Zooo vanavond even 3 afleveringen gekeken. Inmiddels ook al het seizoen van vorig jaar teruggekeken. Ik ben fan!! Waarom ik het zo anders (en leuker) vind dan de NLse versie:
De kandidaten lijken veel meer voor het geld te gaan. Ik denk doordat ze allemaal onbekend zijn, en ze wellicht het geld op een andere waarde schatten, maar er kan ook een stuk meer geld verdiend worden dan in NL dus dat weet ik niet zeker.
Er wordt veel minder “gemold” door kandidaten die zichzelf verdacht proberen te maken wat ik vaak schijtirritant vind. Ook gaat in NL tegenwoordig iedereen na de 1e aflevering al een bondje aan, dat is in de Belgische versie veel minder. Die spelen het spel veel meer alleen. De opdrachten zijn een stuk uitgebreider, zit altijd wel weer een extra laag in die je niet verwacht, wat het spannend maakt om naar te kijken/te denken hmm, wat is nu echt de beste positie voor een mol hierin?
Oh en ik ben fan van Gilles! Hij is heel likeable en gaat op een leuke manier met de kandidaten om. Niet zo gemaakt mysterieus als in NL. Hoe Art/Rick doen nadat iemand naar huis moet, dus in dat praatje met de afvaller, dat gevoel krijg ik constant bij Gilles. Gewoon prettig om naar te kijken.