Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Niet echt fancy, maar ik vond lollyronddraaiers op batterijen wel een uitvinding, hoor! Was zielsgelukkig toen ik zo’n exemplaar in mijn schoen vond. :star_struck:

20 likes

Wow ja dit was heel vies, krijg die smaak gelijk ook weer in mn hoofd.
Ik vind bubble tea dan weer wel lekker maar bij dit was de smaak van het drankje al heel raar.

1 like

Cadeaupapier en slingertjes.
Als kind moest ik van m’n moeder supervoorzichtig m’n verjaardagskadootjes uitpakken, zodat ze het papier en de slingertjes weer kon gebruiken.
Geen nare herinnering hoor, vind het juist wel schattig.
Maar nu scheur ik kadootjes gewoon open :laughing:

6 likes

Dat is waar! Al was haar motief dat er weinig geld was

Wat naar. Ik hoop dat jullie het allebei nu beter hebben dan vroeger :yellow_heart:

1 like

Ik heb het gelukkig niet als naar ervaren gelukkig, maar het heeft me wel gestimuleerd om zelf te gaan ondernemen en daardoor kon ik ze al op jonge leeftijd financieel bijstaan. Als ik mijn moeder nu een cadeautje geef zeg ik daarom ook hop scheuren haha!

11 likes

Fijn om te horen! :smiley: Leuk ook dat je dat erbij zegt haha

1 like

ik vond het vroeger het toppunt van rijkdom als je gewoon geld in je huis had slingeren. wij hadden vroeger wel eens bijvoorbeeld een briefje van 5 euro in de boekenkast liggen en daar was ik dan zo van onder de indruk, dat het daar gewoon kon liggen en m’n ouders het niet pakten. ik dacht van ja dan moet je wel echt veel geld hebben als je dat geld niet nodig hebt!

Nu hebben wij in de keuken een soort plateau voor rommeltjes en sleutels enzo en daar ligt nu sinds kort een munt van 1 euro bij.

elke keer als ik dat zie denk ik: wow wat heb ik het verrekte goed he, er ligt daar gewoon een euro. ik heb nu het level bereikt waarop ik niet elke cent die ik bezit constant “in roulatie” heb. is echt een soort besefmomentje dus ik laat die euro daar lekker liggen en kan elke keer denken aan hoe goed ik het heb.

en waarom post ik het hier? een euro is natuurlijk maar een euro dus het is niet echt superfancy om die neer te leggen om je rijkdom tentoon te stellen haha. had het eerder ook al kunnen doen maar juist het achteloze erachter voelt goed.

107 likes

Haha dat heb ik ook! Vond het ook altijd jammer dat wij dat vroeger thuis niet hadden en bij een vriendinnetje wel, in mijn ogen waren wij veel rijker dan dat zij waren dus hoezo hadden wij geen geld rond slingeren??

1 like

Ik vond door Pluk van de petteflet wonen in flatgebouwen zo cool. Met een gallerij en dan allemaal verschillende families bij elkaar (waardoor er veel buurtkinderen waren om mee te spelen) en balkonnetjes. En dan dat je heel hoog kon wonen en dat je dan eventueel met de lift kon gaan.

Ik ben opgegroeid in the middle of nowhere dus niemand die ik kende woonde in een flat, omdat dat er gewoon niet was in ons dorp (was het gewoon te klein voor).

14 likes

Niet helemaal fancy maar ik vond Rick Astly in

altijd heel volwassen in zijn regenjas en nu ik dit nu bekijk denk ik echt wat een jongentje

16 likes

Eigenlijk vind ik dit nog steeds fancy. Een voordeur in 2 delen waar je dan het bovenste deel open kunt zetten.

48 likes

Oh dit hadden wij vroeger. En dan vergat iemand weleens dat stukje waarmee je beide delen aan elkaar vastmaakt om te zetten en dan wilde je vet enthousiast naar buiten lopen en ging alleen die bovenste helft open :sweat_smile:

17 likes

Ik heb dat achter. Een van de redenen waarom ik dit huis wilde.
Gebruik het af en toe als ik wil luchten en de hond binnen wil houden.

3 likes

Ik kwam dit tegen op marktplaats en was in één klap terug in m’n kindertijd :joy: Met zo’n korrelig vetkrijtje over het sjabloon heen krassen om er vervolgens achter te komen dat het nooit zo mooi wordt als in de reclame.

46 likes

Omg ja precies deze had ik ook! Vond dat zo leuk!

2 likes

Ohjaaaaa dit had ik ook. Uuuuureeeeen mee gespeeld.

2 likes

ik vond tolwegen zo fancy en in zo’n hokje zitten werken leek me echt de shit

19 likes

Ojaaaa, die heb ik nog steeds ergens liggen. Zo leuk!

2 likes

Deze was echt heel leuk! Vond het ook altijd wel mooi worden.

1 like