Het is waar natuurlijk hoor maar ik vind het toch een beetje cru als we nu steeds bij alle doden die bejaard zijn en hieraan overlijden erbij moeten zeggen dat ze net zo goed aan de griep dood hadden kunnen gaan. Komt toch een beetje over alsof het minder erg is ofzo.
Ik heb gisteren drie keer gehoest en nu wil mn baas niet dat ik kom werken. Maar ik weet niet of dat nou terecht is want mn temperatuur is prima en heb geen snot. Wie hoest er nou nooit??
Wow zo weinig % sterfte in Zuid Korea! Wat een bizarre verschillen.
Maar dat is dus juist het advies vam het RIVM op dit moment haha. Als je last hebt van verkoudheid, hoesten en/of koorts dan beter thuis blijven.
Al weet ik niet hoe jij 3x hoesten bedoel. Echt 3 keer gewoon kuch. Of 3x een hoestbui is natuurlijk al anders.
Ik had vorig weekend in de trein een enorme hoest- en niesbui. En er gingen serieus twee mensen ergens anders (verder weg) zitten.
Overigens had ik de avond ervoor mijn slaapkamer opgeruimd, bed gedemonteerd, kamer schoongemaakt, nieuwe boxspring uitgepakt & gemonteerd - ik ben allergisch voor stof en dit soort dingen resulteert altijd in veel niezen en vaak ook af en toe hoesten bij mij.
Merk ook in mijn omgeving dat heel veel het niet serieus nemen, zowel de ziekte, als het besmettingsgevaar en de adviezen niet. Hoorde gister ook weer iemand zeggen dat ze het nu wel wilde krijgen, want 2 weken thuis zitten
Ik begin al last te krijgen van hooikoorts. Ook lastig te onderscheiden van verkoudheid, zeker voor andere mensen
Nee gewoon een kuchje en 1x mijn neus gesnoten. Ik vind het echt heel verwarrend.
Maar hij heeft het RIVM gebeld en die zeiden dat het wel echt verkoudheidsklachten moeten zijn. Niet gewoon een doodnormale hoest.
En daarnaast mbt dat thuisblijven; als je fulltime werkt is dat ook makkelijker. Ik ben afhankelijk van het geld van mijn bijbaan en als ik een week studie mis krijg ik ook problemen.
Wat doe je voor werk?
In een snackbar
Zoontje loopt zwaar te snotteren. Geen koorts.
Moet ik hem thuishouden van de peuterspeelzaal dinsdag?
Ik woon in noord Holland.
Ik heb geen zin in boze blikken van moeders als ik hem wel breng.
Ben me wel bewust van dat kinderen continue verkouden zijn dus dat dit waarschijnlijk een of ander verkoudheidje is
Misschien dat hij meer bang is dat klanten weglopen wanneer ze een werknemer zien hoesten ? Beetje overdreven lijkt me
Niet aso, gewoon bijzonder. Ze zaten niet eens dicht bij me in de buurt, zaten meerdere plekken (waar andere mensen zaten) en een gangpad tussen.
Ik bel morgen wel even om te overleggen ( met de peuterspeelzaal)
We zij niet op vakantie geweest en niet in contact met iemand met Corona. Dus de kans is heel klein.
Gaat me ook meer om de ongerustheid van andere moeders als hij met een grote snotneus aan komt zetten
Ja en ik hoest dus ook niet. Ik ben niet eens verkouden. Dat ben ik al drie keer geweest dit jaar
Maar je stond ingepland toch? Weet niet wat voor een contract je hebt maar anders zou ik zeggen geniet van je betaalde vrije dag
Nee ik werk zwart + cash uitbetaald maar we hebben net gebeld en ik mag gewoon komen
Ofwel de medewerkers worden beschermd tegen de klanten, niet andersom aangezien ze nog lekker kunnen hoesten/niezen over het eten dat ze bereiden…
Hoop voor de medewerkers dat ze alleen pin betalingen toestaan, anders moet je nog dat vieze geld van mogelijk besmette handen aannemen ook.
Bij mij op werk nemen ze wel goede maatregelen wbt corona, maar ik ben super verkouden nu en twijfel of ik morgen dan moet thuiswerken. Ik heb geen koorts, maar ik hoest me een ongeluk en ik kan me voorstellen dat dat nu niet wenselijk is op een groot kantoor. Ik lees alleen overal dat je thuis moet blijven als je verkoudheidsklachten hebt en in aanraking bent geweest met iemand die corona kan hebben. Maar hoe weet je dat? Ik woon in een grote stad? Ik vind het vaag allemaal. Ik heb alleen ook geen zin in blikken als ik steeds moet hoesten en niezen