Waar denken jullie dat dit eindigt?
Wordt het erger tot het Vaccin er is, a la Spaanse griep waarbij 75% van de wereld besmet raakt?
Of wordt het beter door het warme weer,
Kunnen ze het monitoren.
Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover
Waar denken jullie dat dit eindigt?
Wordt het erger tot het Vaccin er is, a la Spaanse griep waarbij 75% van de wereld besmet raakt?
Of wordt het beter door het warme weer,
Kunnen ze het monitoren.
Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover
Ja, wij wel
Na heeel veel smeken en bijna ruzie heeft de IT geregeld dat wij thuis kunnen werken! Ben opgelucht.
Dit is een pure gok hoor maar misschien omdat er in cafes en restaurants doorgaans minder mensen tegelijk bijeen zijn dan in musea en scholen? In die laatste 2 lopen al gauw honderden tot duizenden mensen tegelijk rond, in een cafe zitten misschien enkele tientallen mensen koffie te drinken overdag? Plus dat dan de 1 meter afstand regel makkelijker te handhaven is dan in grotere gebouwen als musea en scholen? Maar goed geen idee verder.
Ik vond de berichtgeving van minocw vanmiddag trouwens zeer geruststellend. Schoolreisjes mogen gewoon doorgaan, mits niet naar risico gebied. Gewoon de maatregelen die eerder al genoemd zijn en geen enkel sprankje van onrust of serieuze nood. Enige waar ik voor vrees zijn de eindexamenkandidaten die nu richting de laatste toetsweken gaan, hoop dat scholen genoeg ruimte hebben om het programma af te ronden.
Nou denk het niet in deze situatie, gezien de ernst van de kwestie in Italië. Op alle beeldmateriaal is alles ook zo goed als uitgestorven in Italië.
“Maar ik werk niet met ouderen” “Maar ik ben niet verkouden” beste mensen deze maatregel is er niet voor niets. Blijf een weekend thuis wanneer je in Brabant woont - hoe moeilijk is dat ?
Ik woon in Groningen en hier is het dus nog rustig, maar ik werk in een winkel en kom dus veel in contact met mensen. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn als het hier eenmaal ook raak is. Al heb ik na deze week zwangerschapsverlof, dus ik ben gelukkig dan wel net op tijd weg. Maar als ik mensen hoor hoesten oid dan ben ik wel ineens voorzichtiger met geld aannemen etc.
Hier van de veiligheidsregio Brabant:
Voor alle Brabanders alleen noodzakelijke sociale contacten dus, ook als je geen klachten hebt.
Daar valt geen zinnig woord over te zeggen. Zelfs de wetenschappers weten het niet. Speculeren heeft echt geen zin.
Dat lijkt me zo druk, moet er niet aan denken na het werken en kiddo ophalen nog naar de supermarkt te moeten. Maar als t voor jullie werkt
Ik snap ook echt oprecht niet waarom iedereen dit blijkbaar zo lastig vindt om op te volgen? Ik vind dit echt wel een beetje egoistisch. Ik las ook op fb mensen die vonden dat de kwetsbare doelgroep dan maar binnen moest blijven en op moest passen zodat de rest naar buiten kan, echt wat??
Ik word ook best wel boos van hoe laconiek sommige mensen ermee omgaan, die na mij de zondvloed houding. Tot de zondvloed ook jouw huis overspoelt ja. De relatief gematigde maatregelen die er nu zijn zijn er juist om een zondvloed voor iedereen te voorkomen, hoe moeilijk is het om even verantwoordelijkheid te nemen, je bent verdomme niet alleen op deze wereld.
en @Kaassoufle omdat er gewoon niet een duidelijk advies is? De media zegt inderdaad overal dat je als brabander hoe dan ook thuis moet blijven terwijl in de persconferentie het een stuk genuanceerder werd gezegd en het RIVM zelfs helemaal niks heeft gezegd nog over thuisblijven als je geen symptomen hebt. Ik wil echt wel thuisblijven als dat beter is, maar dan wil ik dat gewoon van het RIVM horen en niet van een nieuwssite die citeert wat hun het beste past.
Ik hoorde vandaag dat dit komt doordat kinderen anders ondergebracht worden bij hun opa & oma en dit willen ze juist voorkomen.
Maar is bijv hoorcollege bijwonen noodzakelijk? Ik vind het raar de de uni hier bijv niet op inspringt en zegt: we nemen alles op (doen ze bij onze faculteit en vele anderen niet namelijk. Hoewel het materiaal wel in de college zaal hangt).
Bij mijn man op het werk hebben ze collega’s met klanten in regio Brabant gezegd niet te gaan, maar de klant vind het wel degelijk noodzakelijk en is het er niet mee eens…
Ik vind het wel een vage grens…
Ik snap jullie echt wel maar ik zit de hele week alleen te werken, de gemiddelde mens ziet per dag misschien 1000 man op kantoor/school/opvang/werk/sport etc waarvan er ook een boel verkouden zijn maar toch maar gaan.
Dat ik dan in het weekend met 3 topfitte vrienden een etentje heb en verder niet met de risicogroep in aanraking kom, gun ik mezelf. Ik wordt gek als ik de hele week niemand zie, het voelt dan als een quarantaine voor mij.
Dus ik hoop dat men mij ook een beetje snapt. Nu staat er “Het matigen van sociale contacten en aangaan van alleen strikt noodzakelijke nieuwe sociale contacten”. Dat is ook wat ik doe. Ik zie 5 mensen in de week.
Het besluit is genomen door de veiligheidsregio’s in Brabant, niet het RIVM, de link van hun advies staat een paar posts hierboven.
Ik voelde me aangesproken door de comments, maar misschien was dat helemaal niet aan mij gericht.
Maar in die link staat ook dat je gewoon sociale activiteiten kan ondernemen zolang je daarna geen kwetsbare groepen of ouderen op zoekt. Niet dat je helemaal geen sociale activiteiten kan ondernemen.