Ik was verslaafd aan poppetjes aankleden op zo’n site (naam vergeten).
Channa’s Place! Of Dollz
De Puttputt en Freddi Fish plaatjes doen me denken aan Pyjama Sam! Zo’n leuk, absurd spelletje!
Wat ik heel cool vond: een vriend van mijn vader die voor mn zus en mij een cd-rom met spel erop kon kopiëren
Je moest sneaky in het huis van de buurman allemaal dingen gaan saboteren haha
Bij mij thuis kwamen we niet verder dan Prince of Persia en een ander analoog spel waarbij je met sneeuw donuts (?) banden naar beneden moest glijden, wel begin jaren 90
Ja, Prince of Persia
En hem dan expres tussen twee van die hak-dingen laten komen zodat hij doormidden werd gehakt. (Of waren alleen mijn broertje en ik zo sadistisch?)
En Lost in Time en Gabriel Knight. Ik vond dat zulke leuke spellen om te spelen, raadsels oplossen en door een verhaal lopen. Jammer dat zulke spellen er nauwelijks meer zijn.
Voor iedereen die nostalgisch wordt van SpyFox, Pajama Sam, Freddie Fish en Put Putt: check de AppStore even op ‘humongous adventure pack’. Ze hebben nu namelijk apps van de originele spellen!
Ik heb zo een paar jaar geleden gratis Pajama Sam weer kunnen spelen, superleuk. Zie dat ze nu €5,50 per spel kosten. Da’s dan weer beetje jammer. Maar je krijgt er wel veel nostalgie voor terug haha
Omg Apple AppStore?? Ik zie ze zo op mijn laptop niet namelijk…
Edit: Never mind, zie na een rondje googlen al dat ze voor je telefoon zijn.
Edit 2: Keuzestress. Allemaal is me te duur, maar welke moet het dan worden…
haha nee denk dat iedereen dat wel heeft gedaan. was ook zo’n mooi hak geluid herinner ik me.
in dezelfde categorie:
Ze staan ook op Steam!
Ah ik had mowgli hiervan! Echt leuk
Aaaaah ja dat Tarzan spel heb ik zo vaak gespeeld, was echt mijn lievelings
Ja ik heb dat nog gespeeld. Ik lag meer neer dan wat anders
Ik heb vroeger een spelletje gespeeld op de pc maar geen idee wat de naam is.
Het enige dat ik me nog herinner is dat het een “kasteel” was maar dan opgebouwd uit blokken en dan moest je de prinses redden. Iets zegt me dat je dat moest doen door middel van kratten maar het kan zijn dat ik nu 2 dingen door elkaar haal.
Er kwam daar toch ook een monster ofzo opeens tevoorschijn? Dan was je meteen dood, vond dat echt super eng altijd
Ja! Dat vond ik ook altijd zo naar!
Sorry dat ik de spelletjesreeks verpest. Maar ik voelde me echt zo cool toen ik deze vroeger voor mijn verjaardag kreeg. Ik kreeg er ook een gouden Diddl sieradenset bij maar dat vond ik veel minder fancy dan het papier.
‘Spring op de rode duivelmuisjes om ze te doden!’
Ik heb mijn verzameling nog steeds. Twijfel weleens of ik via marktplaats oude verzamelingen van andere mensen zal kopen om die van mij uit te breiden haha. Niet dat ik er nog wat mee doe, maar voor de nostalgie.