Coronavirus

Hoeveel direct contact had je met je collega?

1 knuffel gegeven en een pen doorgegeven, voor de rest stonden we een meter uit elkaar vanwege een bordje wat zichtbaar moest zijn. Ook nog een knuffel gegeven aan iemand die gisteren de hele dag met die huisgenoot was. Wel knuffels met dikke winterjassen aan (als dat iets uitmaakt) en heel kort

Als haar huisgenoot echt corona heeft zou ik even heen goed over die opendag nadenken

3 likes

Ik of zij? Zij gaat denk sowieso niet meer, maar ik weet niet wat ik moet doen…

Jij.

Je kunt alleen besmet worden door iemand die symptomen heeft toch? Dus dan kan @soarin nu toch niet besmet zijn? Of begrijp ik het helemaal verkeerd

1 like

Maar is die huisgenoot getest dan? Of is hij/zij in risicogebied geweest of in contact met vastgestelde patienten? Of wat betekent dat 'wellicht corona’precies in dit geval? Niet iedereen die koorts heeft en hoest heeft corona. Misschien is dat wel zo hoor maar ik lees het niet in je posts iig

De collega van die huisgenoot wordt nu getest, uitslag komt vandaag of morgen. Dus ze weten nog niet 100% zeker, maar het zou wel goed kunnen dus.

Was hier echt eerst best huiverig over maar hang nu toch aan die lijn van het rivm. Als het zo dichtbij komt is het toch anders…

We zijn echt van elkaar afhankelijk om het binnen de perken te houden en moeten het ook echt met zijn allen doen.

Die houding van ‘het is maar een griepje’, ‘alleen voor ouderen en chronisch hart-patiënten is het gevaarlijk’ stoort mij ook zo vreselijk. Laten we toch alsjeblief met zijn allen ons best doen en ga niet lekker nuchter met griepverschijnselen naar je werk of naar Noord-Italië op vakantie. Doe gewoon niet.

11 likes

Ja dat is ook heel erg logisch. Gewoon testen en ondertussen bewust waar je mee bezig bent. Ik vind veel meer mensen testen en wat andere grote maatregelen helemaal niet zo raar. Tijdens de MKZ crisis moesten we ons ook ontsmetten in van die bakken. Nu weet ik niet of dat nu zou helpen, maar dingen ontsmetten enzo is niet eens zo raar.

ik ben zekerrrrr niet zwanger!

1 like

Geen handjes meer geven voor en na een hockeywedstrijd hoor ik vandaag (dochter zut op hockey)
Lekker met de stick rammen denk ik dan :smile:

1 like

Dit vergeten veel mensen volgens mij. Als iemand niet hoest of hoest is deze niet besmettelijk toch? (Ja of je gaat er mee tongzoenen of uit hetzelfde glas drinken)

Update: Na 20 min wachten door de wachtrij. Omdat het nog niet 100% zeker is of die huisgenoot corona heeft, is de kans klein dat het bij mij is gekomen. Richtlijn is nu ook dat je alleen thuisblijft met ziektesymptomen en die heb ik niet (en die collega ook niet, maar die blijft wel thuis voor de zekerheid omdat die veel directer contact heeft gehad met iemand met symptomen). Ik ga wel gewoon morgen werken.

15 likes

Goed gedaan, dat je info hebt opgevraagd, en op basis van daarvan een afweging hebt gemaakt. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

4 likes

Ik vind dit wel onrust stoken eigenlijk. Ik mis een bron? Waar baseert zij dit op?

Oh spuit 11 alweer

3 likes

Als het waar zou zijn zouden er lijkt mij al veel meer nabestaande naar de media zijn gestapt.

3 likes

Jacco Schreuder heeft z’n Twitter verwijderd

Kan je mij pben wat je hier eerst geplaatst had?

https://www.geenstijl.nl/5152240/cardioloog-jacco-schreuder-blijkt-voetbalfantast/

1 like