Diamond Painting

Ik heb twee paintings besteld om ook eens diamond painting uit te proberen… Nu minimaal 3 weken geduld hebben :pensive:

Wou eigenlijk gewoon bij de Action 1 halen om te testen, zag ze daar aaaaltijd liggen, maar ben bij 4 verschillende actions geweest en geen een heeft het nog :sweat_smile:

Ik gebruik deze soort van tiktac doosjes.

Dinsdag en woensdag is het amazon prime day dus misschien dat ze dan nog wel goedkoper te krijgen zijn

1 like

Ik heb deze ook van Bol, werkt erg fijn!

Ik heb net m’n eerste diamond painting af, vind het echt leuk om te doen. Ik heb al twee nieuwe liggen en moet nu kiezen welke ik ga doen. Besteld bij Ali (22-9) en afgelopen woe/don binnen.

Ik had een pillendoos van de Action, maar die hebben ze helaas niet meer. Misschien dat je zoiets ergens nog goedkoop kan krijgen? (7x4 vakjes)

Ik heb m’n allereerste af. 40x50, bezig vanaf april. Ik vind het echt mega satisfying om die steentjes netjes naast elkaar te plakken.


Zooo satisfying, zo’n chessboard

3 likes

Ik heb ook zo’n zelfde soort doosje gekocht. Zelf heb ik die hier vandaan

Binnekort ga ik beginnen aan diamond painting kerstkaarten! :blush:

Ik ben met deze bezig, gaat best vlot.

2 likes

Aliexpress! Maar dat is niet perse een aanrader hoor haha, duurt hele tijd voordat je het in huis hebt. Maar ik ben bij Nederlandse webshops altijd bang dat zij 't oorspronkelijk ook van ome Ali hebben en dat ik 10 euro te veel betaal, dus uiteindelijk kies ik toch weer voor Aliexpress.

Als je echt heeeele mooie wilt kopen die kwalitatief ook goed zijn, maar wel duur: diamondartclub.com

2 likes

Ali, homfun. Vrij snel zijn die ook.

2 likes

Ik vind het fascinerend hoe serieus sommige mensen dit nemen. Kwam terecht op een video van bijna twee uur! over het organiseren van alle diamond painting spulletjes.

(ja ik heb er ook één)

5 likes

Kijk nou hoeveel zwart ik nog moet :astonished:

1 like

Wow dat is inderdaad nog veel!
Ik zag laatst ergens een pennetje voorbij komen waar je meerdere steentjes tegelijk mee kan pakken/opplakken. Misschien is dat een idee?

Ja ik weet het, ik heb ze voorbij zien komen toen ik me ging verdiepen in dit fenomeen. Maar ik houd mezelf voor dat het een soort mindfulness oefening is en dat dat dan niet efficiënt hoeft. Maar mogelijk verander ik nog van gedachten hierover.

Nee hoor, dat was alleen voor de foto :laughing:

Maken jullie altijd je painting af voor je met een andere begint, of doen jullie er meerdere tegelijk? Ik zit in hevige twijfel of ik het mezelf toe zal staan om met de nieuwe te beginnen…

1 like

Nou, ik heb me niet in kunnen houden hoor, ik ben aan de volgende begonnen.

Iets anders, ik zat me af te vragen hoeveel stukjes er nou in 1 zo’n painting zouden zitten. In welke orde van grootte zouden jullie schatten?
Laat het antwoord achter in de comments.

1 like

Normaal doe ik altijd de eene klaar en dan pas een andere.
Maar de 1e was een hele grote en ik was ze een beetje beu dus heb me een kleinere genomen zodat ik terug zin zou krijgen in de grotere.
Heb je een foto van je paintings waar je aan bezig bent?

Op je andere vraag geen idee. Ik ben heel slecht in schatten :smiley:

Dit is de eerste, die is wel voor driekwart af:

en dit de tweede, die ben ik netjes van links naar rechts aan het doen, dat is wel een mooi gezicht. Heb wel een beetje mn twijfels of je gaat zien wat t voorstelt alleen (lampjes tegen een donkere achtergrond), mss moet je het kunstwerk van een afstand bewonderen.

1 like


Eindelijk af. 35 bij 45 cm is eigenlijk toch wel groter dan leuk is. Had voor deze een light pad er onder liggen, dat werkt wel heel fijn.

2 likes

Die roos is zo mooi. Waar heb je deze gekocht?

1 like