Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ik had een vriendin die altijd kleding van de mexx en esprit droeg, vond dat altijd heel luxe. En een flatscreen tv, wij hebben nog jaren zo’n oude dikke tv gehad

15 likes

Dit is zo’n lief topic! En vooral zo herkenbaar allemaal. Vooral mcdonalds inderdaad, ik voelde me al heel speciaal als ik een cheeseburger (euroknaller) én een milkshake kreeg.

Mijn ouders hebben trouwens jaren rondgereden met een auto waarbij het dakraampje lekte en steeds meer stuk ging. Met een kinderfeestje moesten we met zn allen de druppels ontwijken op de achterbank. Ik kon dan echt genieten ook als we een uitwedstrijd hadden met hockey en mensen hadden én elektrische ramen én een TomTom. Dan had ik de rit van m’n leven.

6 likes

Een auto met gordels achter in vond ik super fancy, want wij hadden dat toen niet.

4 likes

Oilily sjaaltjes

:joy:

10 likes

Toen ik 8 werd kreeg ik voor het eerst een fiets mét versnellingen. Zo blij mee. Daar had ik echt heeel lang om gezeurd.

3 likes


Mijn beste vriendin had altijd van deze voorverpakte, kleffe chocoladecroissants mee naar school. In vergelijking met mijn droge volkoren boterhammen vond ik die croissants echt luxe. Nu denk ik wie geeft zijn kind van die vieze voorverpakte zooi als lunch?
Verder was ik jaloers op mensen die drinkbekers met Fristi of pakjes drinken meekregen naar school. Ik kreeg een lege drinkbeker mee die ik moest vullen met water in de wc.
En kinderen met een matchende drinkbeker en broodtrommel, en dan vooral van Disney.

33 likes

Hahaha ja Mexx en Esprit was in mijn ogen ook echt topnotch!

1 like

Op vakantie gaan naar een camping in Zuid-Frankrijk of Italië ofzo. Wij gingen altijd naar Luxemburg, België of Duitsland. Al die fancy-schmansy kindertjes uit mijn klas gingen de tropen opzoeken in het zuiden van Frankrijk en ze kwamen ook altijd poepie-bruin terug. Dacht dat het heeeeeeeel duur was. Maar een camping daar kost dus hetzelfde als in Luxemburg. Mijn ouders hadden gewoon geen zin om zo ver te rijden haha.

30 likes

ik droeg deze kleding en was juist mega jaloers op klasgenootjes met kleding van de CoolCat en Wonder Women

5 likes

Die mouwophouders had ik ook als klein kind… had zo de pest aan die dingen. En als je pech had dan kwam er een arm haar tussen en dan leek t net alsof je gegniept werd. #childhoodfrustrations

7 likes

Frieten halen van de frituur was voor mij altijd een ‘woahhhh’-moment hahaha. Dat deden we thuis hoogstens 1x per jaar. Andere afhaal-dingen (kebab, pizza…) waren zelf nog specialer want dat werd nog minder vaak gedaan hier. Was altijd flabbergasted als ik bij een vriendinnetje ging spelen en er daar frietjes gehaald werden ipv zelf gebakken.

Ook enorme luxe: 5-deurs auto’s. Zelf je eigen deur kunnen opendoen voor op de achterbank te zitten!!!

Oh en mijn eerste keer Mc Donalds (ik was al vrij ‘oud’ volgens mij) voelde al helemaal als een high class gebeuren haha. What was I thinking, smerige zooi.

8 likes

Dit ook, dacht dat alleen rijke kindertjes dit droegen haha. Maar nu zou ik het mijn kinderen echt niet aandoen, wat een lelleke dingen.

3 likes

Jaaaa Flubbers! Zo noem ik ze ook nog steeds. Volgens mij was dat de eerste keer ooit dater funnies in de hagelslag zaten. Zo hard om gezeurd. En gekregen. Viel wel tegen hoe veel flubbers er uit zo’n pak kwamen.

6 likes

96cb243e7412141421d88c7e2ba8dbde eeen meisje uit m’n klas had deze lunchtrommel. Heb zo lang gezeurd maar ik mocht m niet van mijn moeder.

9 likes

In het centrum waar ik woonde waren niet veel winkels, dus voor nieuwe kleren en schoenen gingen we vaak naar Maastricht of een andere grotere stad. Ik dacht vroeger op de basisschool echt dat CoolCat helemaal fancy was en paar jaar later, zo rond de brugklas, kreeg ik een jas van Only. Voelde me helemaal cool, want omg kleren van CoolCat of Only. Kwam volgens mij vooral omdat die winkels helemaal niet in de buurt lagen :joy:

6 likes

Kleurentelevisie! Wauw als ik bij iemand ging spelen en we mochten televisie kijken. De hemel! Ik dacht wel altijd dat meneer de uil groen was…
En later afstandsbediening wat een verademing. Hoefde ik niet meer op te staan omdat mijn vader een andere zender wilde.
En dat we Nederland 3 erbij kregen. Goh…

3 likes

Hier hetzelfde, wij gingen altijd gewoon in Nederland op vakantie. Ik dacht ook dat ze het buitenland te duur vonden, maar mijn vader had inderdaad geen zin om met 3 kinderen op de achterbank helemaal naar zuid Frankrijk te rijden. Toen ik 16 was gingen we pas voor het eerst naar het buitenland.

2 likes

Er ging een wereld voor me open toen ik op mijn 13e met een vriendinnetje mee mocht naar Zuid-Frankrijk haha. Het centerparcshuisje en de camping waren exact hetzelfde als wat ik al gewend was. Het was alleen veel warmer weer. :sweat_smile:

2 likes

Ik vond Van Der Valk (die hotelketen) super chique want toen ik klein was gingen we ooit een keer uiteten daar en verder deden we dat echt noooooit. Heb dus lange tijd gedacht dat Van Der Valk echt een heel luxe hotel was.

21 likes

Ik vond boodschappen doen bij de Albert Heijn ook fancy. Mijn ouders gingen altijd naar de aldi, en later ook naar de lidl toen er eentje in de buurt kwam.

9 likes