CrossFit

Godnodeju. Ik maak al meer dan een jaar super stevige box jumps he, en vandaag pleur ik eraf. Scheen open, intense pijn, alles.

Auwie! Wel gekoeld zodat het niet zo gaat zwellen?

Ik heb een angst ontwikkelend voor boxjumps. Deed ze eerst op de mannenstand zelfs maar toen lukte het opeens niet meer. Dus doe nu meestal weighted stepups. Vind de knallen op mā€™n knieĆ«n ook niet fijn.

Ooh ik hou echt van box jumps maar ik heb al zoveel bloedende schenen gezien dat ik me soms afvraag wanneer ik aan de beurt ben.
Hoop dat je je er overheen kunt zetten als het is geheeld, kan me voorstellen dat het straks een soort drempel wordt.

Ja, gelijk een ice pack erop! Dus nu gaat het wel. Wel balen dat je ze nu niet durft. Gewoon ineens zo gegroeid?

@Sax ben niet zo bang dat ik er een complex aan overhou gelukkig. Dus dat komt wel goed!

Ja weet niet. Tijdje niet gedaan ivm mā€™n rug en daarna niet meer gedurfd en nu wil ik ze niet meer haha

1 like

Ik doe nu 4 maandjes crossfit en ben ook super enthousiast. Heb een heel sportverleden maar ben ook echt aangewezen op de ā€˜scaledā€™ wodā€™s, rx is echt niet te doen nog.

6 likes

Komt vanzelf! Ik ben nu een dik jaar bezig en ik merk dat er nu af en toe wods tussen zitten die ik rx kan! Dat is wel leuk. Maar nog lang niet alles hoor. Zodra het gymnastics wordt, ben je me kwijt :sweat_smile:

1 like

Vandaag les 2! Wod was the chief. Ik ging dood na ronde 2 al :joy: voel me echt zo noob tussen iedereen die wel gewoon lekker door knalt terwijl ik naar adem sta te happen en het zweet op de grond zie druipen van mijn hoofd af als ik bukā€¦

Maar dit moet gewoon beter gaan worden toch?? Er zijn vast nog meer mensen die niet bij 0 zijn gestart maar bij -20 zoals mijā€¦

2 likes

Het gaat heeel snel beter worden. En het belangrijkste is dat je het leuk vindt, niet om hoe je erbij staat.

1 like

Haha mij ben je ook kwijt bij gymnastics. Heb nooit een handstand gekund maar het begint nu wel te vorderen!

Nog een ander ding hĆØ. Ik ga op vakantie naar Amerika. Ik heb dus uitgevonden dat je met een app ā€˜drop insā€™ kan boeken bij een Amerikaanse crossfit box, zoals bijv. Invictus Boston (ja die stonden op de games). Twijfel echt heel erg of ik dit moet doen, want dus als bijv. Gymnastics op het schema staat dan kan ik veel niet en heb echt het beeld dat het in Amerika allemaal nog heftiger en zwaarder is haha. Nou kan ik wel wat aanā€¦ maar ik twijfel nog heel erg.

Ook Amerikanen hebben allemaal een ander niveau en zullen moeten scalen :wink: Ik zou gewoon gaan als ik jou was, lijkt me heel gaaf om te kunnen doen!

1 like

Doen! In iedere CrossFit box kan je scalen. En juist zulke goede boxen hebben er vaak oog voor hoe ze iedereen op een soortgelijke intensiteit kunnen uitdagen met geschaalde oefeningen.

1 like

Doen!! Drop ins zijn spannend maar super leuk. Scalen kan overal en is een toffe ervaring voor je om ergens anders in een ander land dezelfde sport te doen.

1 like

Haha meid dit was pas je tweede les! Je kon ook niet lopen na twee keer proberen he, super dat je gewoon weer gaat en lekker blijven gaan, het zal zo snel beter gaan, je gaat merken dat je meer aan kan, je gaat leren wat goed werkt voor jou en zeker in het begin wordt je zo snel zoveel beter.

4 likes

Jaaaa leuk doen!

Ik ga volgend jaar drie weken naar Canada en ik kijk nu al uit naar de drop ins die ik daar kan doen!

1 like

Ja zeker doen! Daar trainen ook gewoon mensen die het als sport doen naast hun werk, ze trainen niet allemaal voor de games. Super leuk om te doen, heb nu zelf meegedaan in San Diego en in Texas, en de Amerikanen zijn altijd super enthousiast tegen me geweest (ook al kan ik helemaal niks RX)

1 like

Okee, dan ga ik het gewoon doen! Nu nog een vestiging uitzoeken haha.

1 like

Eentje met een vet shirt voor als souvenir haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

ahhh de open komt er weer aan en ben nu al in dilemma of ik mee wil doen (denk het wel uiteindelijk haha). doen jullie mee? jammer dat we allemaal anoniem zijn hier, is wel leuk om de scores van elkaar te volgen straks anders

2 likes

Ik denk het wel!

2 likes