Disney

Ik ga over een aantal weken naar Disney World in Orlando. :heart_eyes: Iemand leuke tips ?

Ik ga er voor het eerst heen. Ben wel vaak in Parijs geweest maar nu eindelijk ook naar Disney World.

1 like

Super jaloers! Ik houd echt van Disney World.

Mijn tips:

  • Test Track
  • Soarinā€™
  • World Showcase in Epcot, daar hebben ze een aantal landen nagebouwd (en alllll het eten daar :heart_eyes:)
  • De avatar wereld in Animal Kingdom is echt suuuper mooi en heeft Flight of Passage wat een hele vette attractie is
  • De safaritour in Animal Kingdom
  • De vuurwerkshow in Magic Kingdom

In Magic Kingdom zul je trouwens wel veel dezelfde attracties vinden als in Disneyland Parijs, maar ook een aantal andere! Je moet dus even kijken of je dat de moeite waard vindt.

Daarnaast zou ik vooral gewoon genieten van de omgeving. Het voelt in Disney World ook echt alsof je even in een andere wereld stapt. Deels door de grootte van alle parken bij elkaar en alle resorts, deels door het enorme oog voor detail dat ze daar hebben. Heeel veel plezier en als je vragen hebt; let me know :blush:

1 like

Jaloers. Zit al vanaf dag 1 dat ik met mijn vriend heb te zeuren dat ik naar Disneyland wil. Ja zeuren haha. Af en toe laat ik weer even rusten zodat ik niet te erg een zeikwijf ben haha.

Veel plezier. :heart:

1 like

Oh zo leuk!! Wil graag een keer naar Disney met mā€™n dochter maar dan wil ik dat ze iets ouder is. Ze durft nu echt nergens in haha dat vind ik zonde.

1 like

Thanks voor je tips! We gaan naar alle 4 de parken dus ik hoop dat ik ze allemaal kan doen.
Hoe zit het met eten? Kun je ergens een beetje goedkoop gezond eten of is het alleen maar fastfood ? Ik heb in die app gekeken en het lijkt wel alsof ze alleen maar hamburgers verkopen :joy:

Er is geloof ik wel heel veel fastfood in de parken zelf, en weinig gezonde opties. Je mag ook je eigen eten meenemen naar de parken, dus het is het misschien een optie om wat gezondere dingen te kopen in de supermarkt en die mee te nemen.

Dit youtube kanaal heeft veel videoā€™s over eten in Disney World: https://www.youtube.com/channel/UCnpWedLQdHpZqhgTLdB9Yyg

1 like

Jaloers!
Dit is echt een bucket lijst dingetje.

Wel al in Disney Parijs geweest en vond dit al zo de moeite!
Heb nu een zoontje van enkele maanden en baal zo dat we echt nog lang moeten wachten voor hij er ook iets aan heeft om te gaan. Liefst ga ik dan gewoon zonder hem.

2 likes

Ja dat is wel een goed idee. Ik ga de filmpjes even bekijken thnx!

Hoeveel dagen ga je? Wij zijn in januari geweest en je bent best wel lang per park bezig. Zou zeker een dag per park rekenen. In ieder geval als je alle attracties wilt doen. Als je fastpassen heb, maak hier dan zeker gebruik van! Bij sneeuwwitje achtbaan, is de wachttijd bijna standaard 2 uur en zo bij wel meer attractiesā€¦
Frozen in Epcot vonden wij ook erg leuk! Avatar attractie hebbn wij overgeslagen, wachttijd was standaard 4 uur :joy:. Dat ging ons echt te ver haha.
De shows kan ik ook aanraden, vonden wij heel tof.
Je mag ook met de karakters op de foto! Vonden wij ook leuk om te doen.

1 like

We hebben een 2 dagen hopper pas, ons plan was eigenlijk om de 4 parken in 2 dagen te doen. We gaan ook 2 dagen naar de 2 parken van universal Studios. De andere dagen willen we dan naar de kust en naar de everglades gaan.
Ik had gelezen dat het in september niet zo heel druk is dus ik hoop dat we aan 2 dagen genoeg hebben. Gingen jullie in een drukke tijd of niet ?

1 like

Wij zouden in 1 van de rustige periodes er zijn. Maar wat Amerikanen rustig noemden, noemden wij druk :see_no_evil:. Gemiddeld waren de wachttijden tussen 30 minuten en 2 uur en Avatar attracties waren de uitzondering met 3-4 uur wachttijd.

Als je het in 2 dagen wilt doen, dan moet je wel echt keuzes maken, met welke attracties je echt in wil. Hele kleine kans dat namelijk alles lukt. Vooral de achtbanen zijn de hele dag druk.

Epcot en magic kingdom zijn het makkelijkst met elkaar te combineren omdat je dan met de tram naar beiden parken kan gaan. Dan ben je het minste tijd kwijt aan reizen.
Magic Kingdom en Hollywood zijn ook niet mega groot/ veel attracties dus opzich ook prima bij elkaar te combineren.

En ik raad aan om savonds naar de vuurwerkshow van magic kingdom te gaan! Wij kregen het voor elkaar om eerst naar magic kingdom te gaan en daarna naar epcot. Maar dan moet je wel rennen haha :joy: ik weet ook niet of de tijdschemaā€™s nu anders zijn dan toenā€¦

Je mag altijd een pb sturen als je uitgebreider advies wil!

1 like

ā€œRustigsteā€ periode is februari - april dacht ik ongeveer, maar zoals eerder gezegd is het zelfs dan niet echt rustig, september vieren ze daar (nu zelfs al haha) Halloween in de parken en daar komt vaak wel veel publiek op af. Maar als je zorgt dat je er al lekker vroeg bent iedere dag en slim gebruik maakt van de fastpasses, moet het wel goedkomen! Die kun je trouwens al vrij ver van tevoren boeken via de My Disney Experience App; is wel een aanrader dat zsm te doen! Want dan zijn alle leuke attracties nog beschikbaar

1 like

Dankjewel voor je tips. Goeie tip om alvast te kijken in welke attracties we willen, ga ik zeker doen.

Ja we hebben de fastpass al gereserveerd via de app! Dat kon 30 dagen van tevoren. Maar zelfs toen was Avatar in Animal Kingdom al niet meer beschikbaar :pensive:

1 like

Ik zie nu pas dat ik 2 keer magic kingdom zei :see_no_evil: bedoelde animal kingdom en hollywood :joy:

Je gaat echt genieten daar! Alvast heel veel plezier

1 like

Ik ben ook in september in Orlando. De afgelopen jaren zijn we ook in september geweest en het was best rustig. Tuurlijk in Pandora is het wat drukker, maar dit is dan ook een uitzondering (en het waard!) Bij andere actracties heb ik september nooit meer als 10 minuten hoeven te wachten. Hopelijk dit jaar geen orkaan in september. Vorig jaar krijgen wij orkaan Irma over ons heen. Toen was het wel erg rustig over alā€¦

1 like

Jeej, over een week lekker weer vakantie vieren in Disneyland Parijs. Mijn abonnement loopt 1 maart af, dus ik ga nog even extra genieten. Ga denk ik niet verlengen, wat ik heb mezelf 1 crazy Disney jaar gegund en dat is nu bijna voorbij. Heb er van genoten!

2 likes

Ik heb ook heel vaak nagedacht over een abonnement nemen. Mag ik vragen welke je had en of/hoe deze bevallen is? Als ik het goed begrijp heb je dan je toegang tot de parken al afgekocht en hoef je alleen verblijf te betalen?

Ik had een infinity jaarpas. Dat is de duurste, maar wel met de meeste voordelen. Het is mij heel goed bevallen. Speciale ingang bij de entree van de parken waardoor je de drukte kunt vermijden in de ochtend. Geen blockdagen, omdat ik gebonden ben aan schoolvakanties was dit voor mij heel belangrijk. 20%korting in de winkels en 15% bij de restaurants. Gratis privilege parkeren. En je krijgt het laagste tarief wanneer je hotels boekt. Het klopt dat je zelf nog verblijf moet regelen, maar ben ook een aantal keer bij HiPark in Serris geweest wat ook op loopafstand is. Ook mocht ik 20x een toegangsticket voor 35 euro kopen, zodat je een introducee mee kan nemen. Door alle voordelen heb ik de tripjes redelijk betaalbaar kunnen houden.

1 like

Maak je fotoā€™s?:heart_eyes: