Coronavirus

16 likes

‘Dicht’ klinkt heftiger dan het is, ze kondigen een tijdelijke opnamestop af. IC’s in heel Nederland kondigen de hele dag door opnamestops af, als personeel ziek is (met 3 verpleegkundigen in de nacht mag je geen 10 bedden open hebben bijv), als de zorgzwaarte nog hoger dan normaal ligt (als er 2 patiënten aan de dialyse liggen zijn er niet genoeg handjes om het 10e bed ook vol te leggen), als de 10 bedjes vol liggen, als er onderhoud aan 1 van de beademingsmachines moet worden gepleegd, als de bedden volgepland zijn (met patiënten die bijv na een grote operatie bewaakt moeten worden), etc, etc, etc.
Die stops duren soms een uurtje, soms dagen of weken, maar dat vertellen we dan niet aan de krant.
Nu met deze problematiek zullen alle ic’s proberen onnodige sluiting te voorkomen, dus dat onderhoud moet maar een weekje later en die geplande grote operatie moet maar iets doorschuiven, maar het is onvermijdelijk dat ze soms een opnamestop zullen hebben. De kans dat dat overal tegelijk gebeurt zonder dat daarvoor een oplossing kan worden gevonden is heel erg klein (denk ik).

33 likes

Duidelijk, wist niet dat het zo vaak voorkwam.

net een collega die zich voor wilde stellen, maar wilde geen hand geven maar wel een voetje. EUh DAAAAAG.

24 likes

Ik denk dat hij dit wel voor ogen had ja.
Ik dacht meer aan een schop geven :smiley:
Het was een zeer aparte man om hem zo maar te beschrijven.

1 like

@Oprah

De Wuhan-shake!

7 likes

Ik had een droom, ja echt.

Ik zat in de trein en op een gegeven moment draaide de trein zich om en gingen we richting ziekenhuis. Daar stapten mensen in en ze vroegen iedereen een vraag waar twee antwoorden op mogelijk waren. Ik gaf uiteraard een verkeerd antwoord en toen moest ik getest worden. Twee keer negatief getest en toen gingen ze weg :joy:

3 likes

Op de site van het RIVM zie ik wel opeens een kaart

3 likes
8 likes

Tsjah wie zal dat zeggen.

Ik werk wel in een bedrijf waar collega’s vaker naar het buitenland moeten e.d. Misschien daardoor voorzichtig. Maar eerlijk, heb er ook totaal geen problemen mee. Mensen in de productie hier zijn niet zo schoon. Dat komt vooral door het werk dat ze doen, vieze handen, vieze kleding e.d.

Dit is ook echt hilarisch. Kan onze inzending van het songfestival ook niet over je handen wassen gaan?

1 like

Jippie ik begin koorts te krijgen en een dikke keel

1 like

Nee ik zit gewoon lekker op kantoor mijn collega’s aan te steken

1 like

Ik geloof niet dat er nog niemand in Limburg is besmet, zo naast die uitbraak in Duitsland. Is een kwestie van tijd tot het aan het licht komt.

Op fb zie je allemaal reacties dat het RIVM verkeerd handelt en dat het aan heb te wijten is omdat mensen wèl besmettelijk zouden zijn voor ze symptomen hebben etc. Ik snap niet zo goed wat ze willen, de mensen die dat zeggen?!

Sowieso denk ik dat het al meer verspreid is dan we weten. De verhalen die ik nu heb gelezen, zijn ook veel mensen met weinig klachten

1 like

Sowieso ergerlijk dat de gemiddelde Nederlandse leek ‘die iets online gelezen heeft’ het beter denkt te weten dan het RIVM

16 likes

https://www.ed.nl/eindhoven/patient-catharina-ziekenhuis-eindhoven-na-familiebezoek-besmet-met-coronavirus~a63b1ea9/

Dit is zo’n gekke situatie, of ik begrijp het artikel niet helemaal?
Degene is opgenomen in het ziekenhuis met luchtwegklachten, getest geen Corona. Daarna kwam familie hem bezoeken in het ziekenhuis en die familie was in noord-Italië geweest en toen heeft hij het virus opgelopen? Maar de luchtwegklachten waren dus al aanwezig voor de besmetting lijkt het. En lekker dat je familie uit een risicogebied je komt opzoeken in het ziekenhuis terwijl die familie dus ook wel al klachten gehad moeten hebben.
Maar misschien begrijp ik het dus niet goed.

1 like

Hij is bij binnenkomst niet getest op corona staat er, omdat hij niet voldeed aan de destijds geldende casusdefinitie. Dus het kan in theorie best zijn dat hij toen toch al corona had. En wbt die familie, staat niet waar in Noord-Italie ze zijn geweest, in eerste instantie waren alleen paar regio’s daar risicogebied, dus het kan best zo zijn dat waar zij waren geweest toen nog niet gold als risicogebied. Dat heel Noord-Italie tot risicogebied werd bestempeld werd pas later aangescherpt.

Maar goed we weten niet hoe het precies is gegaan.

Oh ik zie het inderdaad, hij was niet getest bij binnenkomst. Dat heb ik dus verkeerd. Ik vond het al zo vreemd dat hij al klachten had en het virus dan pas daarna zou hebben opgelopen, maar dat is dus helemaal niet zeker in dit geval.
Ook wel stom dat ze zeggen (zelfs te titel) dat hij is besmet na familiebezoek terwijl dat wellicht helemaal niet zo is.

Ohjeee daar ga ik

1 like