CrossFit

Kan het allicht proberen. In mn sportschool hebben ze ook crossfit. Mooi plan voor januari. Combi van sportschool en crossfitbox wordt me toch te prijzig :nerd_face:

Dan is het alleen geen officieel CrossFit :nerd_face: mag alleen zo genoemd worden als je een licentie hebt en echt een CrossFit box bent.
Weet niet hoe jouw sportschool de “crossfit” bedoelt natuurlijk maar officieel mag het niet :grimacing:

1 like

Ze noemen het cross haha. Idee is wel hetzelfde verder. Ze hebben dan beginner, intermediate en advanced lessen.

Ja hoi! Ik doe nu een half jaar aan CrossFit. Ik zit bij twee boxen
 eentje met een abonnement (ergens in het Gooi) en de ander met een strippenkaart. (Bij Utrecht met vriendinnen, maar die is dus wat verder weg. Vandaar.)

Het is serieus verslavend
 Ik ga nu 3 a 4 keer in de week. Ik deed hiervoor best veel krachttraining in de sportschool en ik merk dat ik daar nu ook het beste in ben. Squats, clean and jerks, snatches, allemaal dikke prima.

Maar alle gymnastiek-dingen met de ringen en het rek kan ik dus echt niet. Toes to bar? No way. Het leuke is dat je echt geholpen wordt met werken naar dingen wél kunnen. Ik kon drie maanden geleden niet eens stabiel een minuut blijven hangen aan het rek, en nu kan ik dat prima en doe ik er zelfs leg raises bij. En zo werk ik langzaam naar mijn eerste toes to bars.

Je kan dus echt op ieder niveau instappen en dat is leuk. Soms ben ik het allerlangzaamste in een wod, en soms ben ik het snelste. Ik ben in ieder geval echt extreem blij dat een vriendin mij ooit heeft meegesleept.


Vandaag niet geweest trouwens, maar afgelopen week wel de wod ‘Karen’ gedaan. 150 wall balls met 6 kilo zo snel mogelijk. Time cap van 10 minuten. Bijna niemand haalde hem haha. Ik ben tot 135 gekomen.

Daarna nog een 8 minuten AMRAP met 2-4-6-8-10-12-etc. kettlebell swings, leg raises aan de bar en kettlebell lunges

Twee dagen ervoor nog 100 squats (bar vanaf de grond, niet uit het rek) met emom 4 sit-ups. Drie dagen van dit deze week :sob::

7 likes

Ik doe ook CrossFit! Al meer dan 5 jaar intussen en ik coach ook sinds ongeveer een jaar :heart_eyes:

1 like

Zeker! Zelfs als je 54 was geweest was het een prima sport om aan te beginnen. Vanaf nu ga je alleen maar fitter worden. Er is heel veel aan te leren en het is jij-tegen-jij. Dus je hoeft je niet druk te maken dat anderen fitter zullen zijn (in het begin). Jouw effort wordt beloond, ongeacht hoe snel je bent of hoeveel je tilt. Ga ervoor!!

1 like

2 mannen van mijn box zijn vandaag tweede geworden bij de Njoya League, echt super goed.
Wij gaan morgen de Dutch throwdown wods doen. Niet officieel meedoen maar wel timen, kijken hoe we het doen. M’n zus gaat een andere wel judgen die de wods voor de tweede keer gaat doen.

Omg ik wil echt op iedereen reageren, maar wil niet het hele topic onderspammen.

Maar JA, het maakt geen drol uit hoe je eruitziet of hoe fit je bent. Het gaat erom dat je net als alle anderen alles uit het uurtje (de meesten trainen een uur met de reguliere les) wilt halen en uiteindelijk sneller/sterker/technischer te worden. Als je een CrossFit box opzoekt is iedereen juist heel positief en enthousiast naar elkaar. Het is in principe een individuele sport, maar je doet het samen. En ieder op zijn/haar eigen niveau. Het voelt in een CrossFit box alsof niemand elkaar veroordeelt en dat is heel fijn. Je kunt sowieso een proeflesje doen en de meeste boxen hebben een on ramp course (dan ga je met een groep nieuwelingen de basis van CrossFit leren in een aantal weken, voordat je start met de reguliere lessen). Het is zo zo zo leuk en gun iedereen om die lol te beleven.

Oke ik stop met praten sawry

2 likes

Ik ergerde me kapot aan die docu haha. Werd zo veel gecheat in reps, terwijl het juist om eerlijkheid gaat. Maar oke.

Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar CrossFit:
The Fittest on Earth (Netflix) is leuk als je benieuwd bent naar wereldatleten en het wereldkampioenschap. Bij de variant a decade of fitness leggen ze ook uit dat er een groot verschil is tussen de topatleten (Games athletes) en de normale burger die CrossFit als passie/hobby heeft.


Beetje Amerikaans dit, maar geeft wel aardig de sfeer van CrossFit weer.
En laat je gerust niet intimideren door gespierde mensen. Iedereen is ergens begonnen en iedereen heeft andere doelen.

Oh, dat heb ik niet in de gaten gehad!

Dit topic laat me dus weer twijfelen. Ik heb me er laatst wat in verdiept, maar laat me toch steeds tegenhouden door die prijs. Ik vind het best veel geld namelijk, een maandabonnement voor onbeperkt kost vaak evenveel als ik vroeger voor mijn teamsport voor een jaar betaalde, haha.

Maar het lijkt me zo leuk! Ik doe nu in de sportschool ook een soort crossfit, maar ik merk dat ik andere begeleiding toch wel fijner zou vinden. Het aanbod in lessen is ook ongunstig voor mij ivm wisselende diensten, en in een box zijn er natuurlijk veeel meer lessen. Ik twijfel zo! Misschien inderdaad maar een keer de stap zetten.

@Dancingqueen Ben jij er al over uit waar je gaat in Rotterdam? Bij mij is [
] het dichtst bij, denk dat ik daar een keer heen ga.

1 like

Haha ik had ooit een proefles in mei. Het was warm. Druk. Een zweterige wod. = mannen zonder shirt. Was een warm welkom :sunglasses:

1 like

Doe een keer een proefles. Dan heb je een beetje een idee!

Oeps derde bericht maar sorry ben enthousiast.
Op Netflix staat ook Redeemed and Dominant. Ook leuk om te zien.

Wij hebben begin dit jaar Sam Dancing in de box gehad voor een weekend seminar. Mijn God de quads van die man waren zo breed als de omtrek van m’n schouders. Was wel echt heel leuk en interessant.

Gaat iemand mee doen aan de open dit jaar?

1 like

Denk dat ik wel mee ga doen aan de Open, al kost het wel veel tijd (en ben ik bang dat het ten koste gaat van trainining). Maar wel heel gezellig om met een groep te doen! Hoe meer mensen van de box meedoen, hoe leuker. En kunnen we hier lekker kletsen over hoe pijnlijk en zwaar het was :joy::joy:

1 like

Ten koste van training valt wel mee denk ik joh. Ik heb het in 2016 gedaan en heb er alleen de 2 dagen voor de zaterdag rekening mee gehouden. Voor de rest wel lekker door getraind. Was wel echt heel leuk, vooral met zn allen.
En indd daarna hier klagen hoe erg het was haha.
Zit nu die ene docu te kijken maar ben geen fan. Is al wat ouder geloof ik en wel mega Amerikaans.

Wij gaan zo de Dutch throwdown doen maar de scaled versie is wel licht zeg. Box step overs zonder KB
 lunges zonder ball.

Denk dat dat afhangt van hoe je normaal traint wat de impact ervan op de trainingsweek is (x5) :flushed:

Succes! Lichte oefeningen betekent huppa gas erop haha. Zet 'm op!

Ik heb volgend weekend m’n laatste wedstrijd en dan even twee maanden niks. Best lekker eigenlijk.

1 like

Voor mij is Crossfit nultien het dichtste bij, maar ik zit nog een halfjaar aan mijn sportschool abonnement vast. Dus ik weet niet of ik dan nu al een proefles zou moeten doen. Dalijk ben ik super enthousiast en kan ik pas over een halfjaar beginnen. Dubbele kosten ga ik namelijk echt niet redden.

Das waar! Je moet er wel rekening mee houden inderdaad. Maar het is ook wel leuk om rekening mee te houden, zeker als de workout bekend worden gemaakt.

Welke wedstrijd heb je volgende week?

1 like

Tiglon!

@dancingqueen als je het geld er echt niet voor hebt kan je natuurlijk nog even wachten. Maar mocht je het wel kunnen missen zou ik zsm een proefles doen. Veel mensen die gaan CrossFitten denken ‘had ik hier maar eerder aan begonnen’ :sweat_smile: