Ik snapte het wel, de gedachte aan eten zou voor mij ook het enige zijn dat me door 6km joggen heen zou slepen
Ik vind het als mol iets te gemakkelijk om gewoon (mee) te vertragen. Zorgen dat de brief gelezen is, voorstellen om enkel Christian te verdedigen (was het idee van Bart, volgens mij) en dan “oeps, Christian is ook geraakt” is de ideale manier om hier te mollen volgens mij. Alleen pech dat Alina niet ook geraakt werd.
Ja, inderdaad. Alleen is dat voor mij wel een goeie reden waarom ze de mol niet is. Tenzij ze als mol wel goed kan liegen en enkel op bepaalde momenten opzettelijk slecht liegt, maar dat vind ik nogal vergezocht en ook echt niet evident om uit te voeren?
Ik denk nu juist dat jolien de mol is omdat ze op twee mensen zat en een daarvan Christian die er uit ligt. Aan de andere kant zou het ook Alina kunnen zijn omdat ik die helemaal niet verdenk.
Is het niemand opgevallen dat Bart zijn schild echt veel te laag hield om Christian te beschermen?
Klopt! En hij zette het beschermen van Alina direct al buitenspel.
Haha ik heb dat ook. Ik heb zowel goede argumenten voor Bart als voor Jolien als mol, maat Alina is voor mij echt uitgesloten
Maar waarom denk je dat? Ze heeft geen test gemaakt en had een vrijstelling.
Door haar gesprekje met Bart in die doos denk ik dat zij vermoedde dat Bart het rode scherm had bij de vuurwerkpijlen en dat hij dus (ook) eerst verkeerd zat. Mogelijk zaten ze allebei nog deels op Christian en hebben ze dus geluk gehad.
Grappig trouwens, ik heb sowieso Bart uitgesloten als mol haha.
En voor dat geld: vorig jaar won ook de piloot, die geld genoeg had. maar die ging iedereen trakteren op een weekendje weg en volgens mij ging hij ook nog iemand ondersteunen bij haar studie. Bart is ook niet geinteresseerd in het geld dus misschien geeft hij het wel aan zijn medekandidaten.
Nu niet inderdaad, maar de vorige eliminatie zitten mensen ook niet meer op twee lijkt mij, maar ja m’n gedachten zijn niet echt logisch hoor, is meer een gevoel. Maar omdat zij vaak wel in posities zit dat ze meer invloed heeft op de uitkomst. De vorige aflevering dat zij had gewonnen vond ik ook verdacht omdat ze alles zo snel deed, en het uiteindelijk dus 0 euro werd door die bankroet.
Ja juist! En gaf Davy niet een deel van het geld aan Annelies voor haar badkamer verbouwing?
Ja, ik zou het een beetje flauw vinden als Alina nu mol blijkt te zijn. Want dan hebben ze in mijn ogen toch echt heel veel mollenacties buiten beeld gelaten. Dat zal sowieso wel het geval zijn, maar hoe kunnen wij als kijker haar verdenken als ze helemaal nooit iets verdacht doet/lijkt te doen? En dan vind ik het dus geen eerlijk spel voor ons als kijkers.
Ja, sowieso kunnen ze niet alle acties van de mol tonen tijdens de afleveringen. En dat vind ik ook heel leuk aan de laatste aflevering, dat er nog allerlei dingen uitkomen. Maar de dingen die wel al getoond worden, moeten op z’n minst wel een beetje in verhouding zijn met de andere kandidaten. En als Alina de mol is, vind ik dat dit jaar dan wel echt opvallend slechter gedaan dan andere jaren. Dan wordt het een spelletje “wie komt het minst verdacht in beeld”.
Maar er zijn heel veel mensen die haar wel verdenken, volgens mij staat ze ook bovenaan in de polls van die widm fora.
En dat vind ik juist het leuke aan dit programma, iedereen ziet wat hij wil/kan zien. Ik kan voor iedereen wel verdachte dingen opnoemen maar ik heb bij de Belgische niet heel erg de indruk dat de kijker gemanipuleerd word. Dat heb ik bij de Nederlandse wel heel erg.
Echt? Haha, ja, dit zal wel m’n tunnelvisie zijn dan, maar ik zie bij Alina helemaal niet zo veel verdachte dingen. En veel momenten waarop ze goed had kunnen mollen, maar dat niet gedaan heeft.
Ik verdacht tot de vorige aflevering Jolien maar ben nu toch veranderd naar Alina omdat ik Jolien als mol toch wat te opvallend zou vinden (en dat ze zich niet zomaar onpopulair zou maken door voor de vrijstelling te gaan als ze hem niet nodig zou hebben als mol)? Ik moet zeggen dat ik m’n mollen wel meestal op buikgevoel kies haha
Ik heb nog steeds geen idee. Als ik nu een mol moet kiezen, zou ik zeggen Alina. Ik merk dat ik er bij de BE versie op een hele andere manier mee bezig ben. Bij WIDM zat ik elke week fora te lezen en hints-video’s te kijken. Bij De Mol geniet ik geniet ik veel meer van de afleveringen, maar daarna houdt het wel op met zoeken.
Hahah zo eens met dat ik hier heel anders naar kijk. Ook heerlijk zonder druk van punten inzetten en eeuwige twijfel of je moet spreiden of niet.
Ja, ik vind de afleveringen ook telkens erg mooi gemaakt, mooie reisbeelden, de muziek, de sfeer, … Echt heerlijk.
Ik ook, je kunt gewoon kijken en de spelletjes snappen. Bij WIDM in Nederland was het uiterste concentratie en ik dacht ik snap het spel niet hoe moet ik dan weten hoe je moet saboteren. Ook vind ik de kandidaten gezelliger omdat ze niet bekend zijn, alsof ze op schoolreis zijn.