Coronavirus

Waar? Of bedoel je het ijs

1 like

Vgm zeiden ze bij de persconconferentie dat je sociale contacten zoveel mogelijk moet beperken en was dat niet specifiek gericht op grote groepen.

1 like

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Brabant

Hier staat iets anders?

Conclusie is dat het advies voor mij niet duidelijk is :sweat_smile:

@Molotov Ah thanks, das top :grin: gewoon wijntjes en gezelligheid dus.

Bij de Sligro haha (van Wow)

1 like

Volgens mij is die q&a nog niet helemaal up to date. Dat was zo sinds vrijdagavond. Sinds gisteravond vragen ze ook gezonde brabanders zoveel mogelijk thuis te blijven. Mocht je bijvoorbeeld per se naar de kroeg willen oid in het weekend dan kan je dat overwegen als iedereen gezond is maar ga dan geen oude/zwakke vrienden of familieleden opzoeken.

1 like

Ook weer zo gek, het is de nr 1 pagina voor informatie toch? kleine moeite voor ze om dat even te updaten… sjonge jonge

2 likes

Ik hoorde vandaag van een van mijn BSO-kinderen dat hij vandaag de enige van zijn klas was die op school was :open_mouth: Ik schrok daar wel van, omdat het in Groningen is en het de enige provincie is waar nog niemand besmet is (zover bekend natuurlijk). Vraag me ook af of die kinderen echt ziek zijn of thuisgehouden worden uit angst/preventie

Onder het kopje actueel wordt het meeste wel snel gecovered. Ik doe de interne Corona communicatie voor ons bedrijf en er zit echt zooooveel tijd in updates. Was gister tot 15:00 bezig met een uitgebreide update en q&a om er bij thuiskomst achter te komen dat ik vandaag weer kon beginnen met de nieuwe maatregelen :sweat_smile:. Nadat iedereen er wat van moet vinden in overleggen moeten ze ook allemaal de uiteindelijke tekst checken, en dat is dan intern. Kan me voorstellen dat ze zelf aan het hollen zijn daar bij het rivm.

2 likes

Nog een soort ingeving, als de incubatietijd ongeveer 1 - 2 weken is, kunnen ze dan ook pas over 2 weken vaststellen of en welke maatregelen gewerkt hebben? Dat dan pas het effect zichtbaar is?

Ik vind het trouwens bizar dat Indoor Brabant wel door mag gaan terwijl andere evenementen worden afgelast.

1 like

Dat werd gister verteld in de persconferentie! Staat wijdverspreid op nu.nl en ad als het goed is.

2 likes

Ik ben voor mijn werk gemiddeld 2 à 3 dagen per week in Noord Brabant. Ik begrijp dat ik onder werktijd de richtlijnen moet volgen. Maar daarbuiten vind ik het lastig om te bepalen in hoeverre de maatregelen voor mij gelden. Ik heb bijvoorbeeld deze week een cursus in het midden van het land, kan ik daar heen zolang ik geen klachten heb? En kan ik in mijn vrije tijd wel gewoon sociale dingen doen of moet ik nu extra oppassen voor het geval ik het virus ongemerkt bij me draag?

Ik denk dat het amper te meten is toch, nu in de werkelijkheid, er komen alleen maar meer besmettingen bij. Ik denk niet dat ze tegelijkertijd een proef laten lopen met ‘groep 1 schudt wel handen’ vs ‘groep 2 schudt geen handen’ en dan vergelijken hoeveel zieken er bij beide groepen zijn. Volgens mij is het de boel zoveel mogelijk in toom houden, maar denk niet dat er cijfers paraat zijn over verschillende situaties tegen elkaar weggezet.

Wat is eigenlijk een voorraad aanleggen? Ik doe 1 keer per week boodschappen. Verder hebben we bijna altijd iets van (af)bak brood in de vriezer en ook altijd pasta en rijst. Dit doen we al zo lang als we samenwonen dus niet nu wegens corona. Gaan mensen die geen voorraad hebben dan iedere dag naar de winkel voor alleen het eten van die dag? Niet per se corona gerelateerd maar vroeg het me af :sweat_smile:

6 likes

Maar er genezen ook mensen, dat vergeet deze meneer even volgens mij

2 likes

Hier ook geen voorraad aangelegd maar ik kan altijd wel een week of 2 vooruit.
Bij de Kruidvat waren de gladde paracetamol uitverkocht. Problemen met de leverancier hoorde ik.

Ik heb, los van de weekboodschappen, altijd minimaal een week aan houdbare producten in huis. Rijst, pasta, crackers, bloem, conserven en diepvries.
Ik woon alleen en ik wil niet voor elk wissewasje bij iemand aan moeten kloppen. Even geleden ben ik bijvoorbeeld enorm door m’n rug gegaan en lag ik ruim een week plat. In dat soort situaties hoef ik me dus geen zorgen te maken om eten en hoef ik er niemand anders op uit te sturen om mij van voer te voorzien.

Vind ik gewoon een fijn idee.

8 likes

Hahaha :rofl:

27 likes

Dit is wat er is gezegd in de persconferentie (volgens de omroep brabant liveblog), hieruit lees ik dat je als gezond persoon wel gewoon kan afspreken met vrienden en dat soort dingen, zolang je dat niet tegelijkertijd doet met kwetsbare personen. Vind het maar een onduidelijke uitspraak haha hopelijk komt het RIVM met een duidelijker advies (staat dat ze dat vandaag nog doen). In een bericht van 18.00 van het RIVM wordt ook gezegd alleen bij symptomen sociale contacten te vermijden.

1 like