Coronavirus

Ik ga deze week ‘preventief’ met de auto ipv OV naar werk, is toch wel de makkelijkste manier om risico te mijden denk ik. Dan maar wat file en benzine kosten.

Volgens mij hebben vorige week ook veel mensen dit al bedacht. Ik sta normaal amper in de file, nu 3 dagen achtereen 30-45min vertraging op een stuk van 45min haha. En er waren geen ongelukken oid gebeurd :’)

Ja geen idee eigenlijk wat ze dan met de lichamen doen in de tussentijd, invriezen I guess? En dan maar hopen dat daar genoeg capaciteit voor is?

1 like

1/3 van onze groepen op school zijn morgen dicht (tot nu toe).
Ben benieuwd morgen hoeveel kinderen er thuis moeten blijven. (En ik hoop dat ik morgen niet verkouden wakker word…)

1 like

Nee, maar begin wel kriebels te krijgen dat het moet, voor het geval dat Brabant op slot gaat ofzo. Zat er net nog aan te denken wát ik dan zou moeten halen, want ik wil ook geen blikken soep halen die ik normaal niet eet, weet zeker dat ze dan over 3 jaar nog steeds in de kast staan en dat vind ik zonde.

1 like

Wij hebben voordat het in Nederland was al onze lang houdbare producten aangevuld en ook wat medicijnen extra bijgekocht.

1 like

Ja met zulke grote aantallen extra, naast de “reguliere” aantallen raakt dat toch wel op lijkt me? Geen idee hoor, niet echt mijn eh branche

Nee dat vind ik echt zeer overdreven. Zelfs als Brabant op slot zou moeten, laten we jullie daar echt niet verhongeren hoor? Dit vind ik echt een beetje doomsdaypraktijken.

28 likes

Maar hoe gaat het dan als de hele provincie op slot gaat? Zijn dan alle winkels dicht? Of alleen scholen en openbare plekken? Denk dat veel mensen ook gaan hamsteren omdat het moeilijk voor te stellen is wat er gebeurd als het op slot gaat.

Dan nog ben ik van mening dat je het best goed voorbereid kan zijn.

Bovendien hebben wij alleen dingen gekocht die wij anders ook zouden eten, het was voor ons echt aanvullen ipv onnodige dingen kopen.

1 like

In die Chinese provincie kon men ook nog gewoon naar de supermarkt

2 likes

Ik heb wel de voorraadkast wat aangevuld omdat ik me door dit alles weer besefte dat als er ook maar iets gebeurt ik het nog geen week volhoud. De laatste keer dat ik ziek was, schuifelde ik door de supermarkt omdat ik alleen nog een blikje mais en een halve zak pasta in huis had.
Maar verder geen fort van toiletpapier gebouwd

3 likes

Nee het betekent dat je de provincie niet uit zou mogen als je in die regio woont, en waarschijnlijk dat het openbare leven deels wordt stilgelegd, net zoals nu in Italie. Geen grote evenementen ed, je hoeft niet 24/7 in je huis te zitten en de supermarkten zijn gewoon open. Maar dit is al een extreem vergaande maatregel die op dit moment in NL totaal niet aan de orde is.

@tamara Dat beschouw ik dan ook eigenlijk niet als hamsteren hoor.

4 likes

Ik ben vooral hiervan onder de indruk! Ik zou willen dat ik zo georganiseerd was.

4 likes

Haha nee ik ben er niet zo bang voor, maar ik denk wel dat veel mensen zich afvragen wat er gebeurd bij zo’n “lockdown” en daarom dus gaan hamsteren.

Nou als je het aankondigt krijg je net als in Italie dat mensen dan sneaky nog weggaan voor het niet meer kan dus ik denk dat ze dat niet gaan aankondigen dan.

4 likes

Als het echt naar de tering gaat daar kan je je baby a la Mozes in een mand de Maas opsturen.

Komt helemaal goed.

16 likes

Als dat mandje dan door jou eruit gevist zou worden denk ik dat die baby nog beter af is in doomsday-Limburg.

5 likes

De Maas stroomt niet door Utrecht kut

12 likes

Stel je voor dat @Zemraluani straks in Woerden in quarantaine moet.

5 likes