Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Aaaah ik was bij mijn tante en nichtjes aan het logeren toen ik voor het eerst ongesteld werd! Ik was 13 en wist wat het was. Dus ik vertelde redelijk beschaamd aan m’n tante dat ik volgens mij ongesteld was geworden. Zij was zo lief! Kreeg maandverband en ze waste meteen m’n onderbroek helemaal uit en ik moest m’n moeder maar bellen van haar. Dat vond ik maar stom want die zag ik toch de volgende dag wel weer? Maar nu snap ik dat wel ja haha! Ik kreeg die avond toen ik naar bed ging ook heel lief een kruik van haar mee voor op mijn buik (wat ik niet helemaal snapte want ik had helemaal geen buikpijn die eerste keer).

5 likes

Even over Mr. Cocker in de Oosterhof (zo noem ik t ook gewoon nog), om de hoek daarvan had je dat ijshoekje. Ik vond die softijsjes met chocola erover gegoten zooo fancy. Lang gezeurd en toen ik het eindelijk mocht viel het zo tegen. De chocola smolt niet in mijn mond en ik werd er misselijk van :joy:

6 likes

Dat ijs ‘hokje’ is echt jeugdsentiment voor mij. Ik heb echt een miljoen softijsjes in een kinderhoorntje met discodip gehaald daar. Nog steeds mijn favo softijsje btw, fuck volwassen hoorntjes.

9 likes

Oh zoiets had ik met een chocolade croissant! Eindelijk kreeg ik er 1, op vakantie, en na 2 happen werd ik toch misselijk. Bah. Wat een teleurstelling he.

2 likes

Wij kochten er eigenlijk nooit wat. Vroegah ging ik wel altijd met mijn oma en moeder boven de Konmar een appelflap eten en fristi drinken. Later gingen we juist naar de Hema. En altijd als we langs Mr. Cocker liepen hoopte ik dat we nou eindelijk eens daar iets gingen eten.

3 likes

Haha mijn ouders wilden echt nooit naar mr. Cocker want ze vonden het vreselijk. Jaaarenlang hebben ze gezegd ‘wanneer maakt dit nu plaats voor iets nieuws’. Nu heb ik een beetje spijt dat ik nooit wat gedronken heb in die binnentuin achter glas met kunstgras.

4 likes

De clip van dit nummer en dat muziekje, ik was als kind obsessed door dit nummer ik schaamde mij alleen altijd een beetje wanneer dit nummer op tv kwam. Dat ik daar als kind naar keek zeg maar… Anno 2019 vind ik dit nog steeds een geweldig nummer en dans ik er graag op

https://youtu.be/iyLdoQGBchQ

4 likes

Omg dit was ik helemaal vergeten! Er waren toch ook andere winkels in de Konmar? Het leek een beetje op een straatje. Vond het altijd zo donker daar. Het komt nu allemaal terug. Ook de Ron’s fashion die er zo fancy uitzag met die witte luifels.

2 likes

Omg heeeerlijk juist, i.p.v. die droge meuk.

1 like

Die make up torentjes van de Hema

24 likes

Haha de eigenaar daarvan woont in de buurt van mijn ouders. Zijn zoon heeft nog ergens een winkel in het centrum.

Ik kocht wel eens beddengoed bij die Lyon ofzo in het Konmar straatje.

• Smoeltjes, liga, oid mee als pauzehap. Wij kregen standaard een appel mee.
  • Centerparcs. Tijdens het kringgesprek na de vakantie vertelden andere kinderen wel eens daarover. Het klonk echt als een andere wereld, een paradijs… vooral het zwembad.
  • Auto. Grootste deel van mijn jeugd alles per fiets of met ov gedaan, dus ook nooit ver op vakantie geweest. Ik heb op een gegeven moment heel hard gezeurd, vond dat mijn ouders een auto moesten nemen zodat we naar het buitenland op vakantie konden :flushed:
8 likes

@Barbie Ja… er stonden ook matrassen en beddengoed weet ik nog idd. En planten best wel veel. En iets met snoep? Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb 17 jaar geleden (minimaal) een kinderfeestje gehad van een klasgenootje in die Konmar… haha

3 likes

Daar deed ik jaaaaren mee, later begreep ik pas waar 12m voor stond…
Je had de blauwe met zilver en de roze met paars variant en je kon ze allemaal aan elkaar schroeven! Later was er ook lipgloss toch?

2 likes

Ja de had mijn moeder!
Smaakte heel vies.

1 like

Hahaha ja ik had ze ook jaren liggen

1 like

De 12m stond toch voor de 12 meter torentjes die je er mee kon maken :joy:

6 likes

Al die Oosterhof herinneringen, zo mooi! Op de basisschool was dat voor mij echt het summum van winkelen, vergeleken met het lokale winkelcentrumpje (mijn moeder haat winkelen, dus we gingen echt nooit naar het centrum). Alleen toen ging ik in de stad naar de middelbare school en was de Oosterhof ineens een stuk minder cool :smile:

4 likes

Kleding van de H&M. Mijn moeder kocht voor ons altijd kleding op de markt of bij Charles Vogele.

Oh en inderdaad vakantie. Wij gingen elk jaar naar de camping. Was heel blij toen ik voor het eerst op vakantie ging met mijn vriend.

1 like

Ik werd te jong ongesteld om ongesteldheid fancy te vinden, maar ik vond 13 jaar oud zijn wel echt heel fancy, volgens mij door Disneyseries die ik keek enzo! Lizzie McGuire: 13 jaar oud; bh’s kopen: 13 jaar oud; Bar mitzvahs (in series, want ik kende geen Joodse kinderen): 13 jaar oud; niet meer brugger zijn: 13 jaar oud, etc. etc.! Ik heb ook tot ik 20 was ofzo om kinderen aan te duiden gezegd: “die is 12 ofzo”.

(Ik vond Bar en Bat mitzvah’s ook echt HEEL fancy overkomen, trouwens, en echt magisch. Die kinderen die dan Hebreeuws voorlazen uit de Torah, echt volwassen werden en schijnbaar vet grote kado’s kregen… echt een gemis in mijn leven. Ik wilde als kind graag gelovig zijn en besloot Katholiek te worden omdat dat in mijn ogen het best bij mijn traditie en cultuur pastte, maar mijn eerste communie was best zielig zonder familie om het mee te delen en het lukte me echt niet om in God te geloven, dus ik haakte maar af. Ik vind het soms nog steeds best jammer dat ik totaal niet spiritueel ben, maar da’s een ander verhaal.)

:woman_shrugging::woman_shrugging:

18 likes