Den Haagtopic

Misschien We are labels in de Passage? De boetieks die je noemt ken ik verder niet.

2 likes

Kyatcha is ook lekker vind ik!

Ik wil eigenlijk in de herfst naar een restaurant gaan dat echt zo‘n typische herfst maaltijd maakt :joy: dus met pompoensoep en geroosterde groenten etc. Iemand een idee waar dat zou kunnen? Ik dacht wellicht al aan Andersmankeuken(sowieso echt een aanrader!!)

Oké hele vage situatie maar ik ben gestrand in Den Haag en heb de tijd te doden tot 22u. Ga nu even de stad door slenteren maar waar kan ik leuk een makkelijk hapje eten (waar t ook gezellig zitten is als je alleen bent haha), goeie burgers bijv of echt lekker Indiaas? En ga daarna denk ik maar de bioscoop in :sweat_smile:

2 likes

Echt lekker indiaas; saravana bhavan en dan sowieso de chana batura bestellen! Niet een hele gezellige tent maar wel een fijne plek om alleen wat te eten.
Oh en ga daarna naar Piet om een ijsje te eten (beste ijssalon waar ik ben geweest! Elke smaak, behalve die met ouzo en pine, is fantastisch). Dan loop je ook door een leuk deel vd stad.

@Tokyo ik vind de Hagedis ook wel zo’n vibe hebben! Het menu verandert vaak, maar ze hebben sowieso kaasfondue!

1 like

Taart van Kaafi is tot nu toe mijn favoriet! Vooral de pistache cheesecake

2 likes

Kaafi is echttt mijn favo ook voor eten, die jalapeno grilled cheese pancakes :melting_face:

2 likes

Jaaaa en die cinnamon bun french toast

Op jullie aanraden gaan we morgen lunchen bij Kaafi, ben zeer benieuwd:)

1 like

Beste tiramisu ooit!! Vincenzos Den Haag centrum

15 likes

Ohhhh die pizza’s van daar zijn ook zo lekker :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Is er in de buurt van het station een rustige plek waar je aan een online meeting kunt deelnemen? Ik dacht aan de KB maar denk dat je daar stil moet zijn?

Ergens staat me er iets van bij dat je bij de KB ook van die afgesloten ruimtes hebt waar je kan zitten, dus wellicht daar?

In de buurt van Centraal kom je anders toch al snel uit bij koffiezaakjes/cafe’s, denk niet dat dit rustig genoeg zal zijn?

1 like

Ja zoiets zoek ik inderdaad. Ik kon er op de site niks over vinden dus daarom dacht ik, vraag het even hier. Maar anders bel ik ze maandag wel ff om het te vragen!

2 likes

Misschien ‘de huiskamer’ dat is boven in het station, volgens mij is het daar vaak rustig

1 like

Misschien ben ik weer eens spuit 11🤓, maar ben vorige week voor het eerst bij Ekmekci (spuistraat) geweest en OMG! wat lekker. Ben inmiddels al te vaak geweest, haha. Vooral fan van de gözleme en de Katmer.

Aanstaand weekend ben ik 2 dagen in Den Haag, ik heb het hele topic al doorgespit en een hele lijst met eetadressen verzameld maar heeft iemand nog tips voor leuke platenzaken, boekwinkels en tweedehands/vintage (kleding)winkels? Qua platenzaken weet ik dat 3345 fijn is en voor kleding ken ik eigenlijk alleen Zusjes en ReShare. Rataplan vind ik voor de tijd die ik heb net iets te ver weg denk ik.

Zelf nooit geweest maar bij mij in de buurt zit John’s Records in hetzelfde winkeltje als Evita Gelato en daar hebben ze vet lekker ijs, zit gewoon in de Wagenstraat dus loop je zo heen vanuit het centrum. Aan het plein heb je de American Bookstore met Engelse boeken en tweedehands boeken. Echt vintage kleding durf ik niet te zeggen maar mijn favo kringloop is Neherkade

edit: o @joe had hetzelfde idee over het ijs hahah

1 like

Platenzaken kom ik op terug, ff aan mn vriend vragen waar hij graag komt.

Bij het Plein heb je Paagman (hebben ook platen) en American Bookstore waar ik zelf altijd lang kan struinen. Verder heb je op het Noordeinde een hoop leuke winkeltjes, zowel vintage, platen als boeken en de beste Ierse Pub buiten Ierland zit daar (O’Caseys). In de Molenstraat en de Papestraat zitten ook nog een paar leuke zaakjes.

Ik vind De Vries Van Stockum de leukste boekenwinkel, ze zijn wel in verhuizing dus de laatste keer dat ik er was vond ik het een beetje chaotisch.

1 like

@joe @Honey @Mrs.Fraser @Bakkes @kali thanks!! Ik ga alles opslaan :sparkles:

En @kali ja lijkt me wel leuk! Ben er zaterdagavond, had zelf al even gegooglet maar nog niet echt iets gevonden dus tips zijn zeer welkom :blush:

1 like