Dames met een maatje meer

Zorg ervoor dat je iets draagt waarin je mooi voelt. We delen de maar en ik had laatst een kleurrijke jurk aan en voelde me mooi en daardoor zat ik er ook zeker.
Overigens heb ik ook wel colbertjes.

4 likes

Ik heb niet echt peer figuur maar wel dikke benen en billen (en maat 46 ofzo). Ik koop vaak broeken bij de monki, ook meerdere pantalons heb ik daarvan. Zal ff een paar linkjes doen van broeken die ik heb en die lekker zitten.

Deze heb ik in zwart en beige:

Deze zit bij mij wat meer aangesloten omdat ik dus best brede heupen heb etc. Maar nog steeds wel echt als een pantalon

Deze is top voor de zomer:

Heb ook een paar Levi’s van de plus collectie, daar hebben ze ook veel leuke broeken vind ik.

2 likes

Ik draag zelf juist meer pantalons dan spijkerbroeken zeker bij Asos kan ik heel goed slagen.
Zie op dit moment voornamelijk veel donker maar ik heb chino’s, cigarettebroek en pantalons in donkergroen, blauw en rood.

En enthousiast over de nieuwe Mango collectie Straight-fit pantalon - Dames | Mango Nederland
enige waar ik af en toe op moet letten is dat de zakken soms wat raar open staan.

2 likes

Nou ja nee in feite niet. Maar heb niet t gevoel alsof de maatschappij daar ook zo over denkt. T gaat niet eens om een functie waarin de klant me ziet dus t zou niks uit moeten maken maar voor mn gevoel doet dat t wel.

@keekie dat is wel een goede tip.

Ik heb laatst een fijne zwarte pantalon gekocht bij Norah. Zit echt heerlijk en kan zowel netjes als wat meer casual gedragen worden.

1 like

@Pax @JelaBerlijn @Takkie dank jullie! :smiling_face_with_three_hearts: Ik ga eens wat bekijken en bestellen

1 like

Ik heb twee broeken van Lucy & Yak. Echt aanraders en gaan tot maat 62 geloof ik! Niet de bekende tuinbroek, maar mooie pantalons.

4 likes

Wat is ongeveer je confectiemaat? Ik ben op zoek naar fijne broeken en heb ook stevige benen maar hang een beetje tussen plus en midsize in

Ik ben meteen even gaan kijken en ze hebben leuke broeken! Kende alleen de tuinbroeken maar. Welk model pantalon heb jij?

Het viel me op dat op de foto’s van de meeste broeken de broekspijpen zijn opgerold. Ben wel benieuwd hoe ze er zonder die oprol uitzien.

1 like

Ik weet eigenlijk niet eens wat midsize is en wanneer plus size begint haha

En tweede nu voor de halve prijs zie ik! Ik ga deze eens proberen, thanks!

1 like

Ik vind maten sowieso echt heel raar. Ik draag maat 44/46 terwijl ik wel echt dik ben (zeg 30 kg te zwaar op een niet al te lang lijf) terwijl ik dan andere vrouwen met die maat zie die ik veel slanker vind. Ik snap er soms niks van

4 likes

Heeft ook vaak met lengte en de verdeling van je vet te maken. Mijn moeder hedft 2 a 3 maten groter terwijl zij maar een paar kilo meer weegt. Maar bij haar zit alles bij haar buik voornamelijk. En bij mij meer verdeelt op mn buik heupen benen en boobs haha

3 likes

Bij mij zit alles op mijn billen/heupen/kont en ik heb 0 tiet haha. maar dan wel weer vrij smalle schouders. Echt een rare vorm heb ik ofzo denk ik dan haha (omgekeerde dorito)

2 likes

Een peer

1 like

Ik ook niet echt maar ik kan in bijvoorbeeld hm en Zara soms in de grootste broekmaat en in bijvoorbeeld ms mode enzo pas ik in de kleinste maat soms, soms is dat aan de grote kant.
Bovenleiding een reguliere L, behalve weer bij de armen dus blouses en blazers zijn dan weer vaak van de wat meer grotere maten winkels.

2 likes

Ik noem mijn figuur een ‘cello’

2 likes

Wow dit vind ik leuk!! Zo ga ik het noemen!!

@era ja hahahah zoiets, behalve dat ik dan geen wespentaille heb😢

3 likes

Weet iemand hoe de Mady slips van Zeeman vallen? Als ik de maattabel mag geloven is de XXXXL passend bij confectiemaat 48, maar dat lijkt me sterk. :thinking: Heeft iemand ze toevallig al in gebruik?

Ja en ik heb xxl met maat 48

1 like