om mij te kalmeren dat kan ook, maar ze was best bang voor waneer het virus hier zou aankomen. We kunnen alleen verwachten dat de maatregelen voor nu voldoende zijn om het ziekenhuis personeel te ontzien en het virus tegen te gaan.

Gadverdamme ananas hoort niet op een pizza :nauseated_face::face_vomiting:

13 likes

Wel waar!

1 like

Maar niet alle mensen die hamsteren zijn Henken en Ingrids en tokkies. Vind dat ook een beetje flauw ofzo dat nu steeds gedaan wordt alsof dat zo is. Kunnen ‘wij’ ons lekker beter voelen dan hullie van het achterlijke volk dat hamstert.

9 likes

Permaban

Dito @Clo

3 likes

Hahaha ook hier zijn alle soja en andere vega producten gewoon in overvloed. Terwijl die dingen vgm langer houdbaar zijn.

1 like

X10!

Nee niks daar van. Pizza zonder ananas is zo vreselijk saai.

Fair point! Ik denk eigenlijk dat hamsteren een logische (dan wel onverstandige) reactie is op zoiets ingrijpends als dit. Mijn theorie is dat we op zoiets als dit virus eigenlijk weinig vat hebben, en de gemiddelde Nederlander heeft er te weinig kennis over, dat maakt dat we ons zo compleet machteloos voelen… In zo’n situatie wil je denk ik de controle een beetje terugpakken en is hamsteren een middel om te voelen dat je zo’n situatie de baas bent.

Of ben ik nu te ver afgegleden in mijn hersenspinsel?

4 likes

Ananas is sowieso om te kotsen :nauseated_face:
Op een pizza is helemaal de horror

6 likes

Bij mij juist andersom :face_with_symbols_over_mouth: De volkorenpasta was ook eerder op dan de normale haha

Wij hebben geen zin om te koken dus besloten de lokale economie aka snackbar te supporten. Normaal op vrijdagavond rond deze tijd 6x bellen voor hij uberhaupt over gaat en niet in gesprek is en minstens 30minuten wachten tot het klaar ka. Nu: 1x over gaan en “we beginnen er nu meteen aan”.

6 likes

afbeelding

Hoe kan dit nou niet lekker zijn haha

Zo beter haha

8 likes

Mijn werk was echt gekkenhuis vandaag. Iedereen wil nu ineens zijn licenties om mensen thuis te laten werken op orde hebben en ik kan ze daaraan helpen. Ik heb ik weet niet hoeveel telefoontjes en mails gehad en dat moet dan allemaal NU geregeld zijn maar wij zijn ook afhankelijk van de leverancier. Ben kapot!

1 like

Ik krijg nog liever corona.

10 likes

Hm mijn vader heeft dus al een week koorts en begint nu verkoudheidsklachten te krijgen. Toch testen ze hem niet. Advies is uitzieken en thuisblijven. Mijn moeder begint nu ook verkoudheidsklachten te krijgen en werkt in het ziekenhuis…
Ik heb nu via de app een beetje een discussie met een vriendin die afgelopen week al 3x heeft gevraagd waarom ze mijn vader dan niet testen. Maar ze testen toch alleen nog maar mensen die direct contact hebben gehad met mensen uit een risicogebied? En mensen die bijvoorbeeld in het ziekenhuis liggen? Door het tekort aan testen ook? Of heb ik me dit nu helemaal verkeerd in mijn hoofd gehaald :laughing:
Ik vind het opzicht vrij logisch dat ze niet jan en alleman nu gaan testen met koorts en verkoudheidsklachten, met name omdat er al een tekort is aan deze testen. Maar haar vraag was toen: testen ze dan alleen nog maar de kritische gevallen?
Ik denk wel dat de echte aantallen sowieso veeeel hoger ligt dan wat RIVM nu test en naar buiten brengt. Maar hoe zit dat nu met testen inderdaad? Weet iemand dat precies?

Nee dat lijkt me op zich een heel logische verklaring hoor! En ik begrijp dat ook echt wel, ondanks dat ik tegen hamsteren ben. Maar ik vind het flauw, onnodig en kwalijk om dat dan te gebruiken om een bepaalde bevolkingsgroep in een kwader daglicht te stellen, daar bereik je ook niks mee.

1 like

Ah dat filmpje dat die Italianen samen zingen uit de ramen in lockdown, kreeg er kippenvel van.

4 likes