Delfttopic

Een tijdje geleden hadden we het over een Delfttopic en toen leek er animo voor te zijn.
Dit topic is dus voor alle FF’ers voor wie Den Haag te groot, Rotterdam te modern of Amsterdam te druk is. Of voor degene die gewoon gek op blauw is.

Hier kunnen we discussiëren waar je nou echt het lekkerste ijs kan halen (de Lelie is overrated, come at me!) of of het nou Delft of Delluft is.

Het is

  • Delft
  • Delluft

0 stemmers

1 like

Leuk topic! Ik woon zelf niet in Delft maar ik kom er wel regelmatig. Vooral om lekkere koffie te drinken bij dat ene hele drukke koffietentje (waar soms rijen staan buiten). En het is natuurlijk een supergezellige stad met leuke kroegjes.

2 likes

Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt bijna nooit naar kroegen oid ga. Meestal ga ik 's avonds bij Moeke drinken, als ik ga drinken hahaha. Heb je (of de rest) misschien aanraders?

2 likes

Leuk!! Ben veel in Delft geweest toen ik nog in DH woonde. Voelt een beetje als Groningen :heart:

leuk ik woon nu nu al een hele poos in Delft maar ga binnenkort wrs verhuizen naar Utrecht.
Ik ga niet vaak meer uit, maar ging meestal naar de tango, beepop, de ruif.

1 like

Ja kek!! Paar jaar terug was het nog niet zo ‘ontdekt’ en had je gelijk plek in het weekend maar inmiddels niet meer helaas

1 like

Hahaha het is niet dat ik de Lelie minder lekker vind, maar echt heel lekker dat ik ervoor in de rij ga staan? Nee.
Ik vind zelf Luciano het lekkerst!

2 likes

De Lelie is mijn leven! Ik koop expres geen 10-bollen kaart meer omdat ik dan iedere week een nieuwe moet kopen en dat wel beschamend vind. Overigens nog nooit langer dan 5 minuten moeten wachten op mijn ijs. Ik spreek ook echt meerdere keren per week af met vrienden om daar ijs te eten :see_no_evil:

En dan zijn er nog weken waarin ik iedere avond op de Beestenmarkt zit… De nacho’s van Belvédère zijn trouwens wel beter dan Kobus, die van Kobus hebben niet zo’n lekkere kaas.

Maar komende week zal wel chaos zijn in de stad, al vind ik het ergens ook wel weer gezellig alle nieuwe studenten :slight_smile:

1 like

Ik werk veel in Delft.
Favoriete lunchplek is het postkantoor.

1 like

Jeeej delft!

Idd het postkantoor is zo leuk, vooral ook het ontbijt daar! Vind huszar ook fijn voor een borrel.

Kijk trouwens wel uit naar volgende week met alle nieuwe studentjes. Maar misschien komt dit omdat ik zo een importstudent ben haha

2 likes

Het lekkerste ijs vind ik van Beaarts. Verder kom ik alleen voor de bioscoop of pizza in Delft.

1 like

Weet iemand trouwens nog een fijne plek om te lezen en op de laptop te werken? Thuis is ook maar saai :flushed:

Vroeger was de bibliotheek in het centrum altijd een vrij ok plaats, maar geen idee hoe dat nu is nu het vernieuwd is. Ook weet ik van vrienden dat ze overdag graag in het café van het sportcentrum zitten, is dan ook heerlijk rustig. Geen idee hoe het is om als niet-student daar te zitten overigens. Maar eigenlijk werk ik vrijwel nooit thuis en mocht dat gebeuren blijf ik gewoon thuis (of nodig ik mezelf uit in het kantoor van vrienden).

1 like

Ik ga dan naar de coffee company, niemand kijkt ervan up als je daar 3 uur met laptop zit.

1 like

Bij de bieb zit ik idd al vaak, maar is sinds de verbouwing wel redelijk druk en vaak is alles bezet.

@Pierlala goed idee! Ben er nog nooit geweest, dus ga ik maar eens doen :blush:

Ik zat er toevallig vandaag nog :wink:

1 like

Ik vind het pulse gebouw van de tu ook heel fijn, vooral beneden tegenover de balie, en naar mijn idee wel vaak rustig!

1 like

Mag je daar ook als niet-student zitten?

Uhm denk van wel eigenlijk maar denk dat het niet makkelijk te controleren is of je een student bent. Ik heb daar vorig jaar best een paar keer gewerkt en nooit me afgevraagd of mensen student zijn of niet!

1 like

Toen ik nog wel studeerde (wow, klinkt alsof ik oud ben, is echt 4 maanden geleden maar ok) durfde ik daar dus nooit in. 1x geweest en toen toch maar omgedraaid omdat ik geen idee had waar ik heen moest :joy:

2 likes