Crypto

Offline is het veiligst op een bv een ledger in combinatie met een stalen plaat waar het wachtwoord op staat. Mocht de usb stick dan verloren gaan kan je met het wachtwoord alles overzetten op een nieuwe ledger.

Madelon vos heeft een gratis cursus over bitcoin/crypto. Hierin legt ze ook uit hoe je crypto veilig kan opslaan.

2 likes

Wat kochten jullie op de dip. Ik btc eth xtz

Alleen btc, winst kunnen pakken op 2 coins dat geld gestoken in btc.

Ik heb ook nog wat BTC gekocht vandaag. Schrale troost in vergelijking met ik ook weer verloren ben :joy_cat:

Heb BTC en ETH in de beginnende daling gekocht, balen. Had beter kunnen wachten…

Zijn hier mensen die DOGE hebben? En hoe denken jullie erover? Ik heb gisteren m’n inleg eruit gehaald en de winst staat er nog op, geeeeen idee of dat verstandig was :sweat_smile:

1 like

Ik zit te wachten dat ik mijn inleg verdubbeld heb in doge en dan haal ik ook mijn inleg eruit ja.

1 like

Je hebt het zeker ook gisteravond bij de piek eruit gehaald :sweat_smile: Ik had ze gekocht voor bijna 0,10 euro per stuk en voor bijna 0,29 euro verkocht. Hij stijgt nu weer lekker door, maar de vraag is tot hoeveel…

Nooit in paniek raken! Is echt nummer 1 regel

2 likes

Ik heb doge op 11 cent.
Ik laat het gewoon doorsudderen. Ik zit daar niet zo bovenop als bij andere coins of aandelen.

Ik kijk rustig aan hoe DOGE loopt. Gekocht op 0,05 cent dus ik heb op dit moment geen haast met uitcashen. VET gaat ook wel lekker. Alleen ADA, die dip van gisteren damn.

1 like

Op een of andere manier vind ik het opnemen best wel moeilijk. Ik denk steeds: straks neem ik te vroeg op. Maar aan de andere kant, wat heb je eraan om het geld er maar steeds op te laten staan. Voor “later”? Hoe beslissen jullie dit?

Nu had ik eindelijk besloten een deel van doge op te nemen bij kraken, maar moet nu 3 werkdagen wachten voordat het geverifieerd is ofzoiets. Dus nu maar weer hopen dat het nog even verder stijgt.

1 like

Als je je verkoop order hebt geplaatst heb je toch niets meer aan een eventuele stijging de komende dagen?

Wat doge betreft laat ik het staan omdat ik
het geinig vind om te zien wat er mee gebeurt. Ik neem het weinig serieus en heb er geen bergen geld in.

1 like

Nee, het überhaupt verkopen kan blijkbaar nog niet. Dus ik heb het nog niet echt verkocht. Na deze 3 dagen moet het wel gewoon meteen kunnen.

En ja, onze coins zijn (behalve bitcoin) ook voor de lol en met relatief weinig inleg, maar dat maakt het juist moeilijk om het op te nemen vind ik. Want het geld is toch al “weg” voor mijn idee.

Ik ken iemand die had 500 ingelegd en 500k eruit gehaald daarmee. Dus dat trekt wel haha, maar ik heb nog niks gekocht.

Same here! Ik word er ook echt hebberig van, vooral omdat je met weinig moeite doen veel geld kán pakken.

Ik zit ook al dagen te dubben of ik in DOT ga stappen met een relatief groot bedrag (400 oid). Heeft iemand een mening over DOT?

Ik heb ook een binance account aangemaakt nadat ik jullie berichten heb gelezen. Vind het spannend om niet te vaak te kijken haha

Ik heb me laten vertellen dat crypto met cyclussen van 4 jaar werkt. Dit jaar is het vierde jaar. In die 4 jaar stijgt het. Dan crasht het een jaar volledig en daarna zal het weer stijgen. Zo is het elke keer gegaan. Er word gezegd dat het de toekomst is en dat het wel meer gaat worden. Mijn vriend kan echt grafieken uitlezen en maakt echt weloverwogen beslissingen, voor mij als leek is het echt gokken. Heb me ook laten vertellen dat het niet zo slim is om BTC te kopen. Die is al zoveel waard dat je winst niet zo snel stijgt als je bijv investeert in een kleinere coin. Sws nooit all in gaan op 1 coin. Maar je kan altijd ten allen tijde je winst idd terugpakken en bijv ergens anders op zetten of uitcashen. Mijn vriend en ik zetten het vaak op iets anders.

Mocht je veel willen leren duik in youtube filmpjes, groepen op bijv discord etc. Er is echt heel veel te leren in de wondere wereld van crypto.

2 likes

Indien ik winst uit een coin haal laat ik ongeveer 5 tot 10% staan. Mocht die coin nog een gekke sprong maken (á la x100), grijp ik tenminste niet helemaal mis voor mijn gevoel.

2 likes

Ik moet wel even reageren hierop. Ik vind crypto helemaal prima en heb er al wat geld aan verdiend, maar dit soort uitspraken vind ik veel te zwart-wit, zeker om dat tegen iemand te zeggen met 0 ervaring in deze wereld. Het is en blijft gokken, ook voor de beste investeerders, ook voor je vriend. Daar is niks mis mee, maar laten we niet doen alsof het allemaal te voorspellen is. Dat is het gewoon niet. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Je hebt wel dingen als psychologische barrières of bedragen waarop veel support is (wanneer mensen 'm weer gaan kopen, dus daaronder zal het niet vaak zakken), maar er kan gewoon opeens iets in het nieuws komen waardoor de wereld en dus je geld verandert.

Either way, btc is relatief veilig, maar je zal niet snel x3 geld verdienen @Harmon. De markt gaat snel heen en weer. Laten staan heeft mij altijd meer opgeleverd dan als het daalt eruit halen. Alleen geld investeren wat je wilt en kunt missen. Beschouw je geld als monopoly-geld als je het inlegt.

13 likes