CrossFit

Gisteren Kelly, she’s a bitch :frowning: Ik had bij de wall balls een knakje in mijn linkerknie, deed geen pijn maar voelde ook niet helemaal lekker. Wat denken jullie; negeren, fysio, rustiger aan doen?

Knakje kan wel eens. Als het nu oncomfortabel of pijnlijk blijft voelen toch even naar de fysio.

Misschien knee sleeves proberen als je veel moet squatten? Ook fijn voor burpees en lunges tegen blauwe knieën haha.

Oh die heb ik nog nooit geprobeerd, helpt dat echt? Ik heb ook tijdens zware squats vaak dat mijn knieen naar binnen knikken, dus volgens mij sowieso een zwakke plek

Maak je squats lichter als je knieën naar binnen knikken. Eerst zorgen dat ze bij elk gewicht recht blijven en naar buiten gericht en dan pas gewicht verhogen.

1 like

Ja superleuk! Ik heb net ook voor het eerst een sweat wod gedaan en het was echt intens. Ik kan me niet heugen dat ik ergens de afgelopen jaren zó buiten adem ben geweest. Maar ik vond het achteraf wel leuk, juist omdat het zo’n enorme strijd was met mezelf op een bepaald punt.

1 like

Ik zou dus ook vet graag een keer een proefles/introductiecursus CrossFit willen doen. Maar mijn overgewicht houd me dus echt tegen. Heb niet 5 kilo overgewicht maar echt wel flink wat meer. Daardoor ben ik zo bang dat ik niet ga kunnen en mensen me gek aan kijken. Net zoals hier eerder al werd gezegd, ik zie alleen maar fitte en slanke mensen dit doen. Op Instagram dan :joy:

Ooooh niet bang zijn! In de box kom je mensen in alle soorten en maten en op alle niveau’s tegen! Het mooie van CrossFit is dat jij precies kan doen wat je kan. Alles is te schalen. Staan squats op het programma, maar is een barbell te zwaar? Dan doe je het lekker met dumbells of een medicijnbal. Kan je geen pushups? Geen probleem, dan zetten ze een box neer en doe je ze zo. Al moet je bijna verticaal staan, whatever. Het gaat erom dat je jouw grens opzoekt. En iedere keer ga je weer een stapje verder tot je over een tijdje wel een pushup kan.

Het zijn trainingen he, geen wedstrijden. Je werkt toe naar een oefening uitvoeren zoals ie is voorgeschreven. Niemand kijkt je erop aan als je daar nog niet bent. Het gaat er alleen om dat je je best doet. Het gevoel achteraf dat je alles hebt gegeven en weer een beetje beter bent geworden is het dubbel en dwars waard.

Heb je Netflix? Daar staat de documentaire Functional Fitness op. Vond ik een hele goede uitleg en motivator, want die docu is gemaakt met voornamelijk normale mensen die aan CrossFit doen.

5 likes

Allereerst: hoe waarheidsgetrouw is IG? Ik zou gewoon eens gaan kijken. Zelf ben ik nu pas drie weken bezig, maar het bevalt al zooo goed. In het begin is het juist leuk en extra motiverend, omdat je snel vooruitgang boekt in het uitvoeren van je oefeningen. Ik volg ook een voedingsschema (in grote lijnen dan), en in combinatie met drie keer per week sporten merk ik ook al verschil aan mijn lichaam. Allemaal heel erg motiverend dus!
Ik vind de kleine groepen fijn en er is bij mij genoeg begeleiding voor nieuwe mensen (voor iedereen trouwens). Er lopen verschillende mensen rond, dat maakt het juist leuk.

2 likes

Hoe gaat het met iedereen z’n CrossFit leventje hier?

Inmiddels zijn er een aantal collega’s en vrienden die er ook aan begonnen zijn en ik vind het zo leuk dat zij nu snappen wat ik het liefst doe. Het blijft lastig om he tuit te leggen, je moet het echt ervaren.

M’n eerste 2019 PR’s zijn trouwens al gezet, hungry for moooore :fire:

1 like

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd. Ik ben een-na-laatste geworden. :sweat_smile:

Wel een PR gedeadlift met 85 kilo en ik kon wss nog wel door, maar de tijd was op.

3 likes

Ik ook m’n deadlift PR gehaald, eindelijk bodyweight :smiley: En 1RM push jerk, is niet m’n sterkste kant alles overhead.
Ik heb nog steeds spierpijn van de teamwod van zaterdag haha, alles was bodyweight oefeningen maar super veel argh… Vanavond maar even eruit sporten.

1 like

Ik betaal 60 euro per maand voor 3 keer in de week. En ik heb nog een rittenkaart bij een andere box waar ik met vriendinnen sport. Die is is eens in de 4 maanden 110 euro.

Het is inderdaad wel veel geld. Maar je krijgt er wel echt trainingen op persoonlijk level voor terug. Ik haal hier veel meer uit dan de PT die ik ooit een keer in de week zag voor 50 euro per sessie…

1 like

Ik betaal €60 per maand onbeperkt. Goedkoop voor crossfit.

Net de benchmark ‘Elizabeth’ gedaan met EMOM 3 burpees.

Dus 21-15-9 squat cleans en ring dips en ieder begin van een nieuwe minuut 3 burpees om met je ritme te fucken. Vond hem erg leuk! De burpees waren nog niet eens zo erg… vooral de squat cleans waren heel zwaar. De laatste reps veranderde ik in een soort Serena Williams haha. “HRRRGMMMEMEEE AAAAAH”. Zoiets.

2 likes

Ja, ik betaal 100 euro voor 3/w. Echt belachelijk veel, maar ik ben wel heel tevreden en ik ben ook wel bereid meer te betalen omdat het dicht bij huis is. Ik heb dat zelf liever dan goedkoper en verder weg.

1 like

Het is wel een dure sport als je het vergelijkt met fitness, maar het biedt ook zo veel meer dan fitness als je bij een fatsoenlijke box zit. Zeker he tproberen waard als je het kunt missen.

Haha alle deadlifts PR’s! :raised_hands:t3: Ik had zojuist ook een deadlift PR (2x 1 rep deficit (grotere rang of motion) deadlift met 155 kg). Ongeacht hoeveel een PR is, een PR voelt altijd goed haha. Simpelweg omdat je beter bent dan je voorheen zelf was.

2 likes

Kun je niet eerst een maandje meedraaien en kijken hoe het bevalt en of je inderdaad aan de 3x per week komt?

Ik heb net weer een sweat class gedaan en het was wederom zooo heftig :sob:

Ooh zo, ja dat is dan erg zonde. Bij de boxen die ik heb bekeken zijn er wel verschillende lidmaatschappen afhankelijk van hoe vaak je wilt komen, wat gek dat die van jou dat niet heeft?

1 like

Ik ga vanavond nog een keertje en dan even een weekje pauze houden. Heb de laatste tijd iedere keer kleine pijntjes. Dan weer mijn schouder die niet lekker zit, dan weer mijn knieën die een beetje stijf zijn, mijn onderrug die af en toe wat rot voelt. Blaaaah.

Het stomme is dat ik gewoon de afgelopen tijd geen rem heb gehad. Vind alles zo leuk en als het zou kunnen ging ik iedere dag. En dat voel ik nu wel.

@KipTokTok Helpt je weekje rust een beetje tot nu toe? Vervelend dat je last hebt van meerdere dingetjes, maar even rust geeft vast verlichting.

Ik heb net mijn basiscursus afgerond, dus ik kan straks met de normale wods meedoen. Zin in!