Coronavirus

Oh. Kut :neutral_face:

Zit al enkele dagen met een vervelend kriebelhoestje dat vandaag lijkt “door te breken”.

Ik begrijp vrij weinig van het sociale onthouding advies. Mensen wordt dus verzocht sociale contacten te mijden, maar waarom blijven horeca, bioscopen, winkels etc. dan open? Is de reden daarvoor de economie? Maar als iedereen het advies zou opvolgen zou niemand naar die plekken gaan, dus geen omzet, dus net zo slecht voor de economie als alles sluiten?

stuur dit maar als uitleg naar mensen die schijt hebben :upside_down_face:

4 likes

:scream:

Mooi stuk uit de krant vandaag (column van Saskia Noort)

6 likes

Ik zag hier trouwens dat de metro vanaf maandag in de spits minder rijdt vanwege het coronavirus en nu vraag ik mij af of ze dit doen omdat ze denken dat minder mensen met het ov gaan omdat veel thuis moeten werken of om te zorgen dat mensen minder met het ov gaan omdat ze langer moeten wachten want dat laatste lijkt mij juist niet werken en dan zitter er juist meer mensen in een metro.

1 like

Bestuurde wilt thuis werken.

Nee, drastisch minder mensen gebruiken het openbaar vervoer.

1 like

Als ze kampen met een personeelstekort kan dat natuurlijk ook meespelen.

1 like

Minder mensen in OV en OV moet in principe altijd blijven rijden. Dus bij veel zieke werknemers, kunnen ze dit op deze manier opvangen.

Sinds gisteren rijden ze inderdaad al met minder treinen in de spits. Collega zag totaal 20 mensen op het perron staan. Arnhem - Schiphol is altijd wel een drukke trein, dus dat is echt peanuts.

Gisteren hebben wij een mail gehad dat we nu om de dag thuis mogen werken. Als ik dan als nog door het OV moet heeft dat dus totaal geen zin. Maar goed, als ze het perse willen; ik kom wel. (Mijn functie kan volledig vanuit huis. dit is een machtspel)

Kreeg net een berichtje van mijn provider (Proximus in België): iets in de trant van “samen staat België sterk. Gratis bellen naar vaste lijnen, 10GB extra mobiele data, ongelimiteerd internet thuis en extra’s voor op TV.”

Vind het wel een mooie geste

35 likes

Denk dat de VVD-geest toch wel invloed heeft economie soms toch voor gezondheid. Anders hadden ze die tenten wel gesloten.

4 likes

Beterschap!!

1 like

Volgens mij kan hij gewoon de deur uit. Iedereen met klachten moet thuisblijven, maar het is niet geadviseerd dat als iemand klachten heeft het hele gezin thuis moet blijven

1 like

Ik snap dat het heel drastisch klinkt, maar daarom ben ik juist voor. Mensen hebben het blijkbaar nodig om te luisteren :roll_eyes: Net kinderen die alleen naar hun kamer gaan als je het boos zegt ipv aardig vragen

5 likes

In onze regio vanaf vanavond al een noodverordening, voornamelijk gericht op geen bijeenkomsten van 100 personen.

1 like

Maar dat is echt een andere discussie en daar zijn hele andere redenen voor.
Vind dat persoonlijk niet te vergelijken met in je vrije tijd nog naar allerlei plekken toe, al snap ik ergens wel jouw punt.

1 like

Maar waarom zou je bellen? Je zal niet getest worden en zo lang je niet benauwd bent moet je gewoon rustig uitzieken.

6 likes

Gewoon rustig blijven en handelen zoals bij een normale griep. Neem paracetamol (2 per keer, max 8 paracetamollen van 500mg oraal tabletten totaal op een dag) als je je echt slecht voelt en zorg dat je voldoende drinkt.

2 likes

@Rozevarken Paracetamol mag 4 maal daags 1000mg (over het algemeen is dat 2 stuks), 6x is te veel.