Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Leer het lekker zelf!

2 likes

Mijn tante had vroeger dit bestek. Ik vond dat zo cool met die luchtbelletjes.afbeelding

45 likes

Ik wilde ook heel graag een Pucca tas!
image

60 likes

Ik vind dit in combinatie met je forumnaam grappiger dan zou moeten hahaha. Ben wel verbaasd dat er nog zo veel Diddl wordt aangeboden op marktplaats! Ik zie het heel soms nog wel eens in de kringloop maar had niet het idee dat het nog echt leeft.

3 likes

Dit was de bom!

@LaPetiteRobeNoire jaaa Pucca! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Oh ja en dan ging je papiertjes ruilen? Als ik daar nu zo over nadenk, dan is dat toch best gek, haha. Kinderen zijn snel tevreden (al zijn het wel vrij prijzige papiertjes)

Die knuffeltjes/sleutelhangers waren ook echt zooo leuk! En dan vooral deze twee, Mimihopps en Pimboli

image

Zo jammer dat ze niet echt bestaan. Ik vond dat tijdschrift ook echt super leuk. Ik had zelfs een Duitse en die heb ik stuk gelezen.

12 likes

Haha ja ik ging ze ook altijd ruilen! Had zo’n map gekregen van m’n ouders om ze in te doen en dan probeerde ik zoveel mogelijk verschillende te verzamelen. Heb die map ook nog steeds!

Ik was met Diddl altijd zo jaloers op kinderen in Duitsland. Daar hadden ze zoveel meer ervan!

9 likes

Oojaa al die schattige figuurtjes van vroeger!

32 likes

Jaaa Pimboli was mijn favoriet. Ooit op de kermis een Pimboli knuffel gewonnen. Wat was ik daar gelukkig mee zeg.

3 likes

Oh ja! Als we dan op vakantie gingen in Duitsland wilde ik altijd graag naar een boekhandel omdat ze daar zoooo veel hadden. Ook knuffels enzo. Voor mijn gevoel is Diddl opeens van de aardbodem verdwenen. Wanneer zouden ze met dat merk gestopt zijn?

1 like

Dit is zo waar! Duitsland was echt een walhalla met Diddl. Keek altijd mijn ogen uit. Onwijs leuk!Je had ook van dat papier waar geur aan zat. Dan was je echt heel hip.@papierhier ja geen idee eigenlijk. Ik zie het ook vrij weinig in de kringloop

En er was ook een Diddl website waar je dan spelletjes kon doen en allerlei leuke dingen kon lezen. Ik had ook een EHBO boekje van Pimboli.

3 likes

Ja ik was ook een tijdje fan van die babies in bloemen en berenpakjes (Anne Geddes)

9 likes

Ik had een poesiealbum waarin mensen mochten schrijven, en voorin zaten dan wat vellen poesieplaatjes die mensen bij hun versje mochten plakken.
Maar het was natuurlijk veel leuker als ze zelf andere poesieplaatjes hadden die ze erbij deden, en als het dan poesieplaatjes MET GLITTER waren, dan was het pas echt fancy!

image

50 likes

Dit heeft niets te maken met de vorige berichten hier maar moest hier laatst ook aan denken.
Heeft iemand ooit ook zo’n lelijk ding gehad vroeger? :upside_down_face:
image

15 likes

Wow jaaaaaaaa, je had ook 3D plaatjes die waren pas echt cool

Als ik weer eens bij mijn ouders langsga ga ik mijn Diddl map zoeken en ruiken aan die papiertjes. Nostalgie ten top dit.

Heb ook een Diddl Ballerina knuffel die ik in Duitsland cadeau heb gehad, sleutelhangers van Pimboli, pennen van Diddl. Nu echt zin om al die spullen te gaan zoeken. :sweat_smile:

Ik wil de EXPO terug :sob:

12 likes

Verrek ja! Die was ik alweer helemaal vergeten! Ik had ook zoiets, maar dan nog met ene klepje erop. Zat hele dagen daarmee te spelen.

—-
Ik herinner me ook die diertjes van vis nog; giraffen en beertjes. Daar had ik ook papier en een agenda van.

20 likes

Dit is voor mijn gevoel echt het meest gebruikte figuurtje voor de dagritmekaarten in het onderwijs
12726eecf99b778b85afc526b61cbdf1

9 likes

Bij sommige Didl plaatjes had je ook zo’n magische stift die een afbeelding zichtbaar maakte. Maar die plekken waar je met stift getekend hebt zijn nu zooooo vies bruin :cry:

8 likes

3D plaatjes? Die had je nog niet in mijn jeugd AKA het stenen tijdperk :sweat_smile:

Heb je een voorbeeldplaatje?

1 like