CrossFit

Net de benchmark ‘Elizabeth’ gedaan met EMOM 3 burpees.

Dus 21-15-9 squat cleans en ring dips en ieder begin van een nieuwe minuut 3 burpees om met je ritme te fucken. Vond hem erg leuk! De burpees waren nog niet eens zo erg… vooral de squat cleans waren heel zwaar. De laatste reps veranderde ik in een soort Serena Williams haha. “HRRRGMMMEMEEE AAAAAH”. Zoiets.

Ja, ik betaal 100 euro voor 3/w. Echt belachelijk veel, maar ik ben wel heel tevreden en ik ben ook wel bereid meer te betalen omdat het dicht bij huis is. Ik heb dat zelf liever dan goedkoper en verder weg.

Dat is wel veel geld ja, maar als je ook echt 3x per week gaat (12x per maand), valt het nog te overzien. Ik ben bang dat ik nooit zoveel ga, dus daarom houdt de prijs mij tegen om een proefles te volgen.

Het is wel een dure sport als je het vergelijkt met fitness, maar het biedt ook zo veel meer dan fitness als je bij een fatsoenlijke box zit. Zeker he tproberen waard als je het kunt missen.

Haha alle deadlifts PR’s! :raised_hands:t3: Ik had zojuist ook een deadlift PR (2x 1 rep deficit (grotere rang of motion) deadlift met 155 kg). Ongeacht hoeveel een PR is, een PR voelt altijd goed haha. Simpelweg omdat je beter bent dan je voorheen zelf was.

Kun je niet eerst een maandje meedraaien en kijken hoe het bevalt en of je inderdaad aan de 3x per week komt?

Ik heb net weer een sweat class gedaan en het was wederom zooo heftig :sob:

Ik vind 3x per week echt veel :wink: Ik ga dat nooit halen. Het zal dan eerder 1 of 2x per week zijn en dan is 110 euro gewoon teveel.
Wellicht toch een x een proefles meedraaien en wellicht kan ik dan korting krijgen als ik zeg dat ik max 2x per week kom.

Ooh zo, ja dat is dan erg zonde. Bij de boxen die ik heb bekeken zijn er wel verschillende lidmaatschappen afhankelijk van hoe vaak je wilt komen, wat gek dat die van jou dat niet heeft?

Ik ga vanavond nog een keertje en dan even een weekje pauze houden. Heb de laatste tijd iedere keer kleine pijntjes. Dan weer mijn schouder die niet lekker zit, dan weer mijn knieën die een beetje stijf zijn, mijn onderrug die af en toe wat rot voelt. Blaaaah.

Het stomme is dat ik gewoon de afgelopen tijd geen rem heb gehad. Vind alles zo leuk en als het zou kunnen ging ik iedere dag. En dat voel ik nu wel.

@KipTokTok Helpt je weekje rust een beetje tot nu toe? Vervelend dat je last hebt van meerdere dingetjes, maar even rust geeft vast verlichting.

Ik heb net mijn basiscursus afgerond, dus ik kan straks met de normale wods meedoen. Zin in!

Ja, voor de meeste lichaamsdelen wel, maar ik heb tijdens de laatste wod mijn nek vreselijk verrekt tijdens een jerk, dus die doet nog een beetje zeer. FML.

Dus nog een paar dagen rust tot het echt weg is. Mijn knieën voelen iig prima en mijn onderrug is ook niet meer pijnlijk. Ben de laatste tijd gewoon echt te vaak en te hard gegaan denk ik. Mis het nu wel al, want het is mijn uitlaatklep.

Ik ben vanmorgen half gestorven. Ging voor het eerst met de normale wod meedoen en hij was nogal heftig :sweat_smile:

Samenvatting

Er werd gewerkt met deze barbell complex: 3 thrusters - 6 power cleans - 9 power jerks.

En dan 300m rennen - 6x complex, 300m - 5x, etc. Lukte natuurlijk noooit binnen de tijd haha.

Was een goede ontgroening wel, nu de spierpijn afwachten.

Klinkt wel als een heftige! Ik kan zo genieten van complexes. Maar dat hardlopen maakt het wel zwaar. Ik onderschat altijd wat dat met je ademhaling doet, ook al loop ik prima 5k achter elkaar.

Ik ben sindskort ook begonnen met crossfit. Vind het echt super leuk! Heb altijd geturnd, volgend seizoen ga ik stoppen met de turnwedstrijden dus wilde mij in een andere sport verdiepen. Hebben jullie nog tips voor leuke crossfitblogs etc? Ik heb wel moeite om alle crossfittermen te onthouden :sweat_smile: zijn er ook meiden die meedoen met wedstrijden?

Letten jullie ook op jullie voedingspatroon, nog tips daarvoor? (Blogs e.d)

Yes, nog een beginner! Fijn dat je het leuk vindt, het bevalt mij ook zooo goed.
Het turnen zal met sommige onderdelen wel een groot voordeel zijn. Ik sprak vorige week iemand met ook een turnachtergrond die net was begonnen (dat was jij niet toevallig? haha) en dan gaan sommige dingen juist weer heel makkelijk. Ik vond het wel leuk om van haar ook tips te krijgen over hoe ik die dingen een beetje kan aanpakken.

Qua eten hield ik me een tijdje aan een voedingsschema, nu niet meer zo streng. Moest in ieder geval heel veel eiwitten eten, meer dan ik weg kon krijgen haha.

Haha ojee, crossfit je in de omgeving Den Haag? gezien ik vorige week iemand inderdaad wat tips had gegeven die ook net was begonnen :stuck_out_tongue_closed_eyes: !

Haha nee 010!

Ik heb vandaag voor het eerst een wod RX gedaan. :tada:

Oké hij was best te doen wel, maar toch! Leuk om eens een rx’je bij je naam te mogen hebben.

17 min AMRAP
10 Box step overs
10 Russian KBS (16kg)
10 Wall balls (6kg)

7 rondjes en 3 herhalingen gedaan.

Dan ben je vast goed in handstand walks :grimacing:

Ik ben een week op vakantie en kijk nu al op tegen as zondag voor het eerst weer cf :joy: je verliest zo snel kracht en conditie in een week, wordt weer twee weken opbouwen.

Nou heb me ingeschreven voor introductiecursus crossfit! Nog twee weken en dan begin ik. Vind het nog steeds knetter spannend! :sweat_smile:

Ik had gisteren weer zo’n intense wod, maar door de afwisseling was ‘ie echt heeel leuk.

Samenvatting

Dit is wel mijn hier en daar gescalede versie trouwens, en heb twee van de drie rondes niet gehaald haha. Maar was echt uitdagend!

10 min time cap: 40 cal row, 40 KB swings, 30 hanging knee raises, 20 burpees otb, 10 thrusters.
3 min rust
10 min time cap: 40 cal assault bike, 50 s2oh, 50 back squats, 50 push ups
3 min rust
10 min time cap: 3 rondes van 15 power cleans, 15 seated presses en 150m rennen