CrossFit

Wat goed! En nu schrale enkels, of valt het mee?

Nee helemaal niet eigenlijk! Voelde gisteren m’n handen wel, maar daar heb ik vandaag geen last meer van.

1 like

Gelukkig! Zodra ik touwklimmen op het programma zie ga ik in lange broek met lange sokken en een kneesleeve om mijn enkels hahaha.

1 like

Ala jullie CrossFit training hebben, met hoeveel andere doen jullie dit dan meestal. Of doen jullie dit alleen?

Bij ons zijn de normale wods met max 14, andere lessen (strength/weightlifting) 12 volgens mij. En train ook wel eens alleen, maar dan doe ik lekker mn eigen ding en volg ik geen training.

Bij ons is het max 12, maar meestal zitten de lessen alleen later op de avond en in het weekend echt vol. Ik woon ook niet in een grote plaats en de box heeft geen enorm ledenaantal. Heb ook wel eens met zijn tweeën les gehad haha.

Open gym doe ik iets voor mezelf.

Ooh de droom, hier is het vaak wel echt vol (incl wachtrijen). Maar is ook wel in Utrecht, dat maakt vast verschil.

Aah joh dat komt vanzelf wel allemaal! Leuke aan CrossFit is dat je snel sprongen maakt als je consistent gaat. En iedere keer word je weer een beetje handiger in burpees of lunges of whatever.

Ik doe de laatste tijd veel conditie-lessen mee en het is echt leuk om te zien hoe makkelijk alles ineens vol te houden is. De wods zijn vaak 30+ minuten met rennen, apparaten en dan nog conditionele dingen met de kettlebell, box of bijv slam balls. Ik ben echt zoveel beter geworden in box jumps. Sneller vooral. Gewoon puur omdat ik ze vaker doe.

Een gewone wod draai ik mijn hand nu niet meer voor om haha.

1 like

Jaa sandbags zijn echt mijn favoriet, heerlijk gooien met die dingen. Scheelt wel dat het ook echt een goede combi is van mn sterkte punten (been/heup extensie kracht en explosiviteit).

Ik wil zo graag mn gymnastics verbeteren maar het gaat zo langzaam en dat is echt demotiverend :frowning: Toch leuker om dingen te doen die je al kan haha.

Bij ons is de maximale groepsgrootte 14. Dit wordt ook in veel lessen wel gehaald! We hebben een grote box, zo’n 300 leden geloof ik?

Even wat nieuw leven in dit topic blazen. Zijn er nog wat crossfitters hier? Ik ben sinds december aan het opbouwen in trainingsfrequentie en ga momenteel 4 keer per week. Ben helemaal gemotiveerd en vind het super leuk. Vooral dat je elke keer alles geeft en dus uit zo’n training haalt. Ik merk ook dat ik met sprongen vooruit ga. Wel mag ik nog niet alles doen (rennen en springen) omdat ik nog borstvoeding geef. En ook al zou ik wel mogen springen dan zou ik bang zijn om box jumps te doen hehe.

Heb net nieuwe schoenen gekocht omdat ik nog geen goede schoenen had. Heb er nog 0 verstand van dus hoop dat het wat is, Nike metcon 9 oid?

1 like

Yes hier! Ik ga op dit moment vijf keer per week. Ben begonnen met twee keer per week, maar merk dat ik nu pas progressie boek nu ik zo regelmatig ga. Metcons zijn echt fijne schoenen trouwens!

Wat zijn jouw favoriete en minder favoriete movements?

Ja ik! Wel meer focus op olympische lifts nu. Ik volg een programma in de open gym, maar als het uitkomt doe ik de wod mee.

Ik heb ook metcon 9’s en ze zijn top. Heerlijke schoenen!

Hier ook een crossfitter! Al weer een jaar of zes in totaal. Ben wat minder fanatiek dan een paar jaar geleden (ivm kleine kinderen) maar ga nog steeds 3 a 4 keer per week. Van de week eindelijk weer eens wat nieuws onder de knie: een cross-over double under. Wel echt maar één per keer, maar zo begon het ook ooit met double unders.