Coronavirus

Maar zelfs als het niet zal escaleren, dan is het toch belangrijk om voor het geval dat het toch gebeurt, een goed plan klaar te hebben? Als we het behandelen als een griepje zal het wel escaleren.

1 like

Wat denken jullie, zal Bruno Bruins binnen nu en een half jaar aftreden?

Ligt eraan hoe dit zich gaat uitspelen denk ik

Het vragenuur is er gewoon sowieso elke dinsdag toch? Nu is corona volop in het nieuws en wordt dat dus besproken. Het is niet zo dat het nu ineens plaats vind omdat corona heel erg is geëscaleerd.

3 likes

Ja he? Eigenlijk ligt zijn lot in de handen van corona.

1 like

Klopt inderdaad, het gaat inmiddels ook niet meer over corona.

Vorige week donderdag was er wel een echt debat.

Dat is toch niet wat er gebeurt?

Wat is OR en UTI?

Nee precies, ik probeer ook te benadrukken dat daarom de voorzorgsmaatregelen en debatten naar mijn mening wel nodig zijn. Als je dat niet doet, dan behandel je het wel als een griepje.

1 like

Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar ik kan mij voorstellen dat zulke plannen maken wel tijd kosten, en dat die plannen dus inmiddels klaar liggen geeft mij een veiliger gevoel.

2 likes

Ik vind Nederland zo laks handelen, neem de grootte van Nederland en plaats het bijv in Duitsland en je zult al gauw cijfers tot in de duizenden krijgen en alsnog handelt Duitsland bijv vele malen beter door bijv drive in testen mogelijk te maken. We staan in de top 10 van meest besmette landen en hebben zo weinig mensen vergeleken met de andere landen :joy:

12 likes

Oh dat weet ik ook en ik hoef het zelf ook allemaal niet te weten. Maar het is opzich wel logisch dat het er in de politiek over gaat. Al is het maar zodat Wilders weer van alles kan roepen wat de mensen op twitter zonder na te denken ook roepen.

1 like

Lees dit even, als je de tijd en interesse hebt. Het gaat, zoals al meer is gezegd niet over hoe gevaarlijk het virus is/ kan worden. Het gaat om die gigantische druk op onder andere de zorg.
Niet lullig bedoeld, maar je bekijkt het wel erg simplistisch.

4 likes

Veel mensen op dit forum zullen dat misschien niet willen, maar ik denk dat een groot gedeelte burgers dat wel wilt. Nu is er al gezeik van Gerda op feestboek dat de overheid niet genoeg doet, niet genoeg verteld (dus er niks van weten), etc.

Die debatten zijn vaak genoeg ook gewoon om te laten zien dat ze er ‘super serieus mee bezig zijn’ in plaats van om het volk echt te informeren over elke scheet. En door de juiste vragen te stellen maken ze zich weer populair bij de burgers. Denk dat de meeste vragen ook veel meer vanuit dat oogpunt worden gesteld dan dat ze er een serieus antwoord op verwachten. Veel van die debatten zijn een soort toneelspel.

3 likes

noodklok

Ik ben nog steeds niet aan het panieken maar vraag me wel serieus af waar dit heen gaat? Zoveel besmettingen, dat kan niet goed gaan.

Wat ik me wel afvraag, hoeveel % geneest? Je hoort alleen maar horror verhalen over het dodental maar niet hoeveel er genezen? Ik neem aan dat het veelal de ‘zwakkeren’ zijn die eraan overlijden (ouderen bv)?

1 like

https://www.worldometers.info/coronavirus/

1 like

Op deze pagina staat een beetje naar onder ook een teller van hoeveel mensen er aan griep zijn gestorven mocht iemand dat interessant vinden.

Moeder werkt in de zorg. En noodplannen zijn weken geleden al besproken. Achter de schermen gebeurd er veel meer dan het nieuws laat blijken.

Zowel negatief als positief helaas.

4 likes

Lol ik heb net voor het eerst hier iemand met een monkapje gezien. Vooral het mondkapje aanraken, afzetten en weer op doen was erg grappig.

7 likes