Coronavirus

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ben sinds gister niet lekker, veel hoesten, keelpijn, verkouden… Lichte verhoging geloof ik, maar dat weet ik niet zeker want heb geen thermometer. Voel mij gewoon niet lekker.
Maar nu vraagt iedereen ineens of ik Corona heb?! Ik ben voor zover ik weet niet in contact geweest met iemand die Corona heeft. Volgens RIVM hoef ik dus de huisarts ook niet te bellen. Woon niet in Noord-Brabant, maar in de regio Utrecht.

Kan ik gewoon naar school morgen of denken jullie dat het beter is om thuis te blijven? Zit namelijk ook met de aanwezigheidsplicht van mn opleiding :roll_eyes:

Debat is nu bezig en ik vind dat Wilders goede punten heeft.

Ziek is ziek, thuisblijven!
Moet je naar school voor colleges of andere dingen? Anders even mailen wat het protocol is rondom Corona, of misschien kun je vanuit huis een opdracht doen of digitaal een college volgen?

In de loop van de dag wordt mogelijk bekend gemaakt of er in Brabant grote evenementen afgelast worden. Naar mijn inziens kan je dat het best voor heel Nederland doen.

(zei Bruno Bruins zojuist bij het vragenuur)

Ik zou uit voorzorg (ter bescherming van anderen) thuisblijven. En ik wens je veel beterschap!

1 like

Eigenlijk zijn alle ministers vol tegen die minister van medische zorg aan het ingaan op dat er niet genoeg gedaan wordt nu binnen het land. Er wordt minimaal gecommuniceerd, minimale verzoeken om wat aan te passen (geen handen schudden) etc.
En die minister van medische zorg lult overal maar overheen, hij zegt gewoon: daar zijn we mee bezig, maar niks concreets.

Mooi dit. Ik ga vrijdag iets doen met vriendinnen voor mn verjaardag nog, ze willen niet zeggen wat maar heb het idee een voorstelling/feest/iets want in januari al deze datum gekregen. Ik woon in Brabant, hun ook en het is in Breda. Ohja en ik val in een risicogroep. Vriendin die in Breda woont zat 2 weken geleden al te stressen dat de overheid adviseert om voor een maand voorraad in huis te hebben (dat is dus tot op heden niet geadviseerd, zij laat zich gewoon gek maken door anderen die iets roepen en kijkt zelf ook geen nieuws ofzo “want allemaal negativiteit die ik niet in mijn leven hoef”) en die vriendin is nu pissed dat ik twijfel of ik wel wil gaan vrijdag. Joe. Vertel dan op zn minst wat we gaan doen🤷🏻‍♀️

Waar kan ik dit zien?

Ik zit ook te kijken maar zo irritant dat ze steeds zeggen van ‘veel medelijden voor alle slachtoffers en mensen die geïnfecteerd zijn’
Snap dat ze dat zeggen om aardig te doen ofzo maar echt dat voegt toch helemaal niks toe in zo’n debat.

1 like

Ja precies, hij geeft op geen enkele vraag echt antwoord voor mijn gevoel.

Aan de andere kant: ik denk ook niet dat het makkelijk is om hier antwoord op te geven, omdat er natuurlijk heel veel onduidelijk nog is en dingen per dag gewoon totaal kunnen veranderen.

Moet zeggen dat ik wel enigszins gerust gesteld ben doordat hij zei dat er draaiboeken klaarliggen voor verschillende ontwikkelingen.

https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Link stond hier boven.

1 like

Zo’n zin in. Gooi maar dicht. Eindelijk weer eens de stad in :joy:

2 likes

Hij heeft echt nergens een concreet antwoord op.

2 likes

Nu ook weer zo’n onzin, dat hij vertrouwd op de cijfers van het RIVM maar er zitten een heleboel mensen ziek thuis die niet getest worden, dus de vraag was of de werkelijke cijfers niet veel hoger liggen.
Hij herhaalde gewoon het antwoord: Ja ik vertrouw op de cijfers van rivm. :roll_eyes:

2 likes

Ik snap het hele debat niet zo, er is toch eigenlijk nog helemaal niks aan de hand? Vier hoogbejaarden die al ziek waren zijn dood, maar als ze vorige maand door de normale griep waren geveld was ons dat totaal ontgaan.

De eerste mensen zijn al weer probleemloos hersteld van Corona.

12 likes

Zo irritant… Baas wilt nu dat locatie Den Bosch thuis gaat werken, maar willen niet mee denken over een oplossing voor de telefoon en de server?

Ik vind dit een rare reactie: “er is toch eigenlijk nog helemaal niks aan de hand?” Moeten we dan maar wachten tot het hier wel totaal escaleert?

Het gaat erom dat het virus zich te snel verspreid. De zorg kan dit niet aan. Dus moet ingedamd worden.

6 likes

Ik denk dat men ook vooral wil weten wat er gedaan wordt zodat hier niet hetzelfde gebeurd als in Italie?
En ik gok dat het onmogelijk is om geen debat te voeren als zoiets aan de hand is omdat anders heel het land daar weer over valt haha.

2 likes

De buikspreekpop van het RIVM :joy: :cry:

2 likes