De Mol België

Nog mensen die niet meer direct live kunnen kijken via de site van vier.be? De eerste week kon ik dat nog dacht ik, de week erna kon ik pas kijken als de aflevering zelf gedaan was en sindsdien is het altijd maar later en later geworden voor ze de aflevering online vrijgeven?

Volgens mij kun je altijd pas kijken als de hele aflevering is uitgezonden.

2 likes

Ik vond dit weer zo’n goede aflevering! Ook echt gelachen bij dat diner. De aflevering van volgende week ziet er ook zo cool uit (in het ‘volgende week’ fragment op het einde).

Overigens kom ik er echt niet uit wie de mol is… Ik denk dat ik nu nog het meest op Elisabeth en Joeri zit. Maar vind het super moeilijk!

2 likes

Bas blijft mijn mol, zeker na deze aflevering

Waarom vond je hem verdacht dan deze aflevering?
Hij is grotendeels verantwoordelijk voor de 4000 euro van die paintbalopdracht. En ik kan me niet voorstellen dat de mol in die positie wil zitten dat hij bevrijd moet worden. Daar heeft hij het minste invloed op het spel. En het geld tijdens het etentje had hij ook niet hoeven verdienen.

Wie ik denk dat het wel is weet ik ook niet. Elisabet vond ik steeds verdacht, maar heeft ondertussen teveel goede dingen gedaan die een mol nooit zou doen.
Ik begon een beetje richting Kaat te gaan als mol. Maar waarom zouden ze haar laten zeggen dat ze vol op Eva zit, die er vervolgens uitgaat?

Ja leuk!

Ik zit vol op Joeri, hallo tunnel haha

Mbt het hele Kaat/Eva/Bruno/Joeri gedoe, ik denk dat dit een gevalletje ‘niets is wat het lijkt is’. Als het de NL’se WIDM zou zijn zou het vast helemaal niks betekenen, maar omdat dit de Belgische versie is komt vast nog (mss achteraf) de aap uit de mouw en slaan we ons allemaal voor het hoofd omdat het iets betekent wat zo logisch is maar wat niemand door had.

1 like

Als Kaat de mol is dan is ze trouwens wel echt een super goede mol haha… Zou het wel leuk vinden als ze de mol is!

1 like

Die opdrachten tijdens dat diner vond ik echt hilarisch haha. Axel onder die tafel en Joeri en Axel die moeilijk doen met die stokjes haha :rofl: De opdracht deed me trouwens denken aan de Nederlandse WIDM toen in het seizoen met Frederique Huydts en Peggy Vrijens enzo.
Ik vind het alleen zo moeilijk te bepalen wie de mol is. Ik zit elke aflevering op iemand anders :sweat_smile:

5 likes

Axel wordt trouwens het meest verdacht op de site. Maar als hij de mol is gaat hij toch niet tijdens dat etentje een minuut over de tafel zitten. Dat was de opdracht voor het meeste geld, waarvan hij prima had kunnen zeggen dat dat niet te doen was.

Ik vind het echt zooo moeilijk, maar ik neig wel naar Joeri. Vind het namelijk heel verdacht dat hij vaak in sleutelposities zit en dat de groep hem zo vertrouwt. Maar aan de andere kant kan hij natuurlijk ook gewoon een fanatieke kandidaat zijn die voor de anderen betrouwbaar overkomt. :woman_shrugging:

Elisabet is het volgens mij niet (toont naar mijn gevoel te veel ‘echte’ emoties, lijkt me moeilijk om bepaalde dingen die zij zegt/doet te acteren). Ik kan me wel voorstellen dat ze gaat winnen, vind haar superslim overkomen.

Ook Bruno valt voor mij af, eigenlijk vooral omdat hij zo weinig in beeld komt en je hem dus zelden (rare) dingen ziet doen/zeggen.

2 likes

Ik heb echt een hele goeie theorie gezien! Bij de opdracht van het diner hangt het schilderij van het laatste avondmaal. Daar zit Judas 2de van links naast Jezus. Even ervan uitgaan dat de gastheer in dit geval Jezus is dan zou Kaat Judas zijn… Want zij zat 2e van links. Schilderij was heel prominent in beeld toen de kandidaten hun envelop met opdracht voorlazen dus ik vind het wel een goeie theorie!

15 likes

Ai, daar gaat mijn mol :’) Mijn hoofdverdachten zijn nu Kaat en Alex. Ik begrijp waarom sommigen Elisabeth verdacht vinden, maar net zoals @Niffler zegt heb ik haar al een aantal micro-expressies zien maken die haar weggeven als kandidaat. Zoals bijvoorbeeld met die verfbom, toen ze vernam dat Eva hierdoor pasvragen had gewonnen leek ze mij oprecht erg pissed, zou het knap vinden moest dat geacteerd zijn! Aan de andere kant kon ze dan ook weer erg goed liegen in het filmpje met de konijnen …

Bas valt voor mij af deze aflevering. Rénnen naar de jeep zodat jij en jij alleen 4000 euro voor de groepspot verzekert? Dat lijkt mij niets voor een mol. Ook in Joeri zie ik écht geen mol, maar wel een schitterende kandidaat en mogelijk winnaar :smile:

Ik vind Joeri verder helemaal niet zo verdacht maar vind vooral als “de mol” tijdens het biechtstukje aan het praten is, het heel erg op Joeri lijken. De manier van praten ofzo. Geen idee waarom precies. En indd, hij zit wel vaak op sleutelposities…

2 likes

Dat is wel een goede vraag maar het lijkt me dat het gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Ze kunnen haar toch niet dwingen niet mee te doen als ze het zelf wel wilt, en dan ligt ze er ineens uit. Ik zou woest zijn dan.

Ik had gelezen dat ze voedselvergiftiging had een de hele dag op de wc zat. Denk dat je dan weinig te willen hebt.

1 like

Ik ben er helemaal van overtuigt dat Axel de mol is. Het kan in mijn ogen bijna niet anders en snap niet dat het voor anderen ook niet overduidelijk is.
Ik hoop dat ik ongelijk heb want dat maakt het spel juist zo leuk!

1 like

Oeps dit is genant! :grin: ik kijk niet naar café de mol want ik vind de presentatrice enorm vervelend dus dat had ik niet gezien. En ik had de theorie op internet gelezen, niet gedubbelcheckt sorry

1 like


Het stond op het forum van de Mol

1 like

Axel had ik eigenlijk vanaf het begin al uitgesloten, omdat hij zo slecht aan het liegen was toen de mol nog uitgekozen moest worden… Dan moet de spelleiding hem toch al als voorkeur hebben gehad, willen ze na die vertoning alsnog voor hem kiezen. :face_with_hand_over_mouth:

Mijn mol is nog steeds Elizabeth. Bas valt inderdaad af omdat het anders wel heel vreemd is dat hij die 4000 nog binnen heeft gehaald. Bruno had makkelijk dat zakmes kunnen laten liggen bij die kompasopdracht. Joeri zit vaak in sleutelpositiies, maar heb ik niet overdreven zien mollen. Hoop wel dat hij in de finale zit!

2 likes

Het zou inderdaad kunnen dat Bas dit doet omdat hij de verdenking van zich wil afschudden, en zeker als Kaat effectief de waarheid sprak over Eva is wat je zegt inderdaad een goede piste. Maar ik zou Bas dan echt een heel flauwe mol vinden. De hoofdopdracht van de mol is nog steeds om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk geld verdiend wordt. In je eentje 4000 voor de groepspot verzekeren om je als mol minder verdacht te maken is dan misschien tactisch slim, maar het verpest het spel een beetje.

2 likes