Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ja inderdaad, ik weet nog zo goed dat een Furby 100 gulden was :flushed: Was ook wel echt veel geld natuurlijk.

5 likes

image

Dit vond ik zulke magische dingen toen ik klein was, wilde er zo graag eentje maar wij hadden zo’n standaard grijze PC :disappointed_relieved:

80 likes

Dit heb ik nog steeds :frown:

40 likes

Ik vond onze katten vroeger ook echt heel zielig omdat ze geen Sheba kregen. Die reclame was vet fancy en nu als volwassene zou ik dat spul nimmer aan mn katten geven


16 likes

Hahahaha ja met dat takje peterselie erop!

5 likes


Ik was als meisje echt gefascindmeerd door dezd schoenen en je kreeg er natuurlijk lipgloss bij. Schijnen helemaal niet duur te zijn

30 likes

Wow ja mijn oma en tantes hadden die ook en vond het echt fascinerend vroeger

3 likes

Als mijn moeder vroeger naar een feestje ging trok ze een jurk aan met een panty en dan had ze groen fluwelen handschoenen aan om geen ladder te maken in de panty bij het aantrekken. Dat vond ik zoooo chic! En dan loulou parfum erbij, meer classy kon het in mijn ogen niet worden.

67 likes

Schoolmelk; specifiek de chocomelk. Ik heb daar heel hard om gezeurd want ik vond dat super chique, al wist Mn moeder dat ik helemaal geen melk dronk. Dus toen mocht ik chocomelk, nou elke dag werd dat door een bovenbouwer bezorgd en neer gezet op het aanrecht voorin de klas, iedereen raakte ook afgeleid door de bezorging dus het was echt een groots ding in mijn beleving. Ik had als enige chocomelk, twee andere kinderen gewone melk en de rest niks en die mochten dan de hele ochtend naar MIJN speciale chocomelk staren, maar ze kregen nooit een slokje. Alles was toen al voor Bassie. Ik vond mezelf echt uberrijk met Mn bezorgde drankjes. Soms stonden er ook speciale dingen op de verpakking, dan was Mn week helemaal perfect.

Oh en in groep 8 mocht ik het zelf bezorgen in de andere klassen en dan miste ik dus een half uur les, sĂșper gepriviligeerd voelde ik me dan.

120 likes

Jaa!
Ik vond vooral een Happy Meal super fancy. Want die 2 keer dat ik tijdens mijn kindertijd ooit naar de McDonalds ging met mijn ouders kreeg ik gewoon een kleine friet met chicken nuggets :cry:

2 likes

Ik mocht de chocomelk niet dus ik zat met het plebs aan de lauwe halfvolle melk :nauseated_face: Dat werd 's ochtends bezorgd en stond dan eerst een paar uurtjes in de klas buiten de koelkast op te warmen voor die extra deprimerende smaakervaring. Elke dag weer een uitdaging om mijn pakje na drie sokjes leeg te gieten ergens. Ik drink tot op de dag van vandaag geen melk meer.

38 likes

CenterParcs

105 likes

Hagelslag met funnies erin, die mochten we niet altijd, alleen bij speciale gelegenheden zoals kerst of verjaardagen dus dit was echt een luxe.
Wij noemden ze ook altijd ‘flubbers’ (nu nog steeds trouwens als ik bij m’n ouders ben
) omdat de eerste keer dat we die hagelslag hadden de film Flubber uit was en er mini chocolade Flubbers in de hagelslag zaten


Heb even opgezocht maar die film kwam in 1997 uit dus toen was ik 5!

63 likes

DIE WILDE IK!!

Wisten jullie trouwens dat schoolmelk een Europees initiatief uit de jaren '70 was om het zuiveloverschot op te lossen? Ik wil er al heel lang een keer een stuk over schrijven haha.

47 likes

Oh en water in flessen! Met als hoogtepunt BRUISWATER. Wij dronken gewoon altijd van de kraan. Toen ik voor het eerst een vriendje had (ik was 13 ofzo) was ik dan ook speciaal flessenwater gaan kopen zodat ik hem heel fancy een glas water zou kunnen aanbieden als hij op bezoek kwam

62 likes

Maar dat is oprecht ook best duur Haha.

————

Trouwens: Lijsterboeken op school die je kon bestellen met zo’n lijstje en dan zaten er 8 boeken in die allemaal een matchende cover hadden. Ik vond dat super mooi en luxe, want ze hadden vaak een goud gebonden rug. De Gouden Lijsters heetten ze dan. Maar Mn moeder zei dan dat we al een bibliotheek abonnement hadden :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: Dus ik heb het helaas nooit gekregen, maar bewaarde de bestelfolder die we in de klas kregen altijd maanden, zodat ik naar die boeken kon staren. Ik wilde zo graag matchende boeken.

33 likes

Kleding van Esprit vond ik ook echt super fancy

14 likes

Deze slaat helemaal nergens op, maar ik had een vriendinnetje waarvan haar vader zelf muziek en games op een cd’tje brandde.

Ik had dus thuis gewoon de echte Sims en zij zo’n blanco cd’tje waar met een pen de titel op geschreven stond. En jaloers dat ik was ???

61 likes

Mijn vader drinkt ook geen melk, door precies deze ervaring haha trauma. Wij hadden nooit melk op school, je moest gewoon je eigen drinken meenemen

1 like

Zeebanket en Merci chocola. Ultieme luxe!

16 likes