Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ik rij al 10 jaar auto en weet nog steeds niet wat de a zoveel is :joy: en durf dit nooit toe te geven aan mensen.

19 likes

Ik ook niet hoor😅 Soms rijd ik ergens en dan probeer ik het te onthouden, maar ik vergeet het ook telkens weer

1 like

Haha idd

2 likes

Haha dit vind ik nog steeds indrukwekkend :joy: ik rijd bijna nooit en het zegt me echt helemaal niks al die wegen

1 like

Dat vind ik nog steeds erg bijzonder. Ook berichten op de radio altijd met ‘er staat 10km file op de A6’. Vriend zeg gewoon op een normale manier waar die file staat. Hoe moet ik nou weer weten waar de A6 of de A12 ligt? Zeg gewoon dat er file staat op de snelweg tussen plaats A en B

3 likes

Haha ze zeggen er ook de plaatsnaam bij. Meestal is het iets van “Op de A20, 10 minuten vertraging tussen Gouda en Hoek van Holland.” Rondom Rotterdam lopen bijvoorbeeld de A4, A15, A16 en de A20, dus als ze het nummer dan weglaten heb je geen idee waar de file staat. Daarnaast zeggen ze hem op die manier ook op chronologische volgorde, ze beginnen bij de A1 en eindigen bij de A348 (dit is het hoogste snelwegnummer die ik kan bedenken haha). Dus als je de radio aan zet en je hoort een file op de A20 en jij moet over de A15 weet je dat jij het bericht voor jouw route hebt gemist. De enige reden dat ik inmiddels bekend ben met de nummers is dat ik iedere dag met de auto naar mijn werk ga, dan komt het vanzelf. Dus ik vind het ook wel logisch dat ze je niet allemaal wat zeggen!

5 likes

Deze zou ik met terugwerkende kracht nog willen!

1 like

Haha zoals meer mensen heb ik dit nog steeds terwijl ik wel veel rij tegenwoordig.
Ook niets zo erg als wanneer je ergens aankomt en mensen vragen “hoe ben je gereden” of als ze onderweg bellen en vragen “waar ben je?” JA WEET IK VEEL ERGENS OP DE SNELWEG.

11 likes

Helemaal erg als ze dan ook nog beginnen over N wegen. Euhm dude géén idéé?! Dus meestal zeg ik dan oh rij op de weg met een groene streep in het midden. Of ik ben net voorbij Huppel de pup gereden.

Sowieso eigenlijk mensen die de weg uit kunnen leggen, nog erger uitleg kunnen onthouden, van links, derde kruispunt rechtdoor etc.

Ik krijg spontaan een error als iemand dat vraagt. En leg de weg uit met behulp van herkenningspunten. Dan zie je een beeld rechts van je, stukje doorrijden en dan links. En de helft van de tijd snappen zij dat dan weer niet.

5 likes

Dit is zo ongeveer mijn hele jeugd. Als ik ooit een boek over mijn leven zou schrijven zou het heten;
‘Alles wat ik vroeger wilde hebben vond mijn moeder ordinair.’

13 likes

Ik snap ook niet echt waarom mensen het Interessant vinden hoe je gereden bent. Ik ben er toch.

41 likes

Oh ook zo erg als mijn ouders dan bijvoorbeeld uit willen leggen hoe ik moet rijden ergens naartoe. Ik heb al zo vaak gezegd, hou aub op want ik kan dit toch niet begrijpen/onthouden en ik zet meteen mijn navigatie aan en volg die gewoon. Ik kom er uiteindelijk altijd.
Maar nee, ze blijven stug doorgaan ("
 en dan kom je langs een weiland waar een caravan op de hoek staat en daar ga je linksaf, na 300 meter zie je een blauw huisje met een geel dak, dan nog 50m doorrijden en dan neem je 3/4 rotonde
")

Tegenwoordig kijk ik gewoon zo :neutral_face: terwijl ik in mijn hoofd Club Tropicana van Wham zing als ze weer zo’n uitleg beginnen. Ik luister er niet meer naar want het maakt me alleen maar zenuwachtig.

25 likes

En de overtreffende trap is het in het buitenland weten. Zo kon mijn vader zonder navigatie naar het gehuurde vakantiehuisje in Oostenrijk rijden, een route die we 1x per jaar reden. En dan de gesprekken tussen anderen daar: “nee ik ben via die en die weg gereden want dat is rustiger”. Hoe dan? Ik zet de GPS nog bijna altijd gewoon aan als ik richting mijn ouders rij 80km verderop en die route rij ik maandelijks.

5 likes

Haha jaa precies die tactiek pas ik ook toe. En als ik de weg aan iemand moet vragen omdat ik verdwaald ben, zorg ik dat ik de eerste aanwijzingen weet en dwaal dan af. Vraag later wel weer iemand :innocent:

2 likes

Ja dit was ook de tactiek van mijn zusje en mij! Bekertje onder je kin, half naar voren hangen en laat maar stromen. Anders zaten wij de hele tijd non stop te kokhalzen.

En die grap van ‘smaken’, de een was nog goorder dan de ander. Je kon altijd maar beter voor het meest neutrale kiezen. Kan me die gekke smaak weer zo voor de geest halen.

2 likes

Moest eraan denken dat ik een zwembad in de tuin zo luxe vond. Gewoon een opblaas ding, normale vind ik nog steeds luxe.
Maar zo een waar je als volwassene in kan liggen en meer niet. Nu kan je dat overal halen voor niet veel geld. Wij hadden 1x een en daarna lek en geen nieuwe meer :cry:

Zo’n best wel hoge, zonder opblazen die je nu ook veel ziet vind ik nog steeds wel fancy.
Een paar huizen verder in de straat hebben echt een mega versie daarvan staan.
Kan je echt bijna een nornaal baantje in trekken. Drijft ook zo’n gigantische flamingo in.

4 likes

Ik steggelde ook altijd zo hard. Is dit een woord? Ik moet al kokke als ik er aan denk.

Ik deed nooit mijn tanden op elkaar bijten. Doei. En idd naar voren leunen.

Ik vond mensen die op terrassen zaten vroeger zo fascinerend, of eten in een restaurant. Ik snap achteraf wel dat het vet duur was, maar ik had dat wel bijzonder gevonden om te doen met mijn moeder alleen ofzo denk ik? Maakte het ook superongemakkelijk toen ik op de middelbare met klasgenoten naar een terras ging en vervolgens niet wist hoe het werkte met bestellen, betalen, gaat zitten, gewoon hoe het werkt. Zijn kleine dingen als je terugkijkt maar voelde me toen zĂł ongemakkelijk.

25 likes

Als kind heb ik het in de zomer zo tering heet gehad op m’n slaapkamer, omdat wij geen ventilator hadden. Ik dacht als kind altijd dat alleen rijke mensen dat hadden hahahah.
Nu heb ik eindelijk en ventilator en ik slaap een stuk chiller in de zomer.
Mijn ouders hebben er overigens nog steeds geen één.

2 likes

Dit is zo herkenbaar! Ik merkte zelf ook toen ik naar de middelbare school ging dat ik van heel veel van dat soort dingen niet wist hoe ze werkten, omdat daar bij ons thuis geen geld voor was. Helemaal niet erg, want ik heb nooit het gevoel gehad iets tekort te komen of zo. Maar wel ongemakkelijk vaak. Mensen kijken nog steeds wel eens raar op als ik zeg dat ik bijvoorbeeld nog nooit in een McDonalds ben geweest, haha (heb er inmiddels ook geen behoefte meer aan :smile:)

4 likes