Disney

Ik ben in de afgelopen 15 jaar heel vaak geweest en alle acties zijn in coronatijd echt verdwenen. Goedkoper dan de eigen website is er gewoon niet meer. Ook niet via Oad of iets dergelijks. Onderaan de streep betaal je daar hetzelfde.

Goedkopere periodes zijn er wel. Met name januari en februari vallen relatief mee met de prijzen.

1 like

Mijn algoritme is momenteel gevuld met alle influencers die naar de previews van de uitbreiding in Disney Studios (sorry, adventure world :expressionless:) gaan.

Kan niet wachten om dit in het echt te zien. Ziet er echt goed uit! Zou bijna dit voorjaar nog willen gaan, maar duur.

1 like

Het is ook zo’n random verzameling van mensen haha. Er is eigenlijk maar één (een Britse influencer) die ik echt leuk vind om te volgen en het ook heel erg gun om daar te zijn.

Ik ga in september en moet me ook echt inhouden om niet voor die tijd nog een weekend te boeken :sweat_smile:.

1 like

Ugh ben echt ziekelijk jaloers op al die influencers.

Ik ga begin mei, echt heel veel zin in. Ik had geboekt voordat bekend werd wanneer World of Frozen open ging, dus ben blij dat het open is als we er zijn.

1 like

Wij gaan elk jaar naar Disneyland Parijs en voor volgend jaar hebben we nu voor het eerst het Disneyland hotel geboekt. Ik ben zo benieuwd hoe de ervaring gaat zijn, ook omdat het waarschijnlijk maar eenmalig is want wat een geld! Ik heb geen ontbijt er bij gepakt want dat is 45 euro p.p. (kinderen iets goedkoper) en mijn schoonmoeder niet kan eten (sondevoeding). Mijn kinderen eten hooguit 2 broodjes. Normaal gesproken hebben wij wel ontbijt bij het hotel maar nu dus voor het eerst zonder. Ik zie wel het e.e.a. waar je kunt ontbijten/ontbijt kund halen zoals Rosalie of Starbucks in Disney Village maar ook bijvoorbeeld PYMs Kitchen. Heeft er iemand een aanrader?

En heeft er iemand voor hun kind wel eens My Royal Dream geboekt? En is het je geld waard?

1 like

Ik denk dat ik zelf bolletjes of krentenbollen en makkelijk mee te nemen beleg (plakjes kaas of worst als jullie vlees eten) zou meenemen. En dan later in het park inderdaad wat extra’s halen bij de plekken die je noemt. Er staat in je post niet hoe lang je gaat, kan me voorstellen dat je wellicht niet 3 dagen lang bolletjes met kaas wil eten maar 't is wel een idee om zelf na te denken wat houdbaar is en makkelijk mee te nemen. Voor de kinderen kan ik me voorstellen dat een bolletje + klein yoghurtje + een stuk fruit al voldoende is als ontbijt. Dat kan je vooraf wel halen en meenemen. Heb je een klein koelkastje op je kamer?

Edit: Wat een geld trouwens zeg, voor zo’n ontbijt, ik snap helemaal dat je dat overslaat

Ik heb nooit met ontbijt geboekt en ook nooit gemist. Ik nam altijd voorverpakte dingen mee zoals ontbijt repen, maiswafels, breakers etc en op de heenweg naar het park haalde ik in Disney Village even wat bij Starbucks of de Pret a Manger.

PYMs Kitchen moet je wel op tijd reserveren, voor avond eten in ieder geval wel, geen idee of dat voor het ontbij ook zo is.

In het Disney Village heb je ook Earl of Sandwich, maar aangezien je al bijna op het park bent als in dat hotel verblijft is het ook wel zonde om weer helemaal terug te moeten voor een ontbijt.

Pret a manger zit er ook nog geloof ik.

Inderdaad: wat een geld. Was ook mijn eerste gedachte haha. Wij gaan 3 dagen dus dan had ik 2 keer dat ontbijt moeten afnemen = bijna 500 euro! Het stomme aan Disney vind ik dat ik dan ook ontbijt voor mijn schoonmoeder moet afnemen, zij drinkt hooguit 1 bakje koffie. Dat kan helaas niet los.

Goed idee van het koelkastje want die is er wel op de kamer. Ook hebben wij zelf een reiskoelkastje voor in de auto, dan kan ik zeker wat dingen meenemen! Zelf dacht ik ook inderdaad nog aan eierkoeken/krentenbollen enz maar idd niet voor alle dagen, dat wordt eentonig.

@Cam Ik heb er nooit over nagedacht om het zonder ontbijt te boeken omdat wij meestal altijd bij 1 van de goedkopere hotels verblijven, dan vallen de kosten voor het ontbijt wel mee. Eigenlijk heb je gelijk dat je dat nooit doet want voor dat geld kun je wel andere leuke dingen kopen. Misschien dat ik dat vanaf nu ook ga doen.

@Nova Disney Village is inderdaad nu omlopen maar het is niet erg als ik daar iets zou moeten halen. Of 1 van ons loopt even op en neer (is sneller dan allemaal). 's Avonds is bij alle restaurants idd reserveren, in de ochtend volgens mij niet (behalve ontbijt met Disney figuren).

Thanks voor alle tips/ideeën

wie?

Op Main Street kan je bij de bakkerij ook een broodje of croissantje krijgen. Zijn echt dikke prima!

Ik heb in februari wel met half pension geboekt, dus ontbijt en avondeten. Maar we waren met zijn tweeën en gingen toch in de tafelservice restaurants eten. In dat geval ben je goedkoper uit. Ontbijt is dan ook nog maar 10 euro pp. We hebben iedere dag zo flink ontbeten dat lunch niet meer nodig was haha. Maar met kinderen en iemand die sowieso niet kan eten is het het zeker niet waard.

1 like

Wij gaan altijd net buiten Disney en wel met ontbijt (liefst Radisson maar dat is nu IHG, maar Magic Circus of een van die, maar daar vind ik het altijd chaotisch en druk bij het ontbijt), dan vroeg naar het park want vindt het dan zonde om eerst tijd te besteden aan het ontbijt daar :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar earl of Sandwich is volgens mij wel prima (als je vanuit Newport bay, Marvel of Sequioa lodge gaat wandel je er zelfs langs).

Voor PYM kitchen ga je ook voor iedereen moeten betalen, dat is een all you can eat buffet. Wel heel erg lekker (avondeten, ontbijt weet ik niet).

Algemene tip: de nieuwe mcdonalds (is een mega grote nieuwe Mc gebouwd) zou ik in ieder geval afraden (wij doen altijd snel mcdonalds opde laatste dag). Enorme rijen, wachttijden en alle WC’s waren kapot (2 weken geleden).

Overigens zijn die table service restaurants via de app vaak nog prima op de dag zelf te boeken!

Vergeet bij die koelkastjes op de hotelkamers niet dat die vaak uitgaan zodra je je kaart uit de houder haalt (dus overdag warm worden)…

3 likes

Volgens mij zijn die koelkasten ook meer om drankjes koud te houden. Ze worden niet zo koud als je koelkast thuis. Ik zou daar dus geen eten in bewaren dat gekoeld moet blijven.

Ik zit enorm te twijfelen. Het plan was om in januari/februari te gaan. Dat doe ik vaker want lekker rustig en goedkoper, maar er is ook veel dicht en het is soms echt stervenskoud. In juli/augustus zie ik ook nog wat relatief goedkopere opties, maar dat is natuurlijk weer mega druk en bloedheet.

Hoe vinden jullie het in die periode? Ik ben ook naar Florida geweest en dat is natuurlijk altijd heet en druk, maar in Parijs voelt dat toch vervelender denk ik? Geen idee.

1 like

Megadruk sowieso. Ik heb ook een keer met 30 graden rondgelopen en dat vond ik verrassend goed te doen, terwijl ik niet per se dol ben op die hitte. Voordeel van de zomer ten opzichte van januari vind ik de ruime openingstijden. Je hebt dan, ondanks de drukte, toch wat meer tijd om dingen te doen.

Ik vind de zomer is Disneyland echt prima! En het is tegenwoordig altijd druk, of je nu in januari gaat of in de zomer. Het park is vaak uitverkocht, zeker in de weekenden en ik denk dat het komend jaar alleen maar drukker is. En zoals @Calypso al zegt, in de zomer is het vaak tot 22:00/23:00 open en ‘s avonds kun je dan echt nog veel doen!

1 like