Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Schaamteloos gejat van Buzzfeed: https://www.buzzfeed.com/alliehayes/xx-things-people-thought-were-fancy-as-kids-but-definitely

Wij hadden thuis alleen maar witte gemalen peper in het kruidenkastje dus ik vond pepermolens echt zo sjiek! Eten leek ook altijd veel luxer met grof gemalen zwarte peper erop :joy:

16 likes

Hahaha zo dacht ik dat een Senseo ontzettend hip en luxe was en de beste koffie had. (Ik was een kind en dronk geen koffie). What was I thinking hahahaha

30 likes

Ik dacht altijd dat als je tijdens het eten een karaf met water op tafel had staan, je het echt had gemaakt in het leven.

Echt, wat dacht ik… Het is maar water :stuck_out_tongue:

63 likes

Een waterkoker, mijn ouders gebruiken nog steeds een fluitketel ivm stroomkosten :’) Ik dacht dus ook echt dat het 10 euro kostte ofzo als je een waterkoker aanzette.

35 likes

De eerste keer dat ik in aanraking kwam met een waterkoker was ik 14 en aan het oppassen. Ik durfde het ding niet te gebruiken want elektriciteit door water = electrocutie?! M’n ouders gebruiken nu nog steeds een fluitketel (waarom eigenlijk? Denk ivm ruimtegebrek op het aanrecht oid)

1 like

Hahahaha! Ik hoopte toen ik op de link klikte dat een Dingo versie zou komen :joy:

Dit heb ik altijd gehad bij mensen met een koopwoning. Wie kan er nou een heel huis kopen?? Dat was echt alleen voor de rijken, dacht ik als kind. Het blijft een beetje onwerkelijk als mensen in mijn directe omgeving, van mijn leeftijd, hiermee bezig zijn.

3 likes

Ik vind dit zo’n lief topic!!! Ik heb er eentje die andersom is: een oud vriendinnetje van mij woonde in zo’n gerenoveerd jaren ‘30 pand met tuintje in Amsterdam, was helemaal van hen. Dat huis stond ook nog eens vol met antiek. En ik vond het zo zielig voor haar dat haar ouders alleen maar oude troep konden kopen? En dan zo’n onhandig bad met koperen kraantje enzo waar helemaal geen lekkere harde straal uitkwam zoals in onze dertien in een dozijn woningbouw badkamer. Zelfs de tegeltjes in de wc waren niet wit en oud en hun vloer was allemaal kleine stukjes hout ipv ons strakke kliklaminaat. Haha ik weet nog dat mijn moeder me voor het eerst bij haar ophaalde en op weg naar huis heel voorzichtig vroeg, wat doen de ouders van Lisa eigenlijk? Hahahaha achteraf zo teringrijk die mensen.

158 likes

Een huis met een trap! Wij woonden vroeger in een bungalow, dus alles op het gelijkvloers. Ik was altijd jaloers op mensen die in een huis met een trap woonden. Als ik ging spelen bij vriendinnen vond ik het altijd cool dat de slaapkamer of speelkamer boven was, want dan konden we de trap gebruiken!

Edit: nu woon ik een rijhuis dat 3 verdiepingen hoog is, dream come true

63 likes

Ik sliep voor het eerst in een hotel met mijn ouders en voelde me echt helemaal een prinses met de sprei van synthetische, glanzende blauwe stof.
Jaren later zei mijn moeder dat ze er onwijs dubieuze vlekken op had zien zitten maar 'm vanwege mijn enthousiasme maar had laten liggen.

40 likes

Ik vind eigenlijk dat je gewoon gelijk hebt, dit is toch mega chic?

1 like

Deze kan ook niet ontbreken:

image

Dit was echt FEEST als het op tafel kwam, op z’n gouden onderzettertje. Hallo komt de koningin ofzo?

120 likes

Vroeger dacht ik een tijd (was 12 of jonger denk ik) dat je in een prepaid telefoon een briefje (geld) moest doen. Omdat er een recalme op tv was waar dat in voorkwam. Ik snapte al niet of dat geld dan op kon raken en hoe de telefoon dat dan wist…

8 likes

Auto’s met elektrische ramen, en autodeuren die je op een afstand kon openen door op een knopje te duwen!! Wij hadden nog een tijdje van die hendels aan de binnenkant van je autodeur die je moest draaien om je ramen open of dicht te doen?

27 likes

Hahaha vooral dat ze leuke ouders hadden. Stomme ouders nemen je niet mee naar Disney natuurlijk

4 likes

Een tv met afstandsbediening. Wij hebben héél lang nog een tv gehad die je moest bedienen met knopjes op de Tv zelf.
Toen we eindelijk een nieuwe tv gingen kopen, mocht ik mee en riep ik toen de verkoper vroeg wat we zochten: ‘Maakt me niet uit, als ie maar een afstandsbediening heeft!!!’
Ik dacht dat dat echt heel bijzonder was, maar die verkoper keek een beetje gek want tegen die tijd werden er al heel lang geen tv’s meer gemaakt met knopjes :joy:

42 likes

Ik dacht dat mensen met furfbys en baby borns heel rijk waren want dat was toch duur speelgoed

29 likes

Sultana! Dat hadden wij thuis nooit en bij mijn beste vriendinnetje wel. En dat we dan ook meteen een HEEL PAKJE mochten, omg dat was echt paradijs.

13 likes

Wij gingen af en toe kleding kopen in een winkel in een andere stad en daar hadden ze een groen doorzichtige draaischijf telefoon. Ik vond die altijd zo mooi en dacht altijd als ik later groot ben neem ik ook zon telefoon.

PTT%20-%20T65%20Delft%20groen%20(%24)

70 likes

Een vriendin van mij had bij haar thuis altijd alle etenswaren in bakjes. Bijvoorbeeld een koekjestrommel, of bij de lunch een kaas/vleeswaren in een aparte bak. Bij ons thuis werd het gewoon met de verpakking en al op tafel gegooid.

29 likes