De Mol België

Ja juist! En gaf Davy niet een deel van het geld aan Annelies voor haar badkamer verbouwing?

Ja, ik zou het een beetje flauw vinden als Alina nu mol blijkt te zijn. Want dan hebben ze in mijn ogen toch echt heel veel mollenacties buiten beeld gelaten. Dat zal sowieso wel het geval zijn, maar hoe kunnen wij als kijker haar verdenken als ze helemaal nooit iets verdacht doet/lijkt te doen? En dan vind ik het dus geen eerlijk spel voor ons als kijkers.

1 like

Ja, sowieso kunnen ze niet alle acties van de mol tonen tijdens de afleveringen. En dat vind ik ook heel leuk aan de laatste aflevering, dat er nog allerlei dingen uitkomen. Maar de dingen die wel al getoond worden, moeten op z’n minst wel een beetje in verhouding zijn met de andere kandidaten. En als Alina de mol is, vind ik dat dit jaar dan wel echt opvallend slechter gedaan dan andere jaren. Dan wordt het een spelletje “wie komt het minst verdacht in beeld”.

1 like

Maar er zijn heel veel mensen die haar wel verdenken, volgens mij staat ze ook bovenaan in de polls van die widm fora.
En dat vind ik juist het leuke aan dit programma, iedereen ziet wat hij wil/kan zien. Ik kan voor iedereen wel verdachte dingen opnoemen maar ik heb bij de Belgische niet heel erg de indruk dat de kijker gemanipuleerd word. Dat heb ik bij de Nederlandse wel heel erg.

1 like

Echt? Haha, ja, dit zal wel m’n tunnelvisie zijn dan, maar ik zie bij Alina helemaal niet zo veel verdachte dingen. En veel momenten waarop ze goed had kunnen mollen, maar dat niet gedaan heeft.

1 like

Ik verdacht tot de vorige aflevering Jolien maar ben nu toch veranderd naar Alina omdat ik Jolien als mol toch wat te opvallend zou vinden (en dat ze zich niet zomaar onpopulair zou maken door voor de vrijstelling te gaan als ze hem niet nodig zou hebben als mol)? Ik moet zeggen dat ik m’n mollen wel meestal op buikgevoel kies haha

Ik zit in een Bart tunnel.

4 likes

Ik heb nog steeds geen idee. Als ik nu een mol moet kiezen, zou ik zeggen Alina. Ik merk dat ik er bij de BE versie op een hele andere manier mee bezig ben. Bij WIDM zat ik elke week fora te lezen en hints-video’s te kijken. Bij De Mol geniet ik geniet ik veel meer van de afleveringen, maar daarna houdt het wel op met zoeken.

6 likes

Hahah zo eens met dat ik hier heel anders naar kijk. Ook heerlijk zonder druk van punten inzetten en eeuwige twijfel of je moet spreiden of niet.

1 like

Ja, ik vind de afleveringen ook telkens erg mooi gemaakt, mooie reisbeelden, de muziek, de sfeer, … Echt heerlijk.

2 likes

Ik ook, je kunt gewoon kijken en de spelletjes snappen. Bij WIDM in Nederland was het uiterste concentratie en ik dacht ik snap het spel niet hoe moet ik dan weten hoe je moet saboteren. Ook vind ik de kandidaten gezelliger omdat ze niet bekend zijn, alsof ze op schoolreis zijn.

6 likes

Bij “wie is de mol” zie ik ze ook niet zo snel met een cactus op hun een hoofd een ballon lekprikken haha, echt de opdrachten dit seizoen zijn geniaal! Vond vorig seizoen ook grappige en leuke opdrachten (ben sinds vorig jaar begonnen met de mol België)

9 likes

Dan moet je zeker het seizoen van Zuid-Afrika zien. Ik heb vaak met tranen gelachen tijdens de opdrachten :smiley:

8 likes

Dankje voor de tip! Ben benieuwd! :grin:

1 like

Ja ik ook! Op dat luchtkussen en in dat museum :joy: met de broek met zakken aan de zijkant haha. Heerlijk seizoen was dat.

11 likes

En de shosholoza opdracht, en met pannenkoeken de vliegen doodslaan :joy: wenen van het lachen!
Jammer dat ik al weet wie de mol is, anders keek ik het seizoen nog 100 keer!

15 likes

Als Alina de mol is, zou ik toch denken dat ze gebruik had gemaakt van het feit dat Jolien en Bart meteen Christian gingen beschermen met hun schilden en zelfs nog zeiden dat ze Alina opofferden. Dan had zij zich makkelijk door een pijl kunnen laten raken en de schuld volledig buiten zichzelf kunnen leggen.

2 likes

Maar daar had ze niet volledig zelf invloed op toch? Dus dat kan ik zelf niet als iets doorslaggevends zien. Misschien heeft ze dat wel geprobeerd maar konden ze niet zo goed schieten.

Ben gewoon chagrijnig dat het seizoen alweer bijna voorbij is. Echt favo tv programma. Kan je ergens alle seizoenen terugkijken?

3 likes

Is vanavond de finale en volgende week onthulling van de mol + terugblik van molacties etc?