CrossFit

Ja, voor de meeste lichaamsdelen wel, maar ik heb tijdens de laatste wod mijn nek vreselijk verrekt tijdens een jerk, dus die doet nog een beetje zeer. FML.

Dus nog een paar dagen rust tot het echt weg is. Mijn knieën voelen iig prima en mijn onderrug is ook niet meer pijnlijk. Ben de laatste tijd gewoon echt te vaak en te hard gegaan denk ik. Mis het nu wel al, want het is mijn uitlaatklep.

1 like

Ik ben vanmorgen half gestorven. Ging voor het eerst met de normale wod meedoen en hij was nogal heftig :sweat_smile:

Samenvatting

Er werd gewerkt met deze barbell complex: 3 thrusters - 6 power cleans - 9 power jerks.

En dan 300m rennen - 6x complex, 300m - 5x, etc. Lukte natuurlijk noooit binnen de tijd haha.

Was een goede ontgroening wel, nu de spierpijn afwachten.

1 like

Klinkt wel als een heftige! Ik kan zo genieten van complexes. Maar dat hardlopen maakt het wel zwaar. Ik onderschat altijd wat dat met je ademhaling doet, ook al loop ik prima 5k achter elkaar.

Yes, nog een beginner! Fijn dat je het leuk vindt, het bevalt mij ook zooo goed.
Het turnen zal met sommige onderdelen wel een groot voordeel zijn. Ik sprak vorige week iemand met ook een turnachtergrond die net was begonnen (dat was jij niet toevallig? haha) en dan gaan sommige dingen juist weer heel makkelijk. Ik vond het wel leuk om van haar ook tips te krijgen over hoe ik die dingen een beetje kan aanpakken.

Qua eten hield ik me een tijdje aan een voedingsschema, nu niet meer zo streng. Moest in ieder geval heel veel eiwitten eten, meer dan ik weg kon krijgen haha.

Haha ojee, crossfit je in de omgeving Den Haag? gezien ik vorige week iemand inderdaad wat tips had gegeven die ook net was begonnen :stuck_out_tongue_closed_eyes: !

Haha nee 010!

Ik heb vandaag voor het eerst een wod RX gedaan. :tada:

Oké hij was best te doen wel, maar toch! Leuk om eens een rx’je bij je naam te mogen hebben.

17 min AMRAP
10 Box step overs
10 Russian KBS (16kg)
10 Wall balls (6kg)

7 rondjes en 3 herhalingen gedaan.

2 likes

Dan ben je vast goed in handstand walks :grimacing:

Ik ben een week op vakantie en kijk nu al op tegen as zondag voor het eerst weer cf :joy: je verliest zo snel kracht en conditie in een week, wordt weer twee weken opbouwen.

1 like

Nou heb me ingeschreven voor introductiecursus crossfit! Nog twee weken en dan begin ik. Vind het nog steeds knetter spannend! :sweat_smile:

5 likes

Ik had gisteren weer zo’n intense wod, maar door de afwisseling was ‘ie echt heeel leuk.

Samenvatting

Dit is wel mijn hier en daar gescalede versie trouwens, en heb twee van de drie rondes niet gehaald haha. Maar was echt uitdagend!

10 min time cap: 40 cal row, 40 KB swings, 30 hanging knee raises, 20 burpees otb, 10 thrusters.
3 min rust
10 min time cap: 40 cal assault bike, 50 s2oh, 50 back squats, 50 push ups
3 min rust
10 min time cap: 3 rondes van 15 power cleans, 15 seated presses en 150m rennen

1 like

Wow, intens ja!

Ik ga morgen ook een leuke doen…
50 rounds for time:
1 burpee
1 push up
1 jumping jack
1 sit up
1 hand stand

Zo onmogelijk hard wisselen dit. En ik kan niet eens goed de hand stand haha. Wel een goeie om morgen echt onder de knie te krijgen.

1 like

Haha wat een vreemde wod is dit :joy:
Wel goed inderdaad om je handstand te oefenen! Lekker hard je benen opgooien en blijven proberen.

1 like

Wij hebben vandaag deze gedaan (doen niet aan de wods mee maar maken zelf altijd programma):


Ook goed om weer handstand te oefenen, kan echt geen 30sec stabiel staan maar wil graag dit jaar paar seconden los kunnen staan dus dan maar oefenen. Ik ga meedoen aan de 1/4 marathon dus morgen maar weer eens hardlopen, stuk minder leuk dan CF…

1 like

@KipTokTok Dat is echt een wod waarbij ik al heel snel de tel kwijt zou raken, haha. Succes morgen!

@colalight Hoe ging het trainen na je vakantie?

Wel oké! Ski en bike wel beetje last van m’n ademhaling maar ben ook beetje verkouden. Was wel een goede wod om even beetje te bewegen zonder veel inspanning. Morgen dus rennen en dinsdag weer cf, wel weer zin om lekker aan de slag te gaan

@iedereen; doet iemand mee aan de Open?

1 like

Nee, helaas. Heb een beetje veel op mijn bordje nu en in mijn box doen ze die wods op zaterdagen. En ik kan ze niet allemaal meedoen. Volgend jaar, als het leven wat stabieler is hopelijk…

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat mensen in de box verkeerd tellen of een beetje valsspelen?

Ik ging vandaag super steady door de wod heen en heb hem net niet gehaald binnen de time cap, maar een paar mensen die tegelijk op gingen of zelfs een beetje langzamer waren echt 5 minuten voor de cap al klaar? Hoe dan?

Overigens vind ik de handstand nog steeds intens kut, want ik kan het niet zonder het laatste zetje.

Ja heb ik wel gehad maar let er niet meer op. Als mensen per se eerder willen eindigen door te cheaten met reps of uitvoering van oefeningen moeten ze dat vooral doen, ik kom om te sporten en fitter te worden en niet om mensen te “verslaan”.

en als je nou nog harder op trapt zeg maar. Hoe begin je je handstand? Armen omhoog?

Ik ging net thuis verder oefenen en het lukte ineens! Holy shit. Heb er nu 5 gedaan en eentje ook vast gelegd op film. Ik merk dat als ik meteen mijn hoofd goed heb, dus zeg maar richting de kamer gericht, dan gaat ie goed! Nog niet allemaal steady, maar ik snap hem nu wel. Janken van geluk.

4 likes

Top!!