Coronavirus

Oké top ik ben verkouden incl verhoging en allemaal dingen gepland dit weekend :frowning_face: ik wil niet thuis blijven

Beter dat dan dat er zoals hier in Haarl een week lang een corona patiënt een school staat onder te blaffen.

3 likes

Wel prima excuus om thuis te werken komende week :ok_hand:

Ik ben nu in Valencia, iets verderop bij Malaga, en hier is absoluut niks te merken van de Corona gekte. Ik ben blij dat ik er toch even erop uit ben gegaan.

4 likes

Ja ben ook totaal niet bang voor gekte in Malaga gelukkig. Ben eerder bang dat mijn verkoudheid niet beter wordt of dat het hier met de maatregelen erger wordt waardoor ik niet kan gaan. Nja niets aan te doen, we zullen zien!

hee ik was daar ook vandaag

1 like

Soms vraagt ik mij dan wel af of we niet gewoon massaal in een echo chamber zitten van angst. Aan de andere kant kan het nooit kwaad om bewust te zijn van je eigen situatie.

Ik woon in Noord-Brabant, loop sinds gisteren beetje te hoesten, en vertrek vanavond voor een week wintersport naar Oostenrijk. Ik vind dit echt een kutsituatie… :grimacing:

Zouden jullie gaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vind het ergens sowieso stom dat mensen sowieso met verkoudheid en erger naar het werk komen, vooral als je prima thuis kan werken. Bij ons op het werk doen we dat dus ook en je ziet gewoon dat we elkaar in sommige perioden blijven aansteken (steeds kort na een eerste ziektegeval ziek met soortgelijke klachten)

6 likes

Als er al personeelstekort is en je weet hoe moeilijk open diensten op te lossen zijn, wordt ziekmelden wel een stukje moeilijker moet ik zeggen

2 likes

Ik “hoopte” vd week ook koorts te hebben, want dan is 't gewoon duidelijk; ziekmelden

Het gaat toch niet per se om de toename van het aantal besmettingen, maar om het feit dat bij een aantal patienten in Brabant niet terug herleidbaar is waar ze het virus hebben opgelopen (niet in risicogebied geweest, geen contact gehad met bestaande coronapatienten). Als ze dat in Utrecht wel weten van de huidige patienten is deze maatregel daar niet nodig.

4 likes

Ik heb nee gestemd, maar vind het afhankelijk van waar je precies gaat skiën. Als het een gebied is met coronauitbraak en je houdt echt van apres ski, dan zou ik denken van nee. Maar als het een gebied is met weinig Corona gevallen en je vooral voor het skiën gaat en niet met z’n 100-en in de cin cin staat is het een ander verhaal…

@anon43983847 absoluut mee eens dat je bewust moet zijn van je eigen situatie. Ik ben dan wel op vakantie, maar ben iets verkouden en aangezien ik in de zorg week zal ik zondag wel een test op de Corona moeten doen ivm snotterigheid en subfebriele temperatuur (ik denk dat het gewoon een standaard verkoudheidvirus wat ik op werk heb opgelopen of van mijn zoontje via KDV).

1 like

Maar je baas (en een heleboel andere mensen) is uiteindelijk verder van huis als mensen die wel besmet zijn met corona zo denken en toch komen werken en alle collega’s besmetten, dan is er helemaal niemand meer om te werken.

Krijg net een appje van een collega waar ik vanmorgen mee heb gewerkt dat haar huisgenoot wellicht corona heeft (koorts en benauwd) nieeeeeet chill. Plus morgen is de open dag op school dus daar zie ik sowieso al tegenop.

Dat snap ik, maar gevoelsmatig werkt 't niet helemaal zo.

Ga je dan nog naar de open dag?

1 like

Ik denk wel, weet niet of zij nog gaat omdat zij directer contact heeft gehad met haar huisgenoot. Maar idk, zo lastig

Vliegmaatschappij Flybe (bijjjjna) failliet

https://www.ad.nl/buitenland/vliegmaatschappij-flybe-kopje-onder-meer-faillissementen-dreigen~a5e819bf/?referrer=https://www.google.com/

Hier heb ik dus ook moeite mee. Die oer Hollandse mentaliteit van :‘Ahhh joh ze moeten niet zo gek doen hoor met z’n alle ik ga gewoon naar mijn werk en de primark hoor! En dat Frans Bauer concert ga ik ook zeker niet afzeggen. Zal wel een griepje zijn hoor. Ik doe gewoon lekker normaal. Zolang ik maar 5 liter aan handgel heb komt het goed’. En ondertussen wordt iedereen besmet :joy:

19 likes