Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ahaha mijn moeder gebruikte tot… 2007 ofzo nog een fluitketel om theewater te zetten dus ik vind juist een waterkoker fancy haha. En toevallig was ik gister bij de Action om voor m’n vriend een waterkoker te halen en ik was ook echt verbaasd over hoe goedkoop die dingen waren :joy:

2 likes

Volgens mij wordt het water ook echt heter dan bij een waterkoker, raar want als je hoort dat het water kookt dat zou je denken dat het water 100 C is, maar toch kan ik mijn thee direct drinken uit een waterkoker maar niet direct uit een fluitketel.

2 likes

Ligt dat niet aan jouw waterkoker/de instellingen (?) dan? Ik kan mijn thee absoluut niet gelijk drinken als het water net uit de waterkoker komt :joy:

5 likes

Dat dacht ik ook maar toen realiseerde ik mij dat ik het water wel hoor koken en dat kan alleen als het 100 graden is. Misschien moet dit in het wat heb je je altijd afgevraagd topic.

1 like

Dit hoef ik echt niet te proberen, dan brand mijn hele bek weg.

3 likes

Mijn ouders die echt liters thee op een dag drinken gebruiken nog steeds een fluitketel.
Ondanks dat wij al eens een mooie waterkoker gekocht hebben voor ze.
Ze koken wel altijd een hele ketel en doen die dan in een thermoskan. Maar ik vond dat wij geen waterkoker hadden echt het toppunt van armoei :frowning:

3 likes

ahaha ja snap ik. Ik dacht in die tijd ook echt dat een waterkoker minstens €50 moest kosten. Mijn ene oma gebruikt ook nog steeds een fluitketel haha. Denk bij nader inzien dat het allemaal niet zozeer met de prijs te maken heeft, maar dat zij en mijn moeder gewoon niet zo van ~ vooruitgang en innovatie ~ houden :'D

2 likes

En het heeft volgens vrienden, te maken met de prijs van elektriciteit en gas. En dan is gas goedkoper? Nou ja stuk minder snel, haha.

Oohh dat kan natuurlijk ook ja

1 like

Haha late reactie maar de mr cocker indd! Ik kreeg daar altijd softijs met discodip bij het ijsloketje. En met mijn eigen ouders nooit gegeten daar maar wel een keer met een vriendin en haar ouders, ik voelde me toen ook maar wat sjiek! Waarschijnlijk kregen we alleen drinken maar alleen al daar zitten was al een hele ervaring?

2 likes

Ik vond het vroeger altijd MEGA gek maar vooral ook echt fancy as fuck als de vraag was welke datum het is en dat iemand dan op z’n horloge keek. Was ik zó van onder de indruk dat je daar dan schijnbaar ook de datum kon zien en niet enkel de tijd?

(Tegenwoordig kan ik dat zelf ook en moest hier nu aan denken omdat ik net uit automatisme naar m’n pols keek om de datum te weten maar had nog helemaal geen horloge om. Vroeger had ik mezelf echt tof gevonden hahaha :raised_hands:t3:)

19 likes

Ik vond van beschuit paneermeel maken ook erg fancy maar eigenlijk zijn die pakken uit de supermarkt veel fancier. :joy:

2 likes

De grote gouden clip oorbellen van m’n oma vroeger vond ik ook meeeega fancy :flushed::sweat_smile: ze had ze laatst weer in en moest gelijk aan dit topic denken :joy:

5 likes

Die zijn inderdaad erg fancy! Ik vond het als kind ook leuk als ze op school pumps die je oma vroeger droeg in de huishoek/poppenhoek hadden liggen.

2 likes

Ah ja! Daar had ik wederom een favoriet paar tussen zitten in groep 2, hele foute gouden pumps met parels. Laf it :joy::heart_eyes: ik herinner me niet veel uit die tijd maar die hebben indruk gemaakt en ik MOEST die altijd aan :joy:

2 likes

Deze versie zongen wij ook! En na wat jij typte:

Gele vla,
Sex bh.

Wtf.:joy:

Is hier dé afkorting van psv ook al eens voorbij gekomen? Dan vroeg je of iemand wist waar de afkorting van de club psv voor stond. :sweat_smile:

het verlossende antwoord

Politieke seksvereniging

2 likes

Ik dacht even dat ik in het ‘Waar kwam je pas heel laat achter’-topic zat :joy:

6 likes

Ik vond beha’s met een sluiting aan de voorkant ook heel fascinerend en bijzonder :thinking:

6 likes

Haha, dit vind ik nog steeds! Ik heb nog nooit zo’n ding in het echt gezien

2 likes