CrossFit

23.1 is bekend! Doen jullie mee aan de open dit jaar?

Heb heel erg getwijfeld maar doe het toch niet. Sta wel ingepland voor zaterdag de les, en dan doe je ook mee met de open, maar ik heb in mijn bil een spier verrekt dus denk dat ik voorlopig even niet meer moet sporten :disappointed:

Vanochtend nog wel een pr op m’n Clean & Jerk gehaald, 50kg :muscle:t2:

1 like

Nop, ik pik misschien af en toe een wod mee wel, maar ik kan niet iedere week op het moment dat mijn box hem doet met judges en heb ook geen zin om er alles voor opzij te zetten haha.

1 like

Ja ik doe mee! Vind de ā€˜competitie’-dagen in de box altijd mega gezellig. Ik hoop zoveel mogelijk te kunnen RXen dit jaar.
Wat vind je van 23.1?

1 like

Ik heb ā€˜m vanochtend gedaan. Wel scaled. Ik kan wel t2b maar geen grote sets. Als ik voor Rx was gegaan had ik waarschijnlijk heel veel singles moeten doe. Was blij met m’n keuze voor Sc want nu was het echt een leuke workout!

1 like

Ik heb gister 23.1 RX gedaan maar had me echt verkeken op die t2b, plan was eerst kleine setjes en de 2e helft quick singles maar die waren absoluut niet quick meer haha. Nu echt spierpijn in mn buik en lats :sweat_smile:

3 likes

Dragen jullie knee sleeves? En zo ja, waarom dan vooral?

Ik voel soms m’n knie een klein beetje, maar nooit tijdens de workout. Wil alleen geen onnodige spullen kopen eigenlijk.

Ik gebruik ze wel veel, soms als we zwaar gaan squatten, maar vooral als we burpees of lunges doen, mijn broeken gingen steeds stuk bij mijn knieen en ik heb een ader over mijn knieschijf lopen die steeds zeer deed na lunges doen.

1 like

Bij ons worden de lessen 4 weken van te voren open gezet in Sportbit app, dus vandaag staat er in tm woensdag over 4 weken. Je kunt tot 3u van te voren kosteloos uitschrijven, daarna verlies je je credit.

Na hoe lang gingen jullie merken dat je echt vooruit ging?

Ik ben nu zo’n 7 maanden bezig, 3x per week. Ik zie wel echt resultaat bijv zichtbaardere spieren, ik hou het beter vol, sommige oefeningen gaan wel echt beter. Maar toch tijdens AMRAPs doe ik de oefeningen bijna altijd level 1, heel soms 2, anders lukt het gewoon niet. En met sommige dingen zoals cleans en front squats pak ik nog steeds best wel laag gewicht omdat ik het moeilijk en snel zwaar vind. De lessen die ik ga zitten best wel ervaren crossfitters in en daardoor voel ik me vaak nog steeds echt een beginner en heb ik het idee dat het lang duurt voordat ik zwaarder kan gaan. Is dat herkenbaar voor iemand?

1 like

Herkenbaar hoor, crossfit is gewoon zo divers en complex dat je er veel tijd in moet steken om beter/sterker te worden en al die gekke oefeningen onder de knie te krijgen. Ik crossfit nu een jaar of vijf. Een tijdje heel fanatiek (4-5 per week, naast de wods ook zelf trainen) maar nu gewoon 3 keer per week en wat minder fanatiek (moeder geworden, andere prioriteiten…). Qua gewichten kan ik goed mee en regelmatig rx, maar dingen als hspu en ring dips lukken me nog steeds niet en ook in de dingen aan de bar ben ik nauwelijks vooruitgegaan de afgelopen 3 jaar. Ik zou er meer tijd in kunnen steken en dan weet ik dat ik progressie kan boeken, maar ik vind het wel prima zo.

Mijn tip zou zijn om twee of drie onderdelen te kiezen waar je beter in wilt worden; bijv sterker in de squat en een skill zoals double unders leren. En daar dan af en toe na/voor de les extra aan te werken. Voor de rest gewoon de lessen blijven volgen en dan ga je van zelf beetje bij beetje vooruit.

2 likes

Dankjewel!! Ja ik had voor dit jaar double unders als doel gesteld, kan ze nu wel met singles ertussen maar nog niet achter elkaar. Goede tip om niet alles tegelijk te willen maar even de focus op een paar onderdelen. Ik vind 3x per week ook voldoende voor nu maar inderdaad met al die verschillende oefeningen duurt het lang voordat je echt verbetering merkt.

Ja dit doe ik ook inderdaad, ik train 3x per week, waarvan 2x de WOD les en 1x de Liftles. Ik merk dat ik door de liftlessen wel echt beter ben geworden in de cleans en snatches etc. Na elke les besteed ik een kwartiertje aan iets waar ik graag beter in wil worden. Zoals nu pull ups. Maar ik heb niet het idee voor mezelf dat ik ooit muscle ups oid ga kunnen.

1 like

Ik doe het nu bijna 2 jaar en ik merk voornamelijk het laatste half jaar echt flinke vooruitgang, sinds ik eigenlijk 3 keer per week blijf gaan. Hiervan 2 x de WOD en 1 x powerliften. Ik ben gewoon beter in liften dan de gymnastic of endurance skills haha. Pull ups nog steeds met elastiek (van dik + dun blauw nu naar 1 medium groene!) en dingen als T2B ben ik nog steeds zeer matig in. DU gaan de ene keer beter dan de andere, maar hier oefen ik ook extra op. Qua niveau hangt het enorm af van de WOD, is het een veelal lift-wod, dan kan ik nu af en toe RX, maar zitten er veel gymnastics of rennen in, dan is het vaak nog scaled of advanced (of een combi). M’n coach merkte laatst wel op dat ik flink vooruit ben gegaan, dus dat is fijn! In den beginne kon ik niet eens een WOD scaled binnen de tijd, waar hij nu soms al RX is binnen de tijd! Ik wil nu ook wekelijks een uurtje open platform doen om C&J en Snatch te oefenen, vooral de laatste is echt een zwakte. En dan eens per maand een uurtje om DU, T2B en HSPU te oefenen. Slowly but steady haha…

Ik vind het ook leuk om te zien dat ik nu niet altijd meer degene ben met de minste gewichten of slechtste tijden!!

3 likes

Eens per maand zo’n uurtje is top idd, mijn box doet elke week een clinic op zondag en dan doen ze zoiets. Laatst was het bar muscle ups, daar doe ik dan niet aan mee, maar de pull up clinic en touwklim clinic hebben mij heel veel geholpen.

Ooh ik heb vandaag voor het eerst met een grotere crossfit wedstrijd meegedaan en het was zó leuk, ben gesloopt nu maar echt aan het nagenieten. Meteen ook weer helemaal motivatie om aan dingen te gaan werken.

2 likes

Zo leuk als PR’s verbroken worden. 90kg deadlift vandaag! Hopelijk niet ver meer van de 100.

4 likes

:raised_hands: :raised_hands:
Wat goed! De stap naar 100 zit er vast in!

1 like

We hadden een hele saaie wod (vond ik) met 5 rondes van 20 sit-ups en 10 pull-ups en ik ā€˜moest’ op de GHD. Man, ik kan amper rechtop staan vandaag…

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst een rope climb gedaan! Vond het echt heel leuk :muscle:t2:

1 like