CrossFit

Wie doet er hier nog meer aan de crossfit? Wat hadden jullie voor WOD vandaag?

3 likes

Ja ik! Ik kan je alleen maar aanraden om, hoe eng het ook klinkt, gewoon een proefles te volgen bij een box bij jou in de buurt. Het chille van de crossfit ‘community’ is dat iedereen heel relaxed is en het alleen maar aanmoedigt als je het probeert. Iedereen is begonnen bij 0

1 like

Wat houd je tegen?

Ik vind crossfit ook héél interessant. Op dit moment zelfs de enigste sport die mij leuk lijkt. Maar ik heb echt een conditie van 0 en weinig kracht. Kun je op je 24e nog beginnen hier aan? Zonder ervaring dus :sweat_smile:

Ja, juist! Ik ben er op mijn 28e aan begonnen en kon destijds niet eens 1 push up

2 likes

Is het ook voor mensen met overgewicht? Ik ben 12 kilo afgevallen, maar moet er ook nog 15. Ik zie bij Crossfit altijd van die slanke afgetrainde vrouwen.

Jaaaa m’n sport! Doe het nu 2,5 jaar met nog evenveel plezier. Hou van de afwisseling erin.
@Dancingqueen zeker!! Het is voor iedereen, waarom niet voor mensen die nog gewicht kwijt willen? Er zijn zeker niet alleen maar slanke afgetrainde vrouwen. Waar heb je die gezien :wink:

1 like

Het lijkt me heel leuk maar ben behoorlijk blessure gevoelig, dus durf m’n statische krachtoefeningen niet zo goed los te laten :sweat:


Dit was onze wod vandaag. Is het een beetje te lezen?

1 like

Die hoef je ook niet los te laten, kan je mooi combineren.

Op Instagram haha, maar dat zegt misschien ook al genoeg.

2 likes

Haha precies. Waar in de buurt woon je? Misschien ken ik een leuke box in je buurt.

1 like

Ik woon in Rotterdam. Ik zou wel graag eens ergens een proefles willen volgen dus als je een goede weet hier in de buurt zou dat super zijn.

Weet je toevallig een leuke in zuid-oost Brabant? Wel heel specifiek maar ik kan het proberen toch haha.

Ik doe ook aan crossfit! @Rozecoupeschaar ik ben in 2016 begonnen (26 was ik toen haha) ook met 0 ervaring! In het begin voelde ik me ook zo, toen dacht ik hoe in vredesnaam ga ik het kunnen. Maar komt allemaal goed, heeft gewoon even tijd nodig om de juiste techniek onder de knie te krijgen dan komt de rest vanzelf.

2 likes

Leuk, ik woon vlakbij Rotterdam, net na die ellendige brug die m’n eiland op gaat.
010 is leuk, die zit geloof ik bij de Fenix food factory. En als je bij mij wil sporten moet je naar Hoogvliet komen :wink:

Hmm, nee dat helaas niet. Probeer de dichtstbijzijnde lekker als eerste. Proefles kan enorm spannend voelen maar dat komt echt goed.

1 like

Ik woon ook in de buurt van Rotterdam. Ik ga naar een box buiten de stad, kan je wel een pb sturen als je wilt!

1 like

Oeh ik wil wel weten welke!

Vone deze docu over een crossfit community heel inspirerend! Op dit moment geen tijd om er mee te beginnen, maar houd het zeker in mijn achterhoofd! Hierin zie je ook duidelijk dat iedereen welkom is.

Bekijk “Functional Fitness” op Netflix
www.netflix.com/title/80196217?source=android

2 likes