Coronavirus

Altijd gezegd dat áls ik er gevonden moet worden, dan dood.

5 likes

Hahaha oja daar heb jij dan weer gelijk in.

Maar goed uiteindelijk zwierf Mozes 40 jaar door de woestijn om te sterven terwijl hij het beloofde land al in zicht had dus of dat nou een zoveel florissantere toekomst is weet ik ook niet.

2 likes

Wat is jullie definitie van verkouden? Wij hebben net van het kinderdagverblijf (wonen in Brabant) de rivm richtlijn gemaild gekregen (dus dat wordt geadviseerd kinderen thuis te houden bij een vd volgende symptomen; verkouden of hoesten of koorts). Maar zonder toelichting van hun uit. K. is letterijk al sinds ze naar het kdv gaat aan het snotteren, de ene week erger dan de andere week. Mijn man meent nu ineens dat ze niet verkouden is, want dan had ze er wel meer last van. In de loop vd dag heeft ze toch wel een aantal keer snottebellen, soms moet ze wat hoesten (maar is vooral als ze iets te gulzig heeft gedronken en dan meteen gaat liggen) en af en toe een keer niezen. Ik noem dat verkouden, man vindt dat onzin dus nu dikke discussie hier nu dus. Ik heb zoiets bel ze morgenochtend wel om te overleggen wat hun classificeren als verkouden. Maar man gaat der morgen wegbrengen en dan de discussie met hun wel aan mochten ze der weigeren. Echt gast, doe normaal dat doen ze dan toch niet voor niets. Nog niet vaak zo lijnrecht tegenover elkaar gestaan zeg…

Ik vind verkouden = snot (hoesten/niezen)

Ik snap niet waarom jouw man denkt dat daar een discussie voor nodig zou moeten zijn morgen met het personeel daar (die jullie overigens al gemaild hebben of niet?) want het advies is best simpel: Het RIVM vraagt inwoners van Noord-Brabant met een verkoudheid, die hoesten of koorts hebben hun sociale contacten zo veel mogelijk te vermijden. Werk bijvoorbeeld thuis, ga niet op bezoek bij anderen of naar plekken waar veel mensen samenkomen.

Staat ook letterlijk in hun mail toch? En je noemt al snottebellen, Niezen en af en toe hoesten… ja vrij duidelijk lijkt me :face_with_monocle:

6 likes

(En @Kaassoufle) Ja dat vind ik dus ook! Ze is echt verkouden hoor. Ja al maandenlang, zoals alle kindjes op de opvang. Ik mis eerlijk gezegd wel een beetje hun toelichting in de mail. Bericht vd opvang is letterlijk “Hierbij een bericht met het advies van de GGD” en dan het GGD advies geplakt en ondertekend met “GGD hart voor Brabant”. Nu blijft het wat onpersoonlijk en merk in ons dorp da tveel mensen het maar onzin/overdreven gedoe vinden. Denk dat ze een sterker punt hadden gemaakt door erbij te zetten “dat betekent voor ons en onze kinderen dus…”. Door die “vertalingslag” naar de mensen zelf maak je het denk ik niet even persoonlijker waardoor ouders zich meer aangesproken voelen? Want los daarvan, wie zegt er dat de ouders van Pietje Of Klaasje niet net in de carnavalsvakantie in Noord-Italie zijn geweest maar denken kak, we zeggen niks want moeten wel kunnen werken?

Ik zou me ook echt kapot schamen als hij daar morgen een discussie aan gaat. Echt doe normaal, daar is echt het laatste woord nog niet over gezegd met hem hoor😡.

1 like

Ojee! Zijn ze getest? En heb je contact met ze gehad? Hoop dat het meevalt en het een gewone verkoudheid/licht griepje blijkt :kissing_heart:

Je moet juist niet hamsteren. Het systeem is erop gemaakt dat iedereen boodschappen doet, zoals hij boodschappen doet. Daardoor klopt de bevoorrading en zijn er geen tekorten. Als mensen nu veel meer boodschappen gaan doen, plaats je druk op het systeem. Meest problematische is: je brengt dan de meest kwetsbaren in gevaar. Want de mensen die met het virus meer gevaar lopen (denk aan ouderen, personen met een chronische ziekte, mensen die in armoede leven etc) zijn het minst in staat om te hamsteren (kunnen minder tillen, wonen minder groot om veel boodschappen kwijt te kunnen, hebben minder vaak een auto, hebben niet het geld om zoveel boodschappen tegelijk te doen).

Je hebt straks mensen die een virusje in principe prima aankunnen met een volle voorraadkast, een dikke voorraad paracetamol handzeep en desinfectiespul zitten, terwijl de meest kwetsbaren slechter beschermd zijn.

55 likes

48 likes

Nou als man nog enige discussie wilde gaan voeren over het wel of niet verkouden zijn van K… waar wij normaliter worden gewekt door een vrolijk brabbelend meisje rond 7u, werden we nu om 6u al gewekt door een blaffende zeehond😅

Gelukkig kan ik qua werkzaamheden deze week makkelijk thuis werken, maar met een baby van 8 maanden en wat deadlines wordt dat vooral in der slaapjes werken en dan ‘s avonds nog maar een paar uurtjes

Ik heb vannacht gedroomd dat iemand hier kwam posten dat ze Corona had :joy:

1 like

Ik merk dat ik het in combinatie met mijn werk wel wat lastig begin te vinden. Ik val in in het basisonderwijs. Per week zie ik minimaal 3 verschillende groepen, wat neerkomt op zo’n 60 kinderen per week op z’n minst. Werkt beide kanten op natuurlijk; er hoeft er maar een besmet naar school te komen en ik kan het krijgen. Maar ik begin me meer zorgen te maken over het gevolg in dat geval. Stel ik neem het mee de klas in kunnen zo verschillende scholen de pineut zijn.

Maar wanneer trek je de grens? Vooral met zo’n ‘risicovol’ (qua verspreiding) beroep. M’n vriend hoest sinds gisteren, niezen maar geen koorts. Ik ben al weken snotterig, maar werd net wel wakker met een dichte keel en een bleh gevoel. @Lentex waar trekken ze bij jullie de grens? Nu woon ik niet in Brabant, maar om een beetje een idee te krijgen.
Denk dat ik toch de stichting maar even ga mailen.

Alle collega’s die een of meer klachten hebben blijven thuis. Dit zegt rivm en daar houdt school zich aan. Dit geldt ook voor kinderen…
Op onze school is dit nu (maar kan nog veranderen binnen t uur) zo dat 5 van de 15 groepen thuis zijn (want geen leerkracht), ik kan jullie vanmiddag laten weten hoeveel leerlingen we nog hadden…

Edit: met jouw klachten zou je in brabant thuis moeten blijven… maar zolang het rivm deze maatregelen niet voor jouw woonplaats oplegd, kun je gewoon gaan werken. Extra opletteb op handen wassen etc.

Dit. En ik wil nog toevoegen dat het ook economische gevolgen heeft. Productiebedrijven hebben vooruitzichten en planningen met hoeveel wanneer aan te leveren, maar nu wordt er een extra drukke periode gecreëerd, die daarna leidt tot een veel kalmere periode (zelfs al koop je enkel grotere hoeveelheden van de producten die je sowieso al koopt, alles is voorzien voor gelijkmatig inkopen, niet op onverwachtse pieken). Dit leidt tot economische werkloosheid, die vooral gevolgen heeft voor de mensen die bandwerk doen, vaak het minimumloon (of net iets meer) verdienen en het ook snel/meer voelen als ze loon verliezen.

3 likes

Ben nu wel een beetje bang voor tekorten van paracetamol. Kan echt niet zonder dat spul :worried:

Aaah arme huisartsassistente. Ze krijgt nu constant mensen met “Corona” aan de lijn. Iedereen denkt nu dat als ze hoesten dat ze ziek zijn.

Vind maar ingewikkeld de symptomen te interpreteren. Vanaf begin zwangerschap zit m’n neus al dicht en ben bijna uitgerekend. Ik hoest af en toe beetje en m’n neus gaat al maanden niet open, ook niet met neusspray. Hoe weet ik nou of ik verkouden ben of ziek word door iets als Corona? Of dat het gewoon m’n weerstand van zwanger zijn is? Enige angst die in heb is met koorts/ziekte bevallen, omg alsjeblieft niet

Bij ons op’t werk is nu maar gevraagd hoe we dat advies vorm moeten geven (NB). 90% vh team zou thuis moeten blijven en ik gok op andere woningen net zo. Dat betekent dat er 2 mensen overblijven voor al onze cliënten. Niet erg haalbaar.

Nee ik denk dat dit een enorm probleem wordt in de zorg. Daarbij kunnen mensen ook niet gaan werken als je kinderen niet naar school mogen/kunnen. Ook dat gaat invloed hebben op de werkvloer. Ik snap het allemaal heel goed, maar vind wel dat werkgevers dit ook serieus moeten nemen, ik hoor toch vaak dat mensen maar moeten komen, terwijl die mogelijkheden nu wel dunner worden

1 like

Heb al meerdere keren gehad dat ik voel dat t een kuchje is, maar door zenuwen escaleert 't dan volledig

2 likes