Dus niet zo creepy/weird als t origineel? Want daar hoopte ik (naïef) op.
Het verhaal is precies hetzelfde, dus op zich is een pratende pop die in een halve ezel veranderd en opgeslokt wordt door een walvis weird genoeg . Maar ik vond hem absoluut niet creepy, ik denk dat ie voor kinderen ook niet eng is.
Nahh, als ik kind vond ik ‘m dooooodeng. Maar goed, ik was nogal een pussy.
Ik heb ‘m net aangezet!
Ik bedoelde de live action versie! De tekenfilm is enger idd.
Wat je bedoelt te vragen is: gaat die houten pop roken?
Nou, dan geef ik het ook maar een kans. Net als @Blush vond ik hem als kind ook echt doooooodeng. M’n man vroeg van de week waarom, maar dat weet ik dus als niet eens meer precies. Echt gewoon verbannen in m’n geheugen denk ik.
Hahahaha, onder andere! Vind het gewoon stom als ze die films opeens zo basic maken. Alle charme in een film als Pinokkio en Alice etc. zit m (buiten de handgetekende animatie) in de complete gestoordheid en de donkere, creepy scenes. Het ergste vond ik echt dat ze t nodig vonden om Maleficent sympathiek te maken. Vind het een prima film, maar ik had echt gehoopt dat zo’n scene waarin Aurora die wenteltrap bewandeld tot leven kwam. De humor voert nu de boventoon in al die films, ze durven geen risico meer te nemen.
Rant alert*
Ja dat is echt een ergernis/pet peeve, die behoefte van mensen die willen weten"waarom" iemand gewoon kut is. Excuses zoeken voor walgelijk gedrag. Niemand wil weten waarom Michael Myers compleet gestoord is, het maakt het eng dat je t niet weet.
Vond de Rob Zombie remake niet slecht, maar dat hele “Hij is opgegroeid tussen allemaal idioten dus daarom is hij ook zo” is niet voor mij.
“Adolf was ook ooit een kind” ja doei.
Oh… Ik vond dit juist helemaal geweldig. Vind het leuk en interessant om te zien hoe de slechterik slecht wordt.
Maar heb Maleficent ook in 4D gezien waarbij het voelde alsof ik zelf kon vliegen en heb zo intens genoten dat die film niet meer stuk kan voor mij.
En heel benieuwd naar Pinokkio. Vond dat ook eng vroeger, weet niet eens meer wat precies, maar het was wel zo heftig dat ik er klaar mee was als kind.
Ik heb de stiekeme hoop dat Elsa in Frozen 3 de schurk wordt, zoals ze oorspronkelijk ook is/was. Dat lijkt me echt vet. De makers hebben het bij Frozen 1 overwogen, maar ze hadden vrij snel door dat die zussen and het beter zou doen. Lees
Oh dit wist ik helemaal niet! Ergens wel jammer ja haha
Hahahaha vind dit echt een grappig voorbeeld omdat ik me dat juist altijd afvraag
De hele sfeer van die film was naargeestig. Zo donker. En dan op dat water met die vis brr. Dan zie je in die bek ook bootjes die bijna uit elkaar vallen toch? Er was ook in de Donald Duck een strip serie van Pinokkio en die had ook die sfeer. Op de kermis oid met die slechteriken. Nee ik vond het echt helemaal niks.
Oh en ik vond Pinokkio ook absoluut geen leuk personage. Het is een stront vervelend irritant ondankbaar kind. Heel zielig voor zijn vader vond ik dat.
Ik kijk ‘m nu verder, maar ja: ik vind het nog steeds een nare film.
Jaa, Frozen is geïnspireerd op het sprookje The Snow Queen van Hans Christian Andersen. Net zoals vrijwel alle Disney films geïnspireerd zijn op al bestaande sprookjes of volksverhalen.
James Marsden is echt een showstealer
Klein zeikpuntje: Ik wou dat haar zeemeermin staart wat meer vissig was. De vinnen lijken meer op zijde dan daadwerkelijk vinnen.
Maar verder Halle Bailey heeft een mooie stem en heeft acteerervaring. Dus we zullen zien.
Ik ben ook blij dat ze gewoon locks heeft en dat ze niet haar haar heeft zoals Ariel in de tekenfilm
Ook vind ik haar qua uiterlijk een prima keuze. Ze heeft wide-set eyes (weet even de Nederlandse vertaling niet), waardoor ze iets otherworldly heeft (ik vind bovennatuurlijk/buitenaards een beetje naar klinken). En een zeemeermin mag er best wel iets otherworldly hebben.
En ook nog een Lion King prequel over Mufasa en Taka!