Maar echt he, iemand in de groepsapp van het werk (in Brabant) vraagt ook, aan de teamleider, hoe serieus we het moeten nemen het advies van het RIVM. Nou misschien gewoon net zo serieus als dat ze het bedoelen en zeggen.
Fyi: wij kunnen met gemak thuis werken.
Daar heb je Idd gelijk in. Voor veel mensen is de drempel van huisarts toch een stuk minder hoog.
De rivm weet zelf volgens mij ook niet wat ze willen, mijn oudste dochter kreeg van de week opeens hoge koorts, en ze kreeg het heel benauwd, diagnose van de huisartsenpost was longontsteking, antibioticakuur mee en naar huis maar weer, de volgende dag belde ik naar het infonummer van de rivm, de toon van de vrouw die ik aan de lijn kreeg was er een van stel je niet aan en testen op corona is nergens voor nodig als de huisarts geen reden zag. Er waarden namelijk heel veel griepvirussen rond.
Twee dagen later brengt de rivm het advies uit dat alle brabanders met milde klachten binnen moeten blijven. Echt, ze weten het zelf niet eens, hoe moeten ze ons adviseren
Ja ze mogen wel wat meer consistent zijn. Ik vind het wel nog steeds apart waarom ze van veel Brabanders niet kunnen achterhalen waar het vandaan komt, de helft hoest denk ik sinds ze carnaval hebben gevierd. Dan schreeuw en rook en zuip je nogal dus lage weerstand etc. Dus zou als corona er niet was het gewoon daaraan wijden.
nouuu dat denk ik niet. ze hebben te maken met een situatie die iedere dag verandert. op dag 1/2/3 wisten ze nog niet dat zo veel mensen besmet zouden zijn of raken in brabant waarvan de bron onduidelijk is. aan de hand daarvan passen zij toch het advies dan aan?
de situatie van dag 1 (dus de eerst besmetting in brabant) en de situatie van vandaag is niet te vergelijken.
los van hier, maar vooral op facebook enz: ik vind het ook een beetje vermoeiend dat heel veel mensen roepen ‘rivm doet niks! zijn te passief’ en als ze dan een dergelijk advies uitbrengen, dezelfde mensen roepen ‘pfff wat overdreven ammahoela hoor!!’
Ik vind dat echt kwalijk van zowel collega’s als leidinggevende. Als zij zegt te voldoen aan de punten die het RIVM heeft genoemd om voor thuis te blijven is de afweging dus al gemaakt, dat is niet aan dat bedrijf. We hebben toch met zijn allen een verantwoordelijkheid hier.
Klopt, ze appt niet voor niks. Dan gaat die leidinggevende haar dus nog een keer voor de keuze leggen en de bal weer terugleggen bij haar waardoor ze nog een keer de drempel over moet. Ze is al niet mega assertief maargoed is natuurlijk hendiger als ze maar ‘gewoon komt werken’.
Ja dat is het gevaarlijke; in de zorg kun je je eigenlijk niet ziek melden met zulke milde klachten door personeelstekorten enz terwijl eigenlijk juist vaak de doelgroep waar je mee werkt heel kwetsbaar is. Vraag me af hoeveel van mijn bewoners het zou overleven eigenlijk.
Het ging mij meer om de stel je niet aan toon van de rivm, dochters longontsteking betert intussen niet, de koorts is wat gezakt maar ze weet dus nog steeds niet of ze besmet is, ze heeft carnaval gevierd in loon en in tilburg, maar volgens het rivm is er niks aan de hand want patient 1 was volgens hun toen nog niet besmettelijk, puur toeval dat ze opeens hoge koorts en longontsteking heeft volgens het rivm
Alle leden van Vindicat mochten terug naar Nederland, omdat niemand symptomen had. Er worden nu alsnog 4 getest.
Als je dochter antibiotica heeft gekregen is het toch een bacteriële infectie, en dus logischerwijs geen virale infectie ala corona?
Hoe dank ook, ik hoop dat ze snel opknapt. Met een longontsteking ben je wel even zoet
Zijn de vesuvius en de etna nou als enige groen gemaakt of zou het icoontje van de vulkaan al gewoon groen zijn
Ziet er zo droog uit, alsof je naar de vulkaan moet vluchten
Ik ben absoluut niet bang om het zelf te krijgen maar wel om andere mensen aan te steken. Heb nu een snotneus en maak me meteen zorgen
Voelt eerder een beetje of ze voor de bühne wat testen willen doen, zodat de mediagekte een beetje afneemt.
Geen idee, er is niks getest ofzo, de longontsteking betert ook niet, ik maak me vooral zorgen om bijvoorbeeld mijn ouders en schoonouders als ze toch corona blijkt te hebben, mn dochter is een gezonde 19 jarige die overleeft het wel maar onze beider ouders zijn al in de 70. Nou gaat ze maandag terug naar haar eigen huisarts. Ik hoop maar dat het een onschuldig griepje is. Ze is niet in risicogebieden geweest maar heeft wel carnaval gevierd in Tilburg, Loon op zand en Den Bosch, dus ja ik maak me grote zorgen.
Vind het allemaal maar lastig. Voel zelf ook een verkoudheid opkomen, wat al weken op en af opkomt maar niet doorzet, heb hoofdpijn en een schrale keel. Hoest en nies verder niet en geen koorts.
Ben van de week wel met iemand in aanraking gekomen die in Italië is geweest. Ze was niet ziek, heeft denk ik wel twee keer haar neus op gehaald (maar he dat doet iedereen wel eens). Daarna meteen handen gewassen na het handenschudden. Verder een aantal collega’s die verkouden zijn, waarvan een al anderhalve week flink aan het hoesten is.
Woon in Brabant, ben deze morgen wel gewoon naar de kapper geweest. De rest van het weekend blijf ik maar thuis.
Maar weet ook gewoon niet meer of ik nou echt klachten heb/ opkomend is of dat het in mijn hoofd is gaan zitten.
Verder vind ik ook dat mijn werkgever er weinig aan doet terwijl wij toch met verschillende mensen in aanmerking komen. Aan de andere kant je moet geen paniek zaaien maar vind het nu vrij laconiek.
Als mijn klachten erger worden twijfel ik wel of ik dinsdag moet gaan werken.
Ik ging net een pakketje wegbrengen (In Brabant) en de vrouw op het postkantoor zei echt zo nadrukkelijk dat ze niemand aan wilde raken, ze legde het verzendbewijs ook op de balie (wat me echt niks boeit) en zei daarbij “ja ik doe het maar zo wantja, Corona he” en toen dacht ik wel ff pffffff. Ik snap haar, ik zou nu ook niet perse een vreemde aan willen raken, maar doordat ze het zo (voor mijn gevoel) overdreven moet zeggen vind ik het alleen nog maar confronterender worden. Ging daarna meteen door naar mijn ouders en durfde mijn moeder amper een kus te geven want ze is een risicogeval.
Het Amerikaanse verkoopplatform eBay heeft een verbod op de verkoop van mondkapjes, handontsmettingsmiddelen en desinfectiedoekjes aangekondigd om verdere prijsopdrijving tegen te gaan.
Bron: NU.nl
Nou Marktplaats doe dat ook even.
Ik woon dus in Tilburg en de terrassen zitten echt gewoon propvol en de stad ook
Haha ja gisterenavond ook gewoon.