CrossFit


#41

Voor mij is Crossfit nultien het dichtste bij, maar ik zit nog een halfjaar aan mijn sportschool abonnement vast. Dus ik weet niet of ik dan nu al een proefles zou moeten doen. Dalijk ben ik super enthousiast en kan ik pas over een halfjaar beginnen. Dubbele kosten ga ik namelijk echt niet redden.


#42

Das waar! Je moet er wel rekening mee houden inderdaad. Maar het is ook wel leuk om rekening mee te houden, zeker als de workout bekend worden gemaakt.

Welke wedstrijd heb je volgende week?


#43

Tiglon!

@dancingqueen als je het geld er echt niet voor hebt kan je natuurlijk nog even wachten. Maar mocht je het wel kunnen missen zou ik zsm een proefles doen. Veel mensen die gaan CrossFitten denken ‘had ik hier maar eerder aan begonnen’ :sweat_smile:


#44

Nee, ik heb echt een dure sportschool (€60,-) en dan ook nog crossfit erbij gaat mij echt iets te gek worden.


#45

Ik Crossfit nu een jaar, maar heel inconsequent qua hoe vaak. Pas de laatste zes weken ga ik consequent 3-4 keer per week en ik ben nu zo enthousiast over de resultaten (met name over hoe vrolijk ik me erdoor ga voelen, omdat het zoveel zelfvertrouwen geeft dat je zo diep kunt gaan tijdens een WOD) dat ik echt nog iets serieuzer wil gaan trainen. Dus wat vaker de open box in om gericht bepaalde “zwakke plekken” aan te pakken, al zijn dat er nog steeds veel en blink ik alleen echt uit in push presses en box jumps. Maar ook mijn dieet iets meer inrichten voor krachttraining.
Mijn vraag: wie heeft hier aanpassingen gedaan in haar dieet om beter te worden in Crossfit en zo ja, wat heb je aangepast en waarom?


#46

Ben trouwens net terug van Crossfit vanochtend en we hadden de benchmark WOD air force… Ben echt heeeeeelemaal kapot gegaan, vooral mentaal zo zwaar! Elke minuut 4 burpees en de rest van de minuut deze rondes af proberen te maken:
20 thrusters
20 sumo deadlift high pull
20 push jerks
20 overhead squats
20 front squats

Ben ruim een kwartier bezig geweest, maar als je mijn effort qua herhalingen per minuut in een grafiek zou zetten zou die dalen van 12 in de eerste minuut naar 5 in de laatste minuut. God wat was het zwaar. Heb hem aanvankelijk met 20 kilo gedaan en Baal dat ik voor de frontsquats ben gaan afladen naar een lege barbell…


#47

@Ellelala @colalight Die mannen zijn wel het laatste dat me overhaalt, ik ben daar niet zo gevoelig voor (ik hou ook niet zo van gespierde mannen, da’s vast vloeken in de kerk hier :joy:).
Maar bedankt voor jullie reacties, ik ga ze van de week een keer bellen en kijken wat er mogelijk is.

@Dancingqueen Ah heel begrijpelijk, ben dus niet de enige die de prijs tegenstaat haha.


#48

De prijs is inderdaad wel een ding, maar wat ik ervoor terug krijg is het dubbel en dwars waard. Heb ook een tijdje personal training gedaan en dat was veeeeel duurder voor 1x in de week, plus dat ik daar echt minder het randje opzocht dan hier en ik voor mijn gevoel nu veel beter begeleid word. En nu ga ik 3 keer in de week tot het gaatje, plus dat mijn lichaam echt verandert en ik echt sterker word.


Net de wod “hang in there partner” gedaan.

Is een partner-workout van 20 minuten emom 5 thrusters en 5 burpees, terwijl jij of je partner in het rek hangt. Holy shit.

Die thrusters en burpees knal ik er zo doorheen, dus in mijn ronde hadden we iedere een keer 20-30 seconden rust. Maar mijn partner was nog niet zo ervaren in thrusters, dus die ging heel langzaam. Nu zijn mijn handen stuk omdat ik zo lang moest blijven hangen. :sweat_smile:

Maar wel een goede hangoefening zo haha.


#49

Heb twee jaar crossfit gedaan bij een officiële box, voordat ik zwanger was, helaas moest ik stoppen door problemen tijdens de zwangerschap (niet door het sporten!). Ben nu lid geworden van een sportschool met een ‘crossbox’ en de trainer heeft gelukkig wel de officiële opleiding gedaan en heeft bij een officiële box lesgegeven. Ben blij dat ik eindelijk weer een beetje back on track ben. Heb afgelopen jaar heel veel hardgelopen en heb het idee dat ik qua crossfit wel weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar wel weer super leuk!

Ik moest afgelopen woensdag overhead squats doen, maar ik heb echt totaal geen schouder mobiliteit, daar moet ik echt aan werken!


#51

Ik durf écht niet! Ik zou wel supergraag sterker en fitter willen worden, maar ik voel me altijd zo opgelaten bij dit soort dingen omdat ik echt heel weinig kan.


#52

Maar iedereen kon in het begin weinig :wink: komt echt goed! Probeer eens een proefles en dan merk je wel wat je wél kan! En als je doorgaat merk je zo snel verbetering.


#53

Precies wat @colalight zegt! Het maakt echt niet uit wat je kunt, zolang je je maar inzet.

Ik ga straks trainen en heb er ZO veel zin in haha jippiejee. Bar muscle ups, heavy snatches, deadlifts, HSPU’s, toes to bar, wall balls en assault bike en nog een paar dingen staan op het menu voor vandaag. Maar oke ik vind tegenwoordig bijna elke oefening leuk :stuck_out_tongue:


#54

Haha ik zou het nu al een rot wod vinden :joy: maar kan ook geen muscle ups en hspu dus ja.
Net m’n goals lijstje voor 2019 gemaakt :ok_hand:t3:


#55

Wat staat er op je goals lijstje? Ben benieuwd!!


#56


Blessure vrij is logisch maar lijkt me wel eens fijn haha, heb dit jaar 3/4 met blessure gelopen en jaar ervoor ook de helft.
De 1/4 marathon doel niet CF gerelateerd maar wel een sport doel.
Pullup gaan steeds beter gelukkig, deadlift ook, squats lang niet gedaan door blessure. En uit de clean wil ik een irritant trekje halen, dus die moet gewoon netter.


#57

Nice! Gaat je lukken!

Nu wil ik ook zo’n lijstje maken :grin:


#58

Ik heb deze week een oriëntatiegesprek! Ze hebben nu tijdelijk een speciaal programma lopen waardoor het wat goedkoper is oid, maar daar krijg ik dus donderdag wat meer uitleg over. Ik ben benieuwd.


#59

@colalight @cocos Ik laat het jullie weten als ik ooit eens durf!


#60

De wod van vanochtend:
21-15-9
overhead squats
box jumps

En daarna nog een tabata row erachteraan. Helemaal kapot nu. Maar ik ben wel echt goed geworden in de overhead squats. Super stabiel ineens en ik kon nu met gemak 20 kilo aan, terwijl ik een maand geleden al instabiel was met alleen de pvc-buis. Trots op mezelf! En om het af te maken mijn tabata row ook nog eens verbeterd.


#61

Ik heb me aangemeld! Klonk allemaal precies als wat ik wilde, dus volgende week heb ik mijn eerste les. De eerste weken worden rustig opgebouwd (ik kan daarom nog niet met alle soorten lessen meedoen), maar kreeg zoveel info dat ik nog even moet uitvogelen hoe het allemaal werkt. Heb er in ieder geval heel veel zin in!