De Mol België

Zat echt naar m’n tv te gillen door die spin, manmanman :see_no_evil:

1 like

Of ze kiest er juist voor omdat ze dan sowieso de kamer uit wil en het geld verliest?

1 like

Heb net teruggekeken en ook echt naar de Tv zitten gillen! Wauwwww wat vet in elkaar gezet allemaal! Ik ben echt fannnnnn!

Maar omdat ik zo zit te genieten van de opdrachten vergeet ik een beetje op de mol te letten en ken ik ook nog niet eens de namen oepsie haha. Maar heerlijk programma wel dit❤️ 10000 keer leuker dan de NLse wie is de mol!

5 likes

Ik ben ook akkoord met dat de mol nooit voor een zoogdier zou kiezen. Ook al vond ik Ingrid voor de rest wel superverdacht. Maar het is zo doorzichtig dat je niet zou willen slapen naast een fluffy zoogdier. Terwijl iedereen het verstaat dat je wegloopt bij een spin of een slang. Als mol lijkt mij dat dan de slimmere optie.

Wat vonden jullie trouwens van die stukjes waarin je iedereen zag liegen over hun konijnenangst? Ik vond het echt heel grappig haha. Axel vond ik echt by far de beste leugenaar terwijl ik hem totaal niet verdacht of opvallend vond. Dus hem ga ik eens wat beter in de gaten houden.

3 likes

Oh echt? Hmm ik kan me haar niet zo goed herinneren. Maar ik heb haar ook al soort van afgeschreven als mol (dat is gevaarlijk he haha, heb er niet eens een goede reden voor) dus ik heb niet echt op haar gelet.

1 like

Ze hebben zulke leuke maar soms ook heftige opdrachten in de vlaamse De mol!!

Het valt me ook op dat de mensen vaak wel redelijk in shape moeten zijn willen ze meedoen, vorig jaar ook dat hardlopen bij één zo’n opdracht, dat is zo anders dan de nederlandse BN’ers editie.

2 likes

Ik vond ook Elisabet heel echt overkomen! Heel spontaan. Door dat filmpje is ze juist voor mij echt weer bij mijn verdachtenlijstje gekomen terwijl ik haar eerst ook afgeschreven had.

Ik zit voor nu trouwens echt nog op te veel mensen haha. Elisabet, Axel, Eva en Bas vind ik tot nu toe verdacht. Maar het is wel echt wat iemand anders hier ook al zei: doordat de opdrachten zo leuk zijn vergeet je af en toe te kijken naar wie de mol is :sweat_smile:

3 likes

Mijn god ja :eek:
Nachtmerrie!

1 like

Dat zwijntje was lief.
Toen ie ook die drinkfles omtikte met zijn neus :biggrin:

6 likes

Jaaaa, vond ik ook! Zo’n schatje! Met die spin en slang was ik meteen de kamer uitgerend :rofl:

1 like

Zooo vanavond even 3 afleveringen gekeken. Inmiddels ook al het seizoen van vorig jaar teruggekeken. Ik ben fan!! Waarom ik het zo anders (en leuker) vind dan de NLse versie:

De kandidaten lijken veel meer voor het geld te gaan. Ik denk doordat ze allemaal onbekend zijn, en ze wellicht het geld op een andere waarde schatten, maar er kan ook een stuk meer geld verdiend worden dan in NL dus dat weet ik niet zeker.

Er wordt veel minder “gemold” door kandidaten die zichzelf verdacht proberen te maken wat ik vaak schijtirritant vind. Ook gaat in NL tegenwoordig iedereen na de 1e aflevering al een bondje aan, dat is in de Belgische versie veel minder. Die spelen het spel veel meer alleen. De opdrachten zijn een stuk uitgebreider, zit altijd wel weer een extra laag in die je niet verwacht, wat het spannend maakt om naar te kijken/te denken hmm, wat is nu echt de beste positie voor een mol hierin?

Oh en ik ben fan van Gilles! Hij is heel likeable en gaat op een leuke manier met de kandidaten om. Niet zo gemaakt mysterieus als in NL. Hoe Art/Rick doen nadat iemand naar huis moet, dus in dat praatje met de afvaller, dat gevoel krijg ik constant bij Gilles. Gewoon prettig om naar te kijken.

5 likes

Ja, Gilles is :heart_eyes:. Deze aflevering was het ook zo heerlijk toen hij zijn leugen vertelde, je zag zijn mondhoeken ook echt krullen, haha.

Zalige aflevering weer en ik ben zó benieuwd naar de onderhandelingen en argumentaties van de volgende aflevering! Als dan de twist komt dat de afvaller nog tussen hen zit, haha.

1 like

Aaaaaamen! Kijk dit jaar voor het eerst de Belgische en ben helemaal fan!! Precies om de redenen die jij hier beschrijft. Ben gelijk een ander , ouder seizoen gestart omdat ik daarmee kan kijken wanneer ik wil en niet een week wil wachten op een aflevering haha :joy:

Zit nu met een vriendin steeds ook de NL versie af te zeiken, waar kandidaten hun enige redenatie is van “oh hij liet een jenga blokje vallen hm verdacht hij is mijn mol” terwijl zo’n opdracht dan niet eens van belang zou zijn oid. De kandidaten van de Belgische versie redeneren veel slimmer en op een dieper (logischer) niveau!

1 like

Ik ook! Hij zit ook met hen aan tafel te eten. Ik moest wel lachen om het extra stukje behind the scènes dat ze bij Café De Mol lieten zien. Daar vertelde Gilles dat hij twee kakkerlakken op zijn kamer had en dat hij helaas geen code rood kon roepen voor een safe room.:joy:

4 likes

Dat was weer een leuke aflevering! Vond het wel leuk dat de eerste opdracht mislukte en er iemand uit moest :face_with_hand_over_mouth: en dat dat dan iemand was die Eva niet wilde terug halen.

1 like

Aflevering 4

Ja, helemaal mee eens! Deze opdrachten zijn zo tof! Ik vond de tweede afvaller van vanavond ook zo zielig.

Ik vond het ook een hele leuke opdracht! Ik ben alleen heel slecht in de mol ontmaskeren haha. Heb geen idee.

Ik zit weer op Axel haha! Hij duwde precies die fakkel onder water en pushte die andere die met hem was om zijn vest op te blazen. Een andere Molstreek was natuurlijk met het touw waardoor de kooi zonk, maar die vind ik minder sterk dan de fakkel.

1 like