Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ik wilde vroeger zo graag zulke schoentjes:

image

En dan met deze sokken erin:

image

Bij ons in het dorp zat de Schoenenreus (:joy:) naast de supermarkt dus als ik mee ging boodschappen doen met mijn moeder dwong ik haar om die winkel in te gaan. En dan wilde ik altijd die schoenen passen maar mijn moeder vond ze echt verschrikkelijk, wat ik nu wel begrijp. Maar ik vond dit zo mooi en prinsessenachtig.

56 likes

Zulke meubels

En dat dan in combinatie met een eigen tv in je kamer, die er dan zo uit zag

En het was al helemaal fantastisch als die tv ook nog eens een ingebouwde VHS speler had! :heart_eyes:

Als je de combinatie van bovenstaande items in je kamer, dan had je het echt gemaakt in het leven.

Uiteindelijk kreeg ik allebei (tweedehands tv waar zelfs de Playstation 1 Ă©n de Atari op kon!), en die stoel ging al gauw kapot, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had een coole, volwassen kamer. Want ik dacht serieus dat alleen hippe jonge mensen van 16-25 jaar die hun eigen geld verdienden zulke items hadden (ik was te jong voor een bijbaantje).

74 likes

Een vriendin kreeg altijd doosje rozijntjes en dat vond ik zĂł cool.
Ik kreeg ook rozijnen maar mijn vader deed ze dan zelf in een bakje dat ik elke keer weer mee naar huis moest nemen en dat was natuurlijk echt niet stoer :disappointed_relieved:

Bij diezelfde vriendin kwam tijdens de lunch een houten ronddraaiend plateau op tafel, en daarop stonden dan allemaal dezelfde dispensers waar dan het broodbeleg in zat
 De hagelslag, gekleurde hagelslag, gestampte muisjes
 Ik dacht echt dat ik toen tandarts moest worden om ook zo’n perfect georganiseerd leven te krijgen.

33 likes

Waaah Jaa! Ik wilde dit serieus net komen posten haha. Het was echt zo’n feestje om aan tafel uit te zoeken welk tijdschrift je wilde hebben en idd dat het dan bezorgd werd op school; dat was ik al helemaal vergeten!

Ohh en deze rakkers waren helemaal de shit:
image

Add images

17 likes

Ohja dus toch de eerste funnies ooit! Ik wist het niet zeker maar zoiets stond mij ook bij ja. Grappig dat jij het ook nog Flubbers noemt haha

2 likes

Oh jaaa dat had ik ook! En cheese strings en babybel. Was allemaal te duur dus mocht niet

3 likes

Jaaa de flubbers waren spookjes, dat weet ik nog, en daarna kreeg je insecten die funnies heetten, en daarna kwamen er funnies in allerlei andere vormpjes die niks met insecten te maken hadden

It’s all coming back to me

1 like

Iemand uit mijn klas kreeg altijd deze mee naar school voor in de pauze (alleen dan die waar ook nog een chocoladelaagje omheen zat), dat vond ik er altijd zo luxe uitzien! Later kwam ik erachter dat ze best goedkoop waren xd
Trancetto magere cacao

24 likes

Klip oorbellen! En dan vooral die oma’s droegen, grote gouden met parels ofzo.

5 likes

Afstandsbediening (en meer dan 2 kanalen hebben)!

2 likes

ohh ik MOEST deze altijd aan als we naar mn oma gingen. Zo gehaat die dingen. Vooral die sokjes kriebelden en ik liep altijd mn hele voeten kapot. Mocht ook nooit buiten spelen met die dingen aan, dus ik zat me dan de hele middag op de bank te vervelen terwijl oma constant zei dat het zo zo gezellig was die schoentjes (?)

edit: volgens mij had ik ook een bijpassende haarband? De oma haarband noemde ik die. Met pareltjes en ook een kantje erop wat dan matchde met mn sokjes

nog eentje: mn oma had ook eenvaas vol met van die plasickralenkettingen in de gang staan. Die deden we samen dan om voordat we taartjes gingen eten bij de bijenkorf. Dat vond ik toch ontzettend chic. Heb toen zelfs aan haar gevraagd of ik ze mocht hebben als ze dood was. Dat mocht natuurlijk, maar toch wilde ik niet slapen tot het ‘officieel’ was dat die pot met kettingen niet per ongeluk toch naar mn moeder zou gaan. want die wilde natuurlijk ook wel zo’n mooie vaas vol met kettingen. Mn vader heeft toen voor me opgeschreven dat ik die mocht hebben en zijn handtekening er onder gezet. Toen we haar huis gingen opruimen een paar jaar terug vonden we dat briefje nog in haar sieradendoos :blush:

73 likes

Vriendinnen die iedere week op vrijdag friet aten. Vond dat toen echt zo’n luxe dat ze iedere week een keer friet hadden, want in mijn beleving was friet eten echt luxe. Wij aten bijna nooit friet en mocht er dan ook altijd maar 1 snack bij. Als mijn ouders dan een keer een loempia hadden bij de friet was dat echt een luxe maaltijd.

Ook vond ik reizen met de trein heel luxe. Waar ik woon rijden geen treinen, dus heb in mijn jeugd bijna nooit in de trein gezeten. Heb het een luxe manier van reizen gevonden tot ik studenten-ov kreeg, toen was ik wel in 1x uit die droom geholpen.

14 likes

Hahaha ja dat van die friet herken ik wel. Dat was echt luxe in mijn ogen :face_with_raised_eyebrow:

Ik was ook onwijs jaloers op een klasgenootje die hele rijke ouders had en dus ook al een dvd speler had toen wij nog videobanden hadden. Heb echt vol verbazing gekeken naar hoe ‘echt’ alles op die (ook enorme, wij hadden zo’n klein blokding) tv eruit zag. Stikjaloers. Zij hadden ook altijd wel Cornetto’s ofzo, wij alleen zelfmaak ijsjes.

1 like

Ik vind echt heel veel dingen die hier staan nog steeds vet fancy, haha. Luxe chocolaatjes enzo!!

2 likes

Ik weet niet of dit een plaatselijk dingetje was, maar dit soort ‘sandalen’:


Ik vond dit zooo chique en damesachtig, ik was 11/12 denk ik en ik zag ze overal op straat. Echt afschuwelijk hahaha

12 likes

Ik had dit ook en ik heb ze toen ik 15 was voor mezelf gekocht bedenk ik me nu.
Die dingen zaten verschrikkelijk en natuurlijk bleven die linten niet zo mooi hoog zitten als op het plaatje en m’n benen waren ook niet lang dus het zag er al met al niet uit.

1 like


Ik dacht dat merci heel duur was en een heel speciaal cadeau haha, celebrations ook trouwens

24 likes

Wij kregen vroeger wel eens kleren van kennissen waar hun kinderen dan uitgegroeid waren. Of speelgoed en boekjes waar ze niks meer mee deden, altijd een verassing wat er in zat. We waren altijd zĂł blij als mijn vader dan weer thuis kwam met een tas vol, dat kan ik me echt nog goed herinneren.

Maar als ik er over nadenk waren het eigenlijk vooral verwassen kleren en puzzels die niet compleet waren enzo haha

9 likes

Deze kreeg ik een keer voor mijn verjaardag van mijn buurmeisjes, wauw ik kon m’n ogen niet geloven ik was hier zoooo blij mee. Ik dacht dat dit voor volwassen vrouwen was en mega speciaal, als ik hem ophad voelde ik me echt Hilary Duff

49 likes