Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Wat vonden jullie echt het elite bot om te breken? Ik sleutelbeen. Vond ik mysterieus.

6 likes

Ja hahahaha. Been vond ik ook wel fascinerend met rolstoel en/of krukken etc en dat iemand je dan moest helpen. Pols was saai.

3 likes

Klasgenootjes op krukken die dan EERDER de les uit mochten om op tijd bij de volgende les te zijn (middelbare) en dat er dan een vriend mee mocht om diens tas te dragen. En dan lekker misbruik maken van eerder de les uit mogen en getolereerd te laat mogen komen. Stikjaloers haha

11 likes

Ik had dit laatst omdat mijn hond me een kopstoot gaf tijdens het knuffelen 🫠

3 likes

Iemand uit mijn klas was onder een auto gekomen en had haar been op meerdere plekken gebroken, waardoor ze een aantal weken in de rolstoel naar school moest. Ik was echt enorm jaloers :joy::joy:

5 likes

OMG hahahahahahaha wat erg wat zijn kinderen toch ook sociopaten

19 likes

Ik wilde op de basisschool ook heel graag in een rolstoel zitten, en daar dacht ik op een avond heel actief over na. De volgende ochtend kwam een klasgenootje met rolstoel de klas in :smiling_face_with_tear: I was like: did i manifest this :rofl:

6 likes

In het Nijntje museum hebben ze een verkeersruimte met allerlei vervoersmiddelen maar ook een rolstoel, toen ik er was waren kinderen elkaar uit dat ding aan het trekken omdat iedereen per se in de rolstoel wilde haha

13 likes

haha ik kende iemand via een gemeenschappelijke vriendin toen ik een jaar of 15 was. dat meisje had toen er ijzel of bevroren sneeuw ofzo lag aan die vriendin gevraagd of ze haar wilde duwen omdat ze zo graag haar been een keer wilde breken. en dan verbolgen zijn dat ze het niet deed hahaha. niet echt kind-kind maar wel grappig

3 likes

Toen mijn kind 1 of 2 was waren we een keer in een museum waar een vrouw in een rolstoel rondreed en hij was echt verbolgen dat zij er wel de hele tijd in mocht en hij niet. Ik schaamde me echt tegenover die vrouw hahaha

Ik had zelf op de basisschool een vriendinnetje dat doodziek was en in een rolstoel op schoolreisje mee moest naar Walibi. En toen mochten een ander vriendinnetje en ik samen met haar langs elke rij lopen!! Ik voelde me echt een pimp

14 likes

Bij een speeltuin hier in de buurt hebben ze echt hun best gedaan om inclusief te zijn, en zijn er diverse speeltoestellen waar kinderen met een rolstoel op kunnen.

Maar om kinderen te laten ervaren hoe het is hebben ze ook een speel-rolstoel. Nou dat ding is populair! Mijn kind is er niet uit te slaan.

12 likes

Oh dit heb ik gehad toen ik 3 was! Altijd een cool girl geweest.

1 like

hahah dit klinkt echt alsof het averechts werkt want straks gaan die kinderen allemaal juist denken dat het leven in een rolstoel superleuk is. of valt dat mee?

1 like

Valt mee hoor, want ze merken ook hoe lastig spelen is, zelfs op die ā€˜rolstoelvriendelijke’ speeltoestellen

4 likes

Botten breken had wel aanzien, maar een litteken hebben na een operatie nog meer! Een meisje uit de klas had een litteken van een liesbreuk, dat vonden we echt amazing. Kort daarna moest ik een blindedarmverwijdering met spoed. Een ouderwets groot litteken. Helemaal de bomb daarna natuurlijk, in de kleedkamer bij gymnastiek.

5 likes

Wij hadden dus een meisje dat haar kleine teen bijna had verloren door een scherpe rand aan een glijbaan, die kwam dus ook in een rolstoel en dat was een hele fascinatie!

2 likes

Ik kan me nog herinneren dat toen ik een kind was er een meisje uit dezelfde provincie was ontvoerd een paar dagen, en dat ze toen ze terug was gevonden er op t nieuws kwam dat ze een paard oid had gekregen (en heel vee knuffels/cadeaus). En toen fantaseerde ik dus ook dat ik haar was en ook een paard kreeg :sob:.

12 likes

Mijn dochter heeft/ had dus pfeiffer. Aantal weken geleden had ze antibiotica en kreeg ze ineens overal rode plekjes, vuurrode wangen etc.
Antibiotica per direct gestopt omdat het eerst verdenking was op allergische reactie, maar het bleef en werd juist erger ook met antihistamine.
Bloedgeprikt met verdenking op pfeiffer en jawel, positief.
Maar ze heeft er gelukkig geen last van dus gewoon naar school geweest etc.

1 like

dus door die antibiotica werd de pfeiffer ontdekt? ik wist niet dat dat kon

1 like

Klopt, pfeiffer kan dus reageren op antibiotica en dan krijg je hele heftige uitslag.
Was ook heel bizar om het te zien verdwijnen, het zakte letterlijk naar beneden.
Begon met echt vuurrode wangen die ook heel heet aan voelden en wat rode plekjes op de borst, daarna werd gezicht minder maar borst erger en kreeg ze het ook op haar buik.
Op het laatst had ze het alleen nog op haar voeten.
Die dagen is ze thuis gebleven van school, ze had geen zin in alle opmerkingen en vragen.

1 like