ik vond het vroeger het toppunt van rijkdom als je gewoon geld in je huis had slingeren. wij hadden vroeger wel eens bijvoorbeeld een briefje van 5 euro in de boekenkast liggen en daar was ik dan zo van onder de indruk, dat het daar gewoon kon liggen en m’n ouders het niet pakten. ik dacht van ja dan moet je wel echt veel geld hebben als je dat geld niet nodig hebt!
Nu hebben wij in de keuken een soort plateau voor rommeltjes en sleutels enzo en daar ligt nu sinds kort een munt van 1 euro bij.
elke keer als ik dat zie denk ik: wow wat heb ik het verrekte goed he, er ligt daar gewoon een euro. ik heb nu het level bereikt waarop ik niet elke cent die ik bezit constant “in roulatie” heb. is echt een soort besefmomentje dus ik laat die euro daar lekker liggen en kan elke keer denken aan hoe goed ik het heb.
en waarom post ik het hier? een euro is natuurlijk maar een euro dus het is niet echt superfancy om die neer te leggen om je rijkdom tentoon te stellen haha. had het eerder ook al kunnen doen maar juist het achteloze erachter voelt goed.

Met zo’n korrelig vetkrijtje over het sjabloon heen krassen om er vervolgens achter te komen dat het nooit zo mooi wordt als in de reclame.