Crypto

Wie zit hier in de crypto? Deel hier je ervaring/mening

Ik heb er zelf wel oor naar, lees nu redelijk veel (ook veel succesverhalen, wat me iets te enthousiast maakt) en kijk filmpjes maar iets houdt me tegen. Aan de andere kant ben ik ook wel toe aan een nieuwe uitdaging

Actief topic :joy::partying_face:

Zou het wel leuk vinden om met geïnteresseerden te kletsen over crypto. Mijn man doet het al jaren, en verder dan een beetje meekijken van mij kant ging het niet. Maar nu dacht ik vandaag, ik ga toch even wat proberen. Heb wat geld op Binance gezet, en ga wat filmpjes van Madelon kijken. Wie weet vind ik het wel leuk.

Ik zit in dezelfde situatie! Mijn man is al jaren bezig met crypto (in 2013 stond in ons appartement niet een verwarming aan omdat er toen miners continue stonden te draaien :sweat_smile:). Mijn man beheert zijn eigen portofolio en durft meer risico te lopen en investeert een deel in kleinere, startende cryptocoins. En en toe op shady exchanges.

In 2015 zijn we begonnen met elke maand een klein bedrag per maand samen te sparen en dat doen we nog steeds! Ik beheer die pot en investeer het, via Coinbase, in al langer bestaande coins (BTC, ETH, ADA, LTC etc.).

Wij gaan er vrolijk meer verder, het heeft ons al veel mooie dingen opgeleverd.

1 like

Tof zeg! Haha, die miners. Mijn man had ze ook, maar die stonden geloof in ergens in Canada. Nu zit alles in BTC en is hij meer van de long-run. Opzich genoeg vertrouwen dat dat de komende tijd alleen maar meer wordt.

En toevallig hadden wij het vanmiddag over zo’n plan, met elke maand een vast bedrag inleggen. Wie weet gaan we dat ook doen. Op de spaarrekening levert het in ieder geval weinig op :sweat_smile:

Ik ken het ook via mijn vriend en heb er nu zelf ook in geïnvesteerd. Ik heb geen pensioen dus hopelijk dat dit iets moois opleverd. Ik heb bitcoin en 2 altcoins.

1 like

Ja, zou leuk zijn als je er een goed pensioen uit kan halen.

Heb je research gedaan naar die altcoins? Vraag me af wanneer ik voor mij gevoel genoeg ‘weet’ om er in een of meer te investeren.

Misschien een tip voor de podcast luisteraars: the missing cryptoqueen van de BBC. Het gaat over de een onderzoeksjournalist die op zoek is naar de vermiste oprichtster van OneCoin (en dat bleek een grote scam te zijn). Ik heb bijna alle afleveringen in een keer ‘afgeluisterd’!

5 likes

Klinkt interessant! Bedankt voor de tip!

Ik zou het ook wel leuk vinden om over te praten. Met name over altcoins etc.
Maar zie dat dit topic inderdaad beetje dood is.

Haha, ja ik heb mn best gedaan het nieuw leven in te blazen… maar bleek toch lastig :wink:

We kunnen altijd weer verder gaan?

1 like

Ik praat ook mee! Er zijn genoeg signalen voor een mooi altseizoen :partying_face:

2 likes

Leuk!! Ik ben een beetje aan het spelen met crypto, maar mis op het moment nog de kennis…

Mijn man had de cursus van Madelon Vos aangeschaft, die heb ik daardoor ook kunnen volgen. Vond het wel een leuke introductie, moet ik zeggen.

Bedankt voor de tip! Ik volg haar inderdaad al wel op insta, ik ga eens kijken.

1 like

Zit nu te twijfelen of ik nog meer Bitcoin ga kopen, of dat de koers nog verder gaat zakken :sweat_smile:

We hebben tig head and shoulders gehad. Denk dat er nog wel meer aan komen en dan gewoon de dip kopen.

Ben wel heel benieuwd naar jullie alts.
Naast DOT en ADA (ben ze aan het staken) heb ik vrij veel REEF, ENJ (hallo gamecoin), VIDT en THETA.

En heb mijn ogen op paar die nog uit moeten komen

Ik heb ADA, Waves, RSR en stake XZT. Daarnaast heb ik redelijk wat ingezet op ETH, in de vorige bull cycles was het vaak ETH die als eerst veel % omhoog ging. Verder ook nog wat LTC (kan ik geen afstand van doen want waren mijn eerste crypto’s).

In de bull run van 2017 kon je trouwens bijna geen foute keus maken tussen de small caps. Over de tijd van ongeveer een half jaar ging toen bijna alles x5 of 10! Hopelijk staat dat ons dit jaar ook weer te wachten!

1 like

Ik heb ADA en XRP maar die laatste is behoorlijk gezakt, ik wacht het voorlopig maar gewoon af!

1 like