DIY / knutselen

7 likes

Zo leuk die muisjes, teken je ze ook zelf?

1 like

Nee dit zijn stempels die ik in kleur.

Zeker! Ik zal eens een paar foto’s opscharrelen

4 likes

leuk, ik krijg gelijk inspiratie

1 like

Oh en deze uit 2020 :sweat_smile: Heb je helemaal niks meer aan qua inspiratie, maar vind hem wel leuk om nog even te delen

9 likes

Zijn de andere gemaakt met oude kaarten? Of welke materialen gebruik je?
Die laattse is vast ook wel te varieren tot 2024

1 like

Die krans en de kerstballen zijn met aquarel gemaakt op aquarelkaarten. De beestjes heb ik met fineliner en alcoholmarkers getekend op stevig papier en daarna uitgeknipt, en de achtergrondjes en tekstdingetjes van die kaarten zijn van zo’n papierboek van de Action.

2 likes

In april had ik een super leuke booknook in elkaar gezet die ik op een beurs had gekocht. Nu had ik deze gezien bij de action een tijdje geleden en dacht ja dat is leuk om in november te gaan knutselen.

Maar wat een slechte kwaliteit is dit. Echt zo enorm zonde. Het papier is slecht, zodra je het gaat knippen als het gelijmd en droog is scheurt het al en knipt het ook niet mooi. Waarom is het niet voorgesneden? Was bij die andere wel gedaan. En het hout brak of scheurde ook in bij iedere stukje wat ik eruit haalde. Echt baal enorm, heb het bedrijf ook een email gestuurd want al tijdje geleden gekocht dus kan hem ook niet zo retour brengen.

2 likes

Wat jammer zeg dat het zulke slechte kwaliteit is. Zonde, ziet er zo leuk uit vanaf de verpakking. Ik zag deze toevallig vorige week hier in de Action liggen, twijfelde om er eentje mee te nemen (nu blij dat ik dat niet gedaan heb), dus ze liggen nog wel in de winkel! Maar zonder bonnetje zullen ze misschien wel moeilijk gaan doen…

1 like

Ik hoor het meer van de Action inderdaad. Heb hier nog een booknook liggen van de vorige keer dat ze die hadden, het is er nog niet van toegekomen om hem te maken. Ik heb wel zo’n ander miniatuurding, daar ben ik op het moment mee bezig, en daarin herken ik wel wat je zegt.

1 like

Wat jammer! Ik heb van de week een book Nook bij Action gekocht en die is wel van goede kwaliteit, te vergelijken met wat duurdere merken. Maar het is dus hit or miss met deze setjes.

2 likes

Ja echt een hit or miss dan! Welke heb je?

@SummerDressed ja echt zo jammer. Oh bij ons had ik ze niet meer gezien maar ik kan er altijd wel even mee terug als ze toch nog in de winkel te vinden zijn. Onder mom van niet geschoten is altijd mis. :crossed_fingers:t2:

1 like

Ik heb deze:

De houten onderdelen zijn prima, maar de papieren zijn een beetje dubieus. Het moet een Sherlockachtig ding zijn, maar ik vond net een mini Marauders map uit Harry Potter als decoratie. :joy: Maar hij is wel leuk om te maken!

1 like

Zijn er mensen die een (rol)papiersnijder hebben die goed bevalt? Ik heb er eentje van de action, maar die vind ik toch niet helemaal netjes snijden. Krijg soms rafelrandjes ondanks dat het mesje nieuw is. Wil graag een goede kopen, maar je hebt ze van 10 tot 100 euro, dus zou graag wat ervaringen horen

https://www.amazon.nl/Hama-Papiersnijder-Snijvermogen-Snijapparaat-Rolsnijmachine/dp/B000UL2MNM?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X

Ik heb deze soort van de hema
Nouja mijn moeder heeft hem een jaar of 20 geleden gekocht dus zal een eerdere variant zijn geweest, maar hij werkt nog steeds super en geen lelijke randjes etc

2 likes

Denk dat het hier toch beter past als in het omatopic. Ik heb gisteren klei gekocht, iets wat tussen steengoed en porselein in zit. M’n beste vriendin heeft sinds kort een kiln en ik wil heel graag ook zelf dingen maken. Ook kocht ik wat kleuren onderglazuur.

Het liefst zou ik kleine dingen maken,die een beetje speels zijn. Bijv een kleine brievenbus met losse ‘brieven’ die je erin kunt stoppen.

Ik heb al eerder bij die vriendin met klei gewerkt. Maar dan hielp ze me met vanalles. Ook regelde zij het drogen en bakken. Nu heb ik sinds gisteren de spullen om thuis aan de slag te gaan. Vind het best spannend, maar heel erg leuk.

Om even in te komen heb ik net zeven testers gemaakt, die ik wil gebruiken voor m’n onderglazuur.

Word hier heel blij van en hoop zo dat de ideeën die ik heb tof worden.

13 likes

Niet om de fun te verpesten, maar ik zou de brieven van ander materiaal maken. Anders ben je binnen no time scherven aan het ruimen.

Let trouwens op voor zo’n brievenbus. Je hebt nu een klei zonder charmotte.

1 like

Ooooh ik ben jaloers op jouw vriendin met een keramiekoven! Wat heerlijk om thuis lekker met klei aan de slag te kunnen en een plekje te hebben om het af te bakken.

En met een paar basistechnieken en handige handen kan je al heel veel maken, ben benieuwd wat je gaat maken!

2 likes