Ik vind de vinnen wel wat weg hebben van sluierstaartvissen. Heel mooi!
Waar zijn de kleuren?! Toen die foto’s van de set lekten vond ik alle kleuren al zo vaal
Ik begrijp dat in de tekenfilm veel kleuren zitten, maar in werkelijkheid is er maar weinig kleur onder water. Denk dat ze daarom ook gekozen hebben voor minder kleur en een meer realistisch beeld.
Die gelekte foto’s van bovenwater waren anders ook zo meh.
Ik heb het gevoel dat Disney geen middenweg kan vinden tussen te vibrant of te vaal.
Mufasa, Snow White, Peter Pan & Wendy zijn ook aangekondigd.
Edit: sorry, zie nu het artikel haha!
Ik snap alleen niet waarom het zo realistisch mogelijk moet? Juist al die kleuren maken de Disney films zo leuk.
Ohh zo benieuwd naar die van Peter Pan!
De kleuren maken de film wat meer duister. Ben wel echt super benieuwd hoe de film is, het was altijd mijn lievelings Disney-film.
Fuck alle racisten. Dit is echt te schattig voor woorden.
Denk dat ariel zich in een grijs gebied bevindt. De tekenfilm versie vind ik behoorlijk caribisch.
Pocahontas, tiana, mulan en Jasmine komen duidelijk uit een bepaalde regio in de wereld. Het casten van een wit iemand voor die rollen kan gewoon niet.
Ja, ik weet dat Tiana uit New Orleans komt maar alsnog is daar een groot deel van de bevolking Creools.
Ik zie online ook wel de verwijzing naar de Jamaicaanse Sebastian voorkomen. Zelf ben ik enorm fan van de oorspronkelijke sprookjes, en dan is de kleine zeemeermin natuurlijk een Deense. Daar past Sebastian ook helemaal niet bij. Zo had ik er trouwens nog niet naar gekeken, thanks! Helemaal met je eens.
Kijk ook enorm uit naar de little mermaid alleen bang voor de casting van Ursula.
Komt denk ik omdat ik geen fan ben van Melissa mccarthy.
Ik kon meteen raden wat hierna ging komen
Ben ook fan van de erg logische vergelijking met Tiana als blond meisje.
Maar als je Lottie dan zwart maakt is het weer heeeuuul erg progressief /s
Maar serieus: het is al lang bekend wie Ariel gaat spelen. Iedereen heeft zijn zegje inmiddels over gedaan. Kunnen we het na meer dan een jaar over de inhoud hebben ipv dezelfde discussie over de casting houden?
Excuse you? We mogen racistische opmerkingen hier niet bekritiseren want je kletst liever over het sprookje zelf? Echt een misplaatste opmerking dit.
Dat maak jij ervan. Denk dat jij dondersgoed weet dat ik dat niet bedoel.
Ik heb het over dezelfde opmerkingen die gaan over het “ik ben opgegroeid met de tekenfilm, maar hier moet ik aan wennen.”
Ja sgattepatatten, het is al meer dan twee jaar bekend. De gelekte foto’s zijn al een jaar uit. Je hebt al kunnen wennen en anders kijk je niet. Het is erg jammer dat die “goedbedoelde”, “bezorgde” reacties al het leuke van de film overschaduwen. Het is duidelijk waarom deze actrice gecast is ( oa haar expressieve ogen)
Nou, nee. Je benoemt de discussie, waar ik en mijn opmerking onderdeel van zijn. Niet de aanvankelijke opmerking. Dus hoe moet ik dan weten dat je dat NIET bedoelt.
Excuses zal volgende keer alles beter vermelden
De princess and the frog speelt zich in New Orleans af in de jaren twintig. Dit is belangrijk voor het verhaal . Want niet alleen heeft Tiana het zwaar omdat ze vrouw en arm is. Ze is ook nog eens zwart in een tijd en plaats waar je gelijk slechter wordt behandeld. Daarnaast is de muziek voor de film geïnspireerd op zwarte muziek (jazz, blues, bluegrass). Het is dan in deze setting heel apart om een wit blond meisje neer te zetten.
Bij De kleine zeemeermin is haar huidskleur niet van belang, want het heeft geen toegevoegde waarde in het verhaal. Het enige is dat ze goed kan zingen. Daarnaast is een zeemeermin een mythische figuur. Van mij part is ze paars en er veranderd niks aan het verhaal.
Daarnaast als je een witte zeemeermin wilt zien. Je hebt de animatiefilm en er zijn genoeg films over de kleine zeemeermin (niet van disney) waarin je een witte actrice ziet.