Coronavirus

8 likes

De stagiaire was nog niet ziek, denk ik.

2 likes

Naast corona, spatieziekte en nog andere taalverwante aandoeningen.

6 likes

Zag deze op insta :joy:

33 likes

Ik denk wel dat dit soort dingen/acties (die dus nu idd nodig worden als iedereen het advies goed opvolgt) de economie(/kleine ondernemers) wel de kop kunnen kosten?

En dan is dus niet eens omdat mensen echt hét virus hebben

1 like

Is dit in Til? Jezus deze tekst ook…

Ja de Pearle

1 like

het gaat altijd mis met de voorzetsels he… vind het vaak wel aandoenlijk wanneer mensen heel erg hun best doen op de taal en daarbij net de plank misslaan.

4 likes

Ja maar dat is met alles zo! Dit gaat echt nog grote economische invloed hebben

Ik denk wel dat de EU en de Nederlandse overheid met een financiële regeling/injectie gaan komen voor de zwaarst getroffen landen en sectoren. Al heeft het virus dan nog steeds super veel invloed op de wereldeconomie gehad.

Zijn hier nog andere zorgmedewerkers die toch een beetje angstig worden of zijn om te gaan werken? Ik werk in een zkh in Brabant en het explodeert met elke dag nieuwe Corona gevallen (ook sommige die niet in isolatie lagen) met ook besmette medewerkers erom heen. Vanwege reumamedicatie heb ik een iets verminderde afweer en vatbaarder voor vooral luchtweginfecties. Ik knijp hm wel een beetje. Aan de andere kant ik kan niet mijzelf een maand “ziek” melden.

Ik denk dat er wel een regeling komt qua tijdelijke huurverlaging van winkelpanden als het echt erg wordt.

Ik denkt dat de werkgever wellicht verzekerd is? De medewerker meld zich immers ziek?
Maar, als dat overal gebeurd, hoelang trekken de verzekeringen het? En alle omzet en voorraadderving? Ergens bovenin de toren gaat iemand “dokken”.

Zo hebben wij een etentje met mn schoonouders vanavond afgezegd omdat mn schoonvader al heel de week zo ziek is dat hij niet is wezen werken (buikgriep en hoesten en verkouden). Zouden uit eten gaan, maar mn schoonmoeder stelde voor ipv uiteten bij hun thuis ivm zijn hoestbuien en het rivm-advies. Vond hij al giga onzin. Wij hebben helemaal afgezegd met uitleg dat we niet ook willen gaan hoesten. Helemaal onzin, maar wij gaan over anderhalve week op vakantie, wonen in Brabant en vliegen vanaf Eindhoven. Onzin of niet: Heb toch echt weinig zin om straks op dat vliegveld problemen te krijgen omdat we alledrie hoesten, terwijl we nu nergens last van hebben.

2 likes

Ik denk dat ze dat op een andere manier oplossen. Bijvoorbeeld door de bekende werktijdsverkorting op een andere manier met terugwerkende kracht toe te passen. /armstoelecononoom

2 likes

Gister was ik bij mijn ouders, toen werd er gebeld. Was het de plaatselijke krant. Er waren besmettingen in de gemeente, en blijkbaar hadden een of meer besmette mensen dezelfde achternaam als mijn vader (geen idee hoe ze dat wisten). Dus ze vroegen hem wat hij wist en of het familie was. Was niet zo, maar eigenlijk vond ik dat best raar? Stel het is wel familie, dan is het toch een beetje raar om mensen op te gaan zoeken in het telefoonboek en ze te gaan bellen. Die hebben wel wat anders aan hun hoofd lijkt me

Wat wel weer grappig was: mijn vader heeft chronisch last van zijn longen/benauwdheid, dus hij was best wel aan het hoesten aan de telefoon: ‘Wat? Wie!? uche uche Nee, nee weet ik niks van hoest hoest

19 likes

Mijn fysio zei vorige week dat zij intern al hadden besproken dat ze misschien de zaak moeten sluiten als er veel besmettingen in de regio zijn, omdat hun cliënten vaak ouder zijn en/of verminderde weerstand hebben en de fysio’s zelf met veel verschillende mensen en cliënten in contact komen.

1 like

Dat quarantaine hotel… in China. Vreselijk :cold_face:
Wat een pech heb je dan…

Verschrikkelijk idd

Ik zzp nu veel en voor een werkgever reis ik naar scholen door heel NL en ik heb er zo geen zin in. Ben helemaal niet bang het te krijgen maar wel om het zo heel het land door te verspreiden.
En mijn vriend heeft overal al stressvlekken. (Zie biechttopic).

2 likes