Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Die plateauzolen van de Spice girls mocht ik ook niet van m’n moeder. Ze vond t dan net alsof ik klompvoeten had

1 like

Ohhhh van dat poppetje hadden we er vroeger meerdere thuis, nooit geweten dat het van Ikea was

1 like

Ik heb nooit een fluorhap gehad (of fluor in andere vormen, tabletjes of spuit of whatever, niks) en gebruik al jaren bijna nooit tandpasta met fluor (niet omdat ik denk dat fluoridetandpasta slecht is, maar omdat ik die specifieke tandpasta lekker vind smaken) en ik heb nog nooit een gaatje gehad! N = 1, maar ik neem aan dat er meer factoren meespelen, anders was het vast verplicht geweest.

Over schoenen gesproken: ik wilde dolgraag zulke gedrochten:

Ik snap echt niet waarom ik ze niet mocht van mijn ouders, aangezien ik wel schoentjes had van Sailor Moon die “MOON CRYSTAL POWER, MAKE UP!” schreeuwden als je in hun lip kneep.

9 likes

Omg ja ik wilde zooo graag van die schoenen met lichtjes die aan gingen als je liep. Of dit soort Polly Pocket schoenen met een echt 3D poppetje in zo’n plastic bubbel

https://i.pinimg.com/originals/28/9a/91/289a910dbb910ec13716ade4b9de5fbd.jpg

Maar m’n moeder vond ze ordinair :sob:

5 likes

Barbies met make-up rokjes :heart_eyes: maar ik mocht ze niet.

17 likes

Ja lakschoenen, en dan wilde ik vooral graag RODE lakschoenen

Uiteraard nooit gekregen, ook geen zwarte haha.
En een legging met zo’n bandje onder je voeten, maar die had ik al eens genoemd in dit topic volgens mij.

7 likes

Jaaa, fantastisch. Die rok die helemaal kon draaien!

1 like

Ohja die leggings! Vond ik ook zo fancy. Ik mocht ze wel maar kon ze nooit vinden.
Ik mocht best veel, alleen wilde ik heel graag een tongpiercing. Dat mocht niet van mijn moeder.
En nu zou ik het niet eens meer durven.

1 like

Die wilde ik ook zo graag, maar eigenlijk was het best nasty

Ohh, ik mocht vroeger mijn baby born geen voeding geven omdat mijn moeder vond dat die pop er dan heel vies van zou worden.
Ik was echt intens teleurgesteld :cry:

16 likes

Nou elke keer als ik mijn baby Born eten gaf dan raakte die helemaal verstopt en moesten ze er beetje bij beetje water door gieten zodat dat “eten” door zou lopen. Ik begrijp je moeder wel. :joy:

Ik vond dat eten trouwens heel lekker? Was toch zo’n soort koekje dat je moest oplossen in water en dan kreeg je pap, smaakte een beetje zoetig ofzo.

2 likes

Omg deze Polly Pocket schoenen wilde ik zo graag. Sterker nog, zou ze zo nog willen in volwassen vorm. Was echt Polly Pocket fangirl.

4 likes

Van die gore gele drap, ik heb het nooit geproefd want ik vond het stinken. Het kwam er toch ook gewoon hetzelfde uit?

1 like

Geeen idee. Heb nooit de eer gehad om het te zien. Mijn moeder gooide het weg :scream::scream:

Mijn baby born mocht 1 x eten, jaren later vertelde mijn zus dat zij me toen af moest leiden omdat je na het voeren de pop heen en weer moest schudden, dan kon mijn moeder dat stiekem doen omdat mijn poppenmoederhart dat niet kon verdragen om te zien

15 likes

Wow, ik herinner me door je post ineens dat mijn Baby Born lek was en dat het vieze papje wat je ze kon geven altijd via de nek er uit kwam en alles smerig was :rofl: En kleine Milkshake bleef het toch proberen :see_no_evil:

12 likes

Gadverdamme dit klinkt zoooo smerig
:joy:

2 likes

Hahaha ja mijn moeder moest m’n baby born op een gegeven moment ‘opereren’ (lees: letterlijk uit elkaar geschroefd) om ‘m van binnen schoon te maken van dat vieze papje wat ik ‘m maar bleef geven

9 likes

Vroeger vond ik het heel fascinerend als volwassenen een gesprek hadden a la:

• Hoe ben je gereden dan?
  • Nou, gewoon via de A6, A27, en dan een klein stukje de A12 nog.
  • ohh, via de A27!? Ik dacht dat het handiger was via… bla bla bla.
    Etc.

Ik vond het zo bijzonder dat mensen dat allemaal uit hun hoofd wisten.

62 likes

Sowieso zonder navigatie ergens naartoe kunnen rijden blijf ik fascinerend vinden. Al vond ik de tomtom ook wel echt heel fancy toen mijn ouders die kochten.

1 like