Coronavirus

@Nox ah thanks, dan hoef ik daar niet meer naar te zoeken!

1 like

Ik geloof vooral familieleden van die mensen waarbij het al was vastgesteld.

1 like

Ik vraag het me af. De financiële lasten van het afschaffen van de naderende Songfestival gekte en formule 1 is ook niet te overzien denk ik… hoewel dat wel een grote bron van allerlei mensen is uit allerlei hoeken van de wereld.

Ik weet alleen dat er in Breda een geval is.

Op mijn werk gaat er ook nepnieuws rond over het Corona virus. De maker van het bericht heeft alleen 3 spellingfouten in het bericht gemaakt. Super handig mensen, vooral zo doorgaan.

Ik zit ook best wel met mijn vakantie, oke het duurt nog wel even. Er is een hele Q&A binnen het bedrijf rond gegaan. Maar daar staan geen antwoorden over vakantie in.
Tot nu toe is er geen negatief reisadvies, maar het risico in dat gebied is er wel.
Ik begrijp dat ik geduld moet hebben e.d. Maar ik wil gewoon even rustig op vakantie, want daar ben ik wel erg aan toe.

Ik ben dus als de dood dat ze op mijn uni iets aantreffen en ik daardoor m’n onderzioek niet optijd kan afronden haha. Want ik wil dat eigenlijk perse voor m’n zwangerschap gedaan hebben :joy::crazy_face:

Ik ben wel benieuwd…

  • Ik was mijn handen vaker dan normaal
  • Ik was mijn handen minder vaak als normaal
  • ik was mijn handen evenvaak als normaal

0 stemmers

  • Ik ontsmet mijn handen vaker dan normaal
  • Ik ontsmet mijn handen minder vaak alsnormaal
  • Ik ontsmet mijn handen evenvaak als normaal

0 stemmers

Ik was en ontsmet die van mij namelijk echt veel vaker nu. Dit ontsmetten komt trouwens ook door mijn werkgever die dit op alle werkplekken heeft gezet, dus het staat toch in mijn zicht.

Bunkers bouwen. Waar we dan kunnen vluchten. Ofzo.
Voedsel pakketten uit helikopters gooien zodat we niet de winkels in gaan.

Ik ontsmet mijn handen nooit :see_no_evil:. Ik krijg eczeem van ontsmettingsmiddel. Heb wel een flesje desinfectiegel aan mijn tas hangen, maar dat is een limited edition uit 2017 dus dat zegt genoeg (gebruik hem alleen als weer eens zo’n vieze ouwe man loopt te snotteren).

9 likes

Alles veel vaker, maar ik was hiervoor ook niet echt een hygiënisch persoon.

2 likes

Aandoenlijk

14 likes

Aahw het idee dat je bijvoorbeeld ook je huisdier ziek zou kunnen maken is (best wel vergezocht?) maar ook mega zielig, zou me dan zo schuldig voelen voor t beestje :pensive:

Wow ik kreeg laatst (en wel vaker sporadisch) van die bultjes op mijn handen en vooral tussen mijn vingers. Ik geloof dat dat ook een soort eczeem is. Maar ik had me niet gerealiseerd dat dit door dat spul kan komen! Ga er eens op letten de volgende keer en anders niet meer gebruiken.

Ja dan zou ik zeker even nakijken of het daardoor komt. Ik kreeg ook altijd op die plekken scheuren etc.

Ik ga dit weekend met werk wintersporten maar ik ben toch erg benieuwd of het door gaat. Verwacht eigenlijk dat ze het gaan cancelen, het gebied is op 1.5 uur van noord Italië af dus wel een twijfel geval

1 like

Ik ben in de war. Als in… Gaat dit over schaatsen?

1 like

Niet. Thuiswerken gaat niet. Als het op mijn werk uitbreekt, denk ik dat er hier in de buurt 2 weken gewoon geen post komt. En mogelijk in een groter gebied als het een collega is die 's ochtends ook nog voorbereid.

En ik weet dat katten ook varianten van het corona-virus kunnen krijgen (waar de kat natte of droge FIP van krijgt), maar volgens mij is dat van ons niet overdraagbaar op dat van hen (of doet het niets) en andersom.

Voor mezelf ben ik overigens totaal niet bang voor het corona-virus (ook al zit ik in de risicogroep wegens astma), maar voor mijn moeder wel.

1 like

Oooh dat verklaart een hoop. Vond het al Speldachtig

1 like

Wat gebeurt er als, God forbid, alle IC’s in NL sluiten? Kans is wel heel erg klein, maar vind het zo raar (maar begrijpelijk) dat IC’s sluiten. Hebben ze dat in andere landen ook gedaan?